Nekomerční články
Kráčivá rypadla jsou, nejen u nás, velmi oblíbená, ale málo se ví o jejich historii. Třeba to, že kráčivé rypadlo nevymyslel Kaiser ani Menzi, nebo že kráčivá rypadla ze Švýcarska stála za boomem japonských minirypadel. Dozvíte se o tom v dnešním článku o jednom z prvních kráčivých rypadel na světě.
V Českém Krumlově, po levé straně příjezdové komunikace z Českých Budějovic v prostoru mezi sídlištěm Mír a obchodními domy Terno a Lidl, provádí technika firmy APB Plzeň zemní práce. Místní lidé si parcelu vybaví jistě hned, když jim řeknu, že zde dříve byly k vidění pouťové atrakce a cirkusové stany.
Nakladač HL760-9 patří mezi stavební stroje Hyundai nejnovější řady 9. Jak moc je na něm poznat, že nakladače nejsou pro Hyundai klíčovým produktem? A je tento Korejec důstojnou alternativou nejlepším značkám či spíše variantou k ojetině? Využil jsem příležitosti si tento stroj vyzkoušet při své nedávné návštěvě kamenolomu v Podbielu.
Rypadla na podvozcích nákladních vozidel jsou u nás dostatečně známá díky legendárním „údeeskám“. V povědomí mnohých však zůstává i automobilové překládkové rypadlo Tatra Fuchs z 80. let, které bylo vyráběno pod hlavičkou Kovošrotu v Lomu u Tábora. Dnes je z národního podniku Kovošrot akciová společnost Silscrap a v Lomu nepřestává vyvíjet a vyrábět.