Dnešní fotoreportáž nás zavede do podhradí Karlštejna mezi obce Mořina, Bubovice a Kozolupy. Sídlí zde společnost Lomy Mořina, vlastněná firmou ČEZ a Českomoravským cementem.
Mezi stanicemi Nové Mesto nad Váhom a Trenčianske Bohuslavice se buduje železniční tunel, aby zde mohly vlakové soupravy svištět rychlostí až 200 km/h. Na počátku sehrají velkou úlohu tunelová rypadla, protože odstřely jsou povoleny až ve vnitřní části tunelu.
Sněhová bouře Daisy udeřila, ale stejně jako se nezastavily stavby v jiných částech republiky, ani borci v Brně nešli lyžovat a bóchajó na osmisměrné křižovatce, která má propojit právě budované tunely Dobrovského se stávajícími komunikacemi.
Tento kamenolom vlastní firma Českomoravský štěrk přidružená pod Heidelberg Cement Group. Kamenolom se nachází 5 kilometrů od Hranic na Moravě a je součástí obce Hrabůvka.
A máme zde další fotoreportáž z nasazení stavebních strojů v průmyslu. Nejprve se podíváme na překládku nerostu zvaného ilmenit, který se používá pro výrobu titanové běloby, a posléze se přesuneme do areálu další firmy, která zpracovává odpad z této výroby.
Zavítáte-li do obce Hrádek, která se nachází asi 5 km od Třince, naskytne se vám možnost po celé délce obce sledovat plejádu stavební mechanizace při práci na překládce železniční trati a zároveň na stavbě nové silniční komunikace.
Firma Biocel Paskov vyrábí ze dřeva sulfitovou buničinu. Stavební stroje se nacházejí ve „voňavé“ části podniku, kde se z dovážené vlákniny vyrábí štěpka.
Pokud si přejete na Mostecku najmout dozer, pásový bagr nebo dempr, můžete mít problém. Stovky strojů totiž spolkla rekultivace Radovesické výsypky v Bílině. Atmosféru této obří akce zachycuje následující fotoreportáž.
Na závěr listopadu je plánováno dokončení kompletní rekonstrukce kanalizace, vodovodu a plynovodu pod brněnskou Jiráskovou ulicí, na které den co den pomáhá celá řada kompaktních stavebních strojů.