reklama
reklama

Nekomerční články

Švédská firma Dynapac vstoupila na pole samojízdných stabilizačních fréz nepřehlédnutelným typem DS 400. Moderní, dynamicky nahrbený design ve spojení s jasnými firemními barvami výrobce na sebe spolehlivě poutá pozornost. O co se vlastně jedná?

Temné tunely žijí vlastním životem. Standardní stavební stroje zde téměř nezahlédnete, ale blízko ke strojům používaným na povrchu mají nakladače. I ty běžné však bývají pro práci v tunelech upraveny. V čem jejich odlišnosti spočívají?

Pravidelné promazávání jednotlivých mazaných míst mobilního stroje je mnohdy velmi nepříjemnou a namáhavou součástí života obsluhy takového stroje. Jak si tuto námahu co možná nejvíce „ušetřit“ si povíme v následujícím článku věnovanému možnostem centrálního mazání na mobilní technice. Jednotlivé možnosti si pokusíme srovnat od těch nejjednodušších a nejlevnějších až po ty nejsložitější a zároveň nejkomfortnější.

Archiv Škody Plzeň vydal svědectví o pásovém rypadle s úctyhodnou hmotností 220 t a 3,5 m³ velkou lžící, jehož archivní fotografie nebyly ještě nikdy publikovány. Poprvé se tak děje na těchto stránkách.

O Manitou Manihoe jsem psal už v roce 2004, ovšem v té době byl ještě ve fázi prototypu. Kupodivu sériová verze roku 2007 se od prototypu téměř neliší. Dostal jsem možnost prozkoumat Manitou Manihoe MLB625 T Confort EX, což znamená nejdražší verzi s klimatizací a vzduchem odpruženou sedačkou (= Confort) a teleskopickou násadou podkopu (= EX).

UNC = univerzální nakladač čelní, 060 = zamýšlená nosnost 600 kg. Vedle DH 112 snad nejznámější stroj československého stavebnictví vyvinul VVU ZTS Zvolen na sklonku 70. let minulého století. Pojďme si ho nyní připomenout.

reklama