Naživo
Pracuje se v ulicích Londýna i v neděli? Jsou nějaké rozdíly ve strojním vybavení tamějších firem oproti zdejším? Je země, ve které byl vyroben první traktorbagr na světě, těmto strojům i v dnešní době věrná? Před týdnem jsem prošel šest různých londýnských stavenišť, abych se pokusil na výše uvedené otázky odpovědět.
Projekt dálnice A2 u Eindhovenu s sebou přinesl další zemní práce velkého rozsahu. Původně byly v plánu 3 týdny práce ve dvou směnách, první od čtyř ráno do jedné hodiny odpoledne, druhá, navazující směna, měla končit v deset večer. Avšak práce postupovaly velmi hladce, kompletně jsme je udělali za 12 dní, během nichž jsme přesunuli 143 000 m³ zeminy a písku.
Fotoreportáž zachycuje provádění zemních prací v bývalém areálu Českých dřevařských závodů v Čáslavi. V něm se buduje nový moderní závod na zpracování dřeva, do něhož firma Less & Timber investuje 1,8 miliardy korun. Z původních budov zůstane jen cihlový komín z roku 1920, který lze vidět na některých fotografiích v pozadí.
Tato galerie volně navazuje na fotoreportáž od západního portálu tunelů Dobrovského. Tentokrát jsem se vyzbrojen fotoaparátem a stativem vydal k tunelům z druhé, východní strany, ze které se tunely razí. To znamená, že jsem mohl fotografovat přímo uvnitř obou budoucích, více než kilometr dlouhých tunelů.
U Stránecké Zhoře buduje jihlavská firma PSJ pro obchodní řetězec Lidl rozsáhlý logistický areál. Pro PSJ je to největší stavba na Vysočině vůbec. Zastavěno bude celých 35000 m², stavební náklady převýší půl miliardy korun a kromě mnoha stavebních strojů PSJ je zde nasazena mechanizace firmy Polanský a dalších společností.