Před 116 lety vyjelo z kopřivnické automobilky první nákladní auto. Nyní má za sebou společnost Tatra Trucks další významný krok. Jedná se opět o novinku – zahájení výroby vozidel modelové řady Tatra Phoenix s motory emisní specifikace Euro 6.
Dvě lodě majestátní kovové konstrukce šrotiště ohraničují jeřábové dráhy bez zastřešení. Na pravé straně u zpracování lehkých odpadů a třísek se kouří, na levé nabírá soustředěná strojnice v kabině jeřábu drapákem pozinkované výseky plechů a nakládá je do vagónu k expedici.
Pásové rypadlo Caterpillar 345B LME nakládá sklápěč za sklápěčem hlínou a kamením. V areálu lomu v Dobkovičkách je ale jen na návštěvě. Spolu s dalšími stroji tu pracuje na odstranění sesuvu, který loni v červnu zasypal část rozestavěné dálnice D8 na Litoměřicku.
Dva dozery Caterpillar hrnou hlínu a bahno k okraji srázu, za kterým se téměř do nedohledna rozprostírají etáže lomu ČSA pod úpatím Krušných hor. Připravují tak transportní komunikaci k rypadlům, která pomáhají odklidit sesuv milionu kubíků půdy.
Zatímco jedním proudem Kunratické spojky v Praze proudí jedno auto za druhým, na druhém se kousek po kousku šine pásová silniční fréza Wirtgen W2100 firmy Freko. Tento stroj s předním výhozem sežvýkává unavený povrch silnice a vyplivuje ho do přistaveného nákladního auta.