reklama
reklama

Nekomerční články

Pokud potřebujete větší kompaktní dempr, dost možná se ve vašem hledáčku objeví i SW6 od NC Engineering s nosnosti 6 t, hydrodynamickým pohonem a otočnou korbou. Používá motor a nápravy z JCB, což může oslovit mimo jiné i skalní příznivce této traktorbagrové ikony.

Tentokrát si představíme opravdovou lahůdku - Aquamec Watermaster Classic III, speciální obojživelný bagr, který může pracovat na souši i na vodě. Po pevnině kráčí sám nebo ho lze převážet na podvalníku, po vodě si připlave, kam je potřeba. Funguje jako klasický i sací bagr v jednom a díky různým přídavným zařízením má pestré využití.

Kubota předvedla loni na pařížském Intermatu prototyp midirypadla KX057-4. Vzhledem k tomu, že nešlo o žádné designérské cvičení, ale stroj „z masa a kostí“, bylo jasné, že sériová podoba je za dveřmi. Dveře se otevřely a nová Kubota se podrobuje dalšímu z mých nekomerčních článků.

Liebherr uvedl na trh nové pásové rypadlo ve verzi pro ražbu tunelů. Tento stroj koncepčně vychází z kompaktního rypadla Liebherr R 924 Compact, o kterém jsem psal před čtyřmi lety, ovšem tunelová verze je již na první pohled zcela odlišná, a tak jistě stojí za přezkoumání.

Buldozer musí být před převozem dobře očištěn a nachystán na vhodném místě, aby k němu mohl pohodlně přijet tahač s valníkem. To platí obzvláště v zimním období, kdy je najíždění daleko nebezpečnější než v létě.

Japonské minirypadlo? Jasně. Evropské minirypadlo? Proč ne? Americké minirypadlo? Cože? Jediným světoznámým výrobcem, který dnes v USA vyvíjí a vyrábí minirypadla, je Bobcat. Je jeho pojetí minirypadel srovnatelné s neslavnými pokusy amerických automobilek o malá úsporná auta do města?

reklama