Dvě lodě majestátní kovové konstrukce šrotiště ohraničují jeřábové dráhy bez zastřešení. Na pravé straně u zpracování lehkých odpadů a třísek se kouří, na levé nabírá soustředěná strojnice v kabině jeřábu drapákem pozinkované výseky plechů a nakládá je do vagónu k expedici.
Pásové rypadlo Caterpillar 345B LME nakládá sklápěč za sklápěčem hlínou a kamením. V areálu lomu v Dobkovičkách je ale jen na návštěvě. Spolu s dalšími stroji tu pracuje na odstranění sesuvu, který loni v červnu zasypal část rozestavěné dálnice D8 na Litoměřicku.
Dva dozery Caterpillar hrnou hlínu a bahno k okraji srázu, za kterým se téměř do nedohledna rozprostírají etáže lomu ČSA pod úpatím Krušných hor. Připravují tak transportní komunikaci k rypadlům, která pomáhají odklidit sesuv milionu kubíků půdy.
Zatímco jedním proudem Kunratické spojky v Praze proudí jedno auto za druhým, na druhém se kousek po kousku šine pásová silniční fréza Wirtgen W2100 firmy Freko. Tento stroj s předním výhozem sežvýkává unavený povrch silnice a vyplivuje ho do přistaveného nákladního auta.
Zatímco v pražské ulici Na Florenci je den jako každý jiný, snad jen o něco hlučnější, za vysokým plechovým plotem se odehrává soukromé drama. Pásové demoliční rypadlo Komatsu PC350LC-8 HRD v areálu vlakového nádraží odstříhává sortýrovacím drapákem kusy patrového domu.