Liebherr začal vyrábět pásové nakladače již před více než čtvrt stoletím. Tenkrát to byly v podstatě dozery s nakládací lopatou místo radlice. Liebherr však jako první uložil motor dozadu kvůli lepšímu výhledu na lopatu a navíc tak motor využil i jako protizávaží.
Švédské Volvo letos slaví jubileum. Před padesáti lety totiž vyjel první nakladač H-10, tehdy ještě pod značkou Bolinder-Munktells. Možná i proto letos dochází k završení modernizace celé nakladačové řady.
Skutečnost, že je firma Novotný domácí výrobce nakladačů, ještě neznamená, že má v České Republice na růžích ustláno. Od roku 1998 vyráběný Bobek 760, jenž byl přesnou kopií slovenského Locustu 750 "s několika podstatnými konstrukčními změnami", byl posléze nahrazen smykem řízeným nakladačem B861.
Volvo nakouklo do budoucnosti a pod názvem SfinX Project předvedlo, jak by se mohla změnit rýpadla během 20 let. Dle výsledku je vidět, že designéři nepředpokládají pozvolný vývoj, ale pravý opak - revoluci v pravém slova smyslu.
Znáte slovenského výrobce u nás známých smykem řízených nakladačů Locust sídlícího v Krupině na Priemyselnej ceste? Stačí do angličtiny volně přeložit jeho adresu a dostaneme WAY INDUSTRY.
V poslední době se začínají ve stavebnictví stále více prosazovat teleskopické manipulátory. Jsou to velmi všestranné stroje, ale do stoprocentní univerzálnosti jim chybí jedna důležitá věc - podkop.
Přináším několik zcela subjektivních poznámek o strojích, servisu a chování jednotlivých prodejců. Na úvod musím přiznat, že všechno jsou to stejné „krámy". Pokud existuje sebemenší možnost, že se něco může pokazit, tak se to pokazí.