Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Naživo
  • /
  • Rekonstrukce koleje č. 2: Konec drncání z Brna do Kuřimi

Rekonstrukce koleje č. 2: Konec drncání z Brna do Kuřimi

02.12.2015 10:37

Pár set metrů za řečkovickým nádražím se na sebe vrší několik pater kolejnic. „Dohromady je to asi osm kilometrů,“ říká jeden z dělníků Martin Vacek. S pomocí kolegy a dvou autojeřábů rovnají jednu na druhou tak, aby byla hromádka stabilní.

Pásové minirypadlo JCB 8045 společnosti Stazepo

„Co s nimi bude pak? Firma, která je přebírá, se přijede podívat, které jsou jak zvlněné a které jsou ještě k něčemu použitelné. Zbytek asi půjde do železa,“ dodává Vacek.

Hromádka tu zbyla po rozsáhlé rekonstrukci koleje č. 2 na železniční trati č. 250 mezi Brnem – Královým Polem a Kuřimí, která znamenala dvou a půl měsíční uzavírku této trati. „Nyní už probíhají jen menší dokončovací práce. Na této trati už další rekonstrukce probíhat nebude,“ informoval Marek Illiaš z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty. Opravy podle něj proběhly bez komplikací. Pro cestující to nyní znamená tišší a rychlejší spojení bez „drncání“.

Zhotovitelem stavby je sdružení s názvem „Kr. Pole – Kuřim“, pod kterým spolupracují firmy Subterra a OHL ŽS. „Investorem je společnost Správa železniční dopravní cesty. Cena stavby je přibližně 488 milionů korun. Dílo je spolufinancováno z fondu EU v rámci operačního programu Doprava. Projektovou dokumentaci vypracovala firma Sudop Brno,“ uvedl Petr Mikulášek ze společnosti Subterra.

Práce podle něj zahrnovaly demontování stávajícího trolejového vedení, odstranění původního štěrkového lože, které bylo následně recyklováno na menší frakce. Poté jeřáb vytrhal staré kolejové rošty, které právě Martin Vacek s kolegy demontuje a rovná. Celý úsek dostal nové odvodnění a konstrukční vrstvy železničního spodku. O zvýšení únosnosti podkladových vrstev se postará vápenná stabilizace.

Oprav se dočkaly i mosty, které jsou součástí trati. „V závěru prací jsme zřídili kolejový rošt, který byl zasypán a směrově a výškově upraven automatickou strojní podbíječkou. Kolejnicově pasy jsou svařeny do bezstykové koleje, což bude mít za následek odstranění nepříznivých rázů vlivem dopravy.

Text a foto: Anna Fajkusová

Zobrazit jako slideshow

  • Srovnané pražce z původních kolejí

  • Vyrovnané pražce s kolejnicemi

  • Označené kolejnice

  • Mobilní jeřáb ČKD AD 28 Tatra firmy Valcano

  • Přemisťování kolejnic

  • Minirypadlo Takeuchi TB 138 FR společnosti Biggest

  • Pásové minirypadlo JCB 8045 společnosti Stazepo

  • Mobilní jeřáb ČKD AD 28

  • Rypadlonakladač JCB a nosič kontejnerů Avia společnosti OHL ŽS

  • Dělníci zahakují kolejnice

  • Pásové minirypadlo Takeuchi TB 138 FR společnosti Biggest

  • Rypadlonakladač JCB 4CX společnosti OHL ŽS

  • Pracovníci z firmy Subterra nakládají kovový odpad do lopaty rypadlonakladače JCB 4CX

  • Sklápěč Tatra společnosti OHL ŽS

  • MAN TGM 18.250

  • Minirypadlo Case CX 35B

  • Odjezd rypadlonakladače JCB společnosti OHL ŽS

  • Minirypadlo Case CX 35B společnosti Biggest

  • Pracovníci z firmy Subterra zahakují koleje

  • Strojník v autojeřábu ČKD AD 28 Tatra firmy Valcano

  • Pásové minirypadlo JCB 8045 společnosti Stazepo upravuje svah

  • Traktorbagr JCB společnosti OHL ŽS

  • Rovnání kolejnic

  • Kovový odpad musí pryč, aby uvolnil cestu pro autojeřáb

  • Pásové minirypadlo JCB 8045

  • Nosič kontejnerů Avia společnosti OHL ŽS

  • Rypadlonakladač JCB sype materiál

  • Mobilní jeřáby rovnají kolejnice na hromadu

  • Poutání kolejnic

  • Nosič kontejnerů Avia a rypadlonakladač JCB společnosti OHL ŽS

  • Pracovníci z firmy Subterra srovnávají pražce

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist