Nekomerční články
Společné předváděcí výstavy stavebních strojů se těší příznivému ohlasu návštěvníků i vystavovatelů. Alespoň to platí v okolních státech, jako je Rakousko, Německo nebo Maďarsko. Nedávno se úspěšně připojilo i Polsko s akcí eRobocze. Ve fotoreportáži prozkoumáme její poslední ročník, který se uskutečnil v sobotu 8. června.
Jistě nejsem sám, kdo trpí slabostí pro výrobce, kteří se vymykají zavedeným pořádkům. Pro výrobce, kteří tvoří nové kategorie strojů. Jedním z nich je Kobelco a jeho Blade Runner – kříženec rypadla a buldozeru. Aktuální model jsme vzali na přetřes s jeho strojníkem Břetislavem Fišerem z brněnské společnosti Záhorský & syn.
Ve spolupráci se externím redaktorem Tomášem Straňákem a jeho týmem jsme pro vás připravili exkluzivní seriál na pokračování, ve kterém vám postupně představíme celou historii výroby populárních československých hydraulických rýpadel (tzv. „déháček“; označení DH), na jejichž počátku stálo zakoupení licence francouzské firmy Poclain. Seriál, přinášející bezpočet zajímavých informací a ještě větší porci unikátních fotografií (včetně těch dobových!), mapuje takřka tři desetiletí výroby, během kterých spatřily světlo světa bezmála dvě desítky typů kolových rýpadel.
Mecalac se zaměřil na stále se rozrůstající města, která si chce nemilosrdně podrobit svými všestrannými kompaktními stroji. Pokračuje proto v horečnatém zbrojení a na základě revolučních pásáků MCR stvořil malá univerzální rypadla na kolech. Jedním z prvních majitelů osmitunového Mecalacu 9MWR je společnost EUROVIA CS. Jaké jsou poznatky po několika měsících provozu?