Pod Tureckým vrchem se razí nový železniční tunel
Mezi stanicemi Nové Mesto nad Váhom a Trenčianske Bohuslavice se buduje železniční tunel, aby zde mohly vlakové soupravy svištět rychlostí až 200 km/h. Na počátku sehrají velkou úlohu tunelová rypadla, protože odstřely jsou povoleny až ve vnitřní části tunelu.
![Kolový nakladač Liebherr L 566 2plus2 Tunnel firmy OHL ŽS Kolový nakladač Liebherr L 566 2plus2 Tunnel firmy OHL ŽS](/var/ezwebin_site/storage/images/clanky/fotoreportaze/pod_tureckym_vrchem_vznika_novy_zeleznicni_tunel/kolovy_nakladac_liebherr_l_566_2plus2_tunnel_firmy_ohl_zs__2/568688-1-cze-CZ/kolovy_nakladac_liebherr_l_566_2plus2_tunnel_firmy_ohl_zs_medium.jpg)
Tím, že se celá stavba nachází teprve na začátku, neskrývají se ještě speciální stroje v přítmí tunelu. Některé jsou dokonce nasazeny na běžné práce venku, jako například tunelový kolový nakladač Liebherr L 566 2plus2 Tunnel, který „úřadoval“ na přilehlé skládce.
Stavbu za necelých 264 milionů eur provádí Združenie Nové Mesto – Zlatovce 2009, v jehož čele stojí společnost OHL ŽS. Dalšími členy jsou slovenské firmy Skanska BS, Váhostav - Sk, Doprastav a Eltra. OHL ŽS se nyní soustředí na práce v oblasti budoucího jižního portálu směrem na Nové Mesto nad Váhom, zatímco na severním portálu pracuje Skanska BS a Doprastav.
Fotografie pocházejí z 12. 1. 2010.
Foto: Ondřej Hájek
Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.