Recenze
Firma Volvo letos představila novou generaci svých kolových nakladačů L150G, L180G a L220G. Zatímco L150G jsme si mohli prohlédnout v dubnu na IBF v Brně, L180G s objemem základní lopaty 4,4 m³ bylo možno otestovat až nyní v rámci jeho prezentace v pískovně Bratčice.
Když byl smykem řízený nakladač Golem G03 před více než čtyřmi lety představen na brněnském stavebním veletrhu, bral jsem ho jako zajímavou kuriozitu, o které by bylo dobré něco napsat. Mezitím se nakladač úspěšně protloukl krizí, prošel mnohými změnami a dnes jsou v nabídce čtyři modifikace.
Nakladač HL760-9 patří mezi stavební stroje Hyundai nejnovější řady 9. Jak moc je na něm poznat, že nakladače nejsou pro Hyundai klíčovým produktem? A je tento Korejec důstojnou alternativou nejlepším značkám či spíše variantou k ojetině? Využil jsem příležitosti si tento stroj vyzkoušet při své nedávné návštěvě kamenolomu v Podbielu.
Rypadla na podvozcích nákladních vozidel jsou u nás dostatečně známá díky legendárním „údeeskám“. V povědomí mnohých však zůstává i automobilové překládkové rypadlo Tatra Fuchs z 80. let, které bylo vyráběno pod hlavičkou Kovošrotu v Lomu u Tábora. Dnes je z národního podniku Kovošrot akciová společnost Silscrap a v Lomu nepřestává vyvíjet a vyrábět.
New Holland vyrukoval s nakladači generace C, jejichž pohonné jednotky se s letošními emisními limity vypořádaly prostřednictvím technologie SCR. Nadto tuto řadu nově obohatil o typ W230C s objemem základní lopaty 3,6 m³. Tento nový model putoval přímo z brněnského výstaviště na zkušební polygon, kde jsem měl možnost se s ním blíže seznámit.