Nekomerční články

Kdo navštívil letošní líšeňskou Hitachi Demo Tour, nemohl si nevšimnout nápadného zeleného sklápěče Iveco Trakker AD260T41 (410 E6), jenž pendloval mezi etážemi vápencového lomu. Za volantem úřadoval jeho majitel Svatopluk Kuba, který nám vysvětlil, proč nekoupil Tatru.

Rekonstrukce železničních tratí jsou specifickým typem staveb. Nejinak je tomu na trati Břeclav - Valtice. Provozovatel tratě totiž určí přesně daný termín prací, přes který doslova nejede vlak.

Pásová patnáctituna od Takeuchi, model TB1140, obdržel po dlouhých 15 letech svého nástupce. Vyplatilo se čekání? Jaký je zbrusu nový TB2150? To jsme se vydali zjistit do Prahy, kde už čtrnáct dní strojník Kolja Maliborskyy z třebíčské společnosti MBM Trade zkouší, co nový model dokáže, a jak je na tom v porovnání s tím starým.

Silnou stránkou Terexu jsou malá kolová rypadla okolo 9 t. Oblíbený TW85 byl vystřídán typem TW95, který má být v mnoha ohledech ještě lepší. Horkou novinku jsme vyzkoušeli u firmy, jež má tři TW85 a k tomu i větší TW110.

Nedávno jsme psali o šestkové generaci pásových rypadel Hitachi. Jednalo se o model Zaxis ZX350LC-6, na kterém tehdy „ještě pořádně nezaschnul lak.“ Ten od té doby řádně vytvrdnul a my se jdeme podívat na o čtyři tuny lehčího brášku ZX300LC-6, který si najel do rozvalu vápencového lomu společnosti Kalcit v Brně Líšni.

Konečně je zde dlouho očekávaná recenze nivelace iDig Touch pro rypadla. Nivelace od firmy, která se soustředí na to, jak dovést 2D nivelace k dokonalosti. O podobných prohlášeních mám vždy své pochyby, a tak jsme objeli tři rozdílné firmy a nechali je nivelaci vyzkoušet přímo na jejich strojích tam, kde s nimi pracují.