reklama
reklama

Recenze

Eurocomach je na našem trhu prakticky neznámý, a proto se v rámci osvěty podívejme na jeden z posledních modelů této značky, kompaktní nakladač Eurocomach ETL 160.4 s pásovým podvozkem. Přestože je ETL 160.4 o hmotnosti 3400 kg ze dvou typů pásových mininakladačů Eurocomach ten větší, svou velikostí se řadí mezi menší pásové stroje, jakými jsou například Bobcat T180 nebo Takeuchi TL130.

Liebherr R 916 Classic je představitelem zcela nové šesté generace rypadel Liebherr. Tato série je unikátní především v tom, že nabízí v každé hmotnostní třídě dvě alternativy – standardní Classic a modernější Advanced.

Aktuální řada C velkých smykem řízených nakladačů Caterpillar v kolovém i pásovém provedení už řadu měsíců brázdí mnohá staveniště. Ovšem Caterpillaru jakoby to nestačilo a k pásovým smykem řízeným nakladačům začíná nyní nabízet jako alternativu stroje s odlišným pásovým podvozkem pro tvrdší povrchy.

V dnešním článku se na přání čtenářů budu věnovat švédskému Huddigu, kterému se přezdívá Rolls-Royce mezi rypadlonakladači. Tato přezdívka se neodvíjí pouze od ceny, která u popisovaného největšího typu s označením 1260 začíná na hodnotě 5,5 mil. korun, ale především jde o velikost a univerzálnost, prostředí obsluhy a v neposlední řadě i o starost výrobce o své stroje po dobu jejich životnosti.

„Varyňák“ je zpátky. Nikoliv však jako známá rypadla, nýbrž v podobě nakladačů s označením CLG 842 II, které jsou první vlaštovkou této znovuzrozené značky. Svým vzezřením připomínají Caterpillar, motor je stejný jako u Hyundaie, vyrábí je čínská firma Liugong a brousí si zuby na staré nakladače UNK 320.

New Holland Kobelco E150, známý jako Blade Runner, vstupuje pod označením E150BSR Blade Runner do své druhé generace. Motor Isuzu byl vystřídán výkonnějším čtyřválcem od Mitsubishi (typ D04FR, výkon 74 kW) a uspořádání pod kapotou prodělalo revoluci à la E235BSR (viz článek z loňského roku).

Co je to za bagr? Pásové rypadlo Hitachi Zaxis 225USRLC-3 Chameleon působí se svou speciální násadou trochu zvláštně. Smyslem tohoto provedeni je velký hloubkový dosah při velmi malé prostorové náročnosti. Stroj je určen pro nasazeni ve městech, pro opravy podzemní infrastruktury, pro výkopy hlubinných základů, pro práce pod vodou apod.

V červnu uspořádalo Volvo ve švédské Eskilstuně mezinárodní tiskovou konferenci, na které byl poprvé v Evropě představen novinářům z celého světa prototyp hybridního nakladače Volvo L220F Hybrid. Za Českou a Slovenskou republiku přijaly pozvání bagry.cz.

Dánská firma Hydrema produkuje rypadlonakladače, které jsou dvakrát dražší, než běžný traktorbagr, a přece se najdou firmy, které si je pořídí. Čím to je? Rozhodl jsem se jeden z aktuálních strojů Hydrema prozkoumat a přiblížit uživatelům běžných traktorbagrů.

Tento smykem řízený nakladač má pozoruhodný osud. Nejdříve Číňané „pro inspiraci“ nakoupili pár Locustů 750. Kvůli zabudování čtyřválcových motorů celý stroj rozšířili, prodloužili zadní část a nasadili větší kola. Stejně tak zapracovali na interiéru kabiny, provedení výložníku a dalších drobnostech.

Kladiva a pásy Renomag
reklama