Nekomerční články

Představte si, že prodáváte to nejlepší z techniky – a najednou si máte vybrat jen jeden stroj, který by reprezentoval vás. Takový výběr jsem chtěl znát. A tady je.

Největší světová výstava stavebních strojů. A uprostřed ní marketingový manažer, který si stoupne k „tomu svému“. Ne náhodou. Tohle je ten, kterému věří.

Když jsem poprvé přemýšlel, co by si vybral prodejce pro sebe, bral jsem to jako hru. Ale velmi rychle jsem pochopil, že to říká hodně nejen o stroji, ale i o samotném prodejci.

Výstavy jsou pro někoho show, pro někoho přehled trhu. Ale zaměstnanci výrobce? Ti se dívají jinak. A když je něco zaujme natolik, že se před tím nechají vyfotit? To už stojí za pozornost.

Kdyby měl vedoucí marketingu vystoupit z role – a stát se obdivovatelem jednoho jediného stroje – který by to byl? Položil jsem si tuhle otázku. A pak jsem na ni našel odpověď.

Znáte to rčení: „Kovářova kobyla chodí bosa“? Tady neplatí. Když má prodejce příležitost si vybrat, vybírá chytře. A tohle je jeho volba.

Na největší světové výstavě se to hemží impozantní technikou. Ale co kdybychom se podívali, ke kterému stroji to nejvíc táhne manažera marketingu? Pátral jsem – a zjistil víc, než jsem čekal.