Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
reklama
reklama
  • Hledat

Hledat

Na dotaz "dozadu" bylo nalezeno 242 stránek

Samořiditelný válec CAT CS76B: Jediné, na co musí strojník myslet, je nezapomenout zastavit

44. 2024-06-14 CAT Road Show CAT CS 76B

Co se stane, když do válce CAT CS76B osadíme nivelaci Trimble Earthworks s řídicí jednotkou volantu Horizontal Steering Control? Skutečně se stroj řídí sám? A co musí udělat strojník, aby systém mohl začít používat? Vše se dozvíte v dnešním článku.


CAT 302.2 D

CAT 302.2 D
vloženo 24.05.2025, typ inzerce: prodám minirypadlo, r.v. 2013, motohodin 3360, Prodám mini bagr CAT 302.2 D Rok výroby 2013. Počet motohodin: 3359 Provozní hmotnost: 2133Kg Motor Yanmar: 13, 4KW. Průjezdnost: 1, 4m Výška bagru: 2, 3m Maximální poloměr rýpání: 4m Maximální hloubka rýpání: 2, 49m Maximální svislá hloubka rýpání: 1, 85m Maximální výška vyklápění: 2m Rychloupínák CW 05, kompatibilní s kladivem a vrtáky od půjčoven Zeppelin. K bagru jsou 3 lžíce, CW 05: podkopové se zuby 30cm, 50cm a hydraulická naklápěcí svahovka 110cm (vše oroginál CAT) Další vybavení, rádio Sony, topení, osvětlení. Zakoupen v Zeppelinu v Sokolově, před 4 roky. Servis Zeppelin, nebo já osobně. Do dalšícho servisu: 272 hodin Poslední servis: 228 hodin dozadu (Výměna motorový olej + filtr, hydraulický olej + filtr, výměna chladící kapaliny, výměna vzduchového filtru - primárního i sekundárního, výměna oleje v koncových převodech) Loni nové pásy ITR a rolny, k bagru přidám ještě 2 nové. Výhodou tohoto bagru je, že se dá tahat na podvalu s autem co má tažné na 3, 5tuny, pro těžší bagr už potřebujete náklaďák. S tímto bagrem se dá dělat skrývka, vykopat základy na dům, bazén, jezírka a další terénní úpravy, a díky průjezdnosti 140cm se dostane tam, kam větší bagry se už nedostanou. K bagru dále přidám zabalený oranžový maják- nikdy nepoužil, originál příručka pro provoz a údržbu, mazací tuky a provozní kapaliny (oleje). Bagr má škrábance na zadní části, viz. foto. Minimální vůle. Jinak dobrý stav, ihned připraven pracovat. Veškeré díly k dostání u Zeppelinu, nebo Renomag. Žádné výměny. Možnost k bagru i plaťák Humbaur, nosnost 2800Kg. Pro více info volejte od 8.00 do 20.00
Cena 590 000,00 Kč (neplátce DPH)
E-mail: henes@email.cz
Telefon: +420 777594435

Wacker Neuson TH 955 (416-16)

Wacker Neuson TH 955 (416-16)
vloženo 20.05.2025, typ inzerce: prodám teleskopický manipulátor, r.v. 2017, motohodin 4250, manipulátor Wacker Neuson TH955 (416-16) rok 2017 najeto 4.250 mth váha 12.5 t (nosnost 5.5 t) dosah 9m 1.majitel (koupen nový v ČR) TP/SPZ centrální mazání, vzduchy dozadu k tažnému, aut. závěs, velkoobjemová lopata velmi slušný stav Cena bez DPH. Volejte od Po-Pá/9-17hod. nebo pište. Máte zájem o tento manipulátor? Kontaktujte mě a ráda si s Vámi o tom pohovořím. Bc. Černoskutová Viktorie +420 608 244 778 cernoskutova@czechmat.cz ID 1365174002_V Lokace: Plzeňský kraj #czechmat #bazarbagru #pouzitatechnika #usedmachinery #gebrauchtemaschinen #bazarstrojuteplice #maszynybudowlane #komunalnitechnika #bagryteplice #bazarnakladaku
Cena 1 999 900,00 Kč (bez DPH)
E-mail: info@czechmat.cz
Telefon: +420 608 244 780

Přichází nový Bobcat E19. Dvě věci vás překvapí

47. 2024-10-01 Bobcat E19

Společně s novinářskými kolegy stojím mezi zdmi starobylé usedlosti v Chrástu a před sebou mám zatím utajené nové modely minibagrů Bobcat řady R2: E16, E17z, E19 a E20z. Vedle 1,9 tunové E19, u které se očekává, že u nás bude z celé řady nejprodávanější, stojí původní model, a tak jsem se rozhodnul obě generace důkladně porovnat.


Panav TS3 18 P

Panav TS3 18 P
vloženo 10.01.2025, typ inzerce: prodám přívěs, r.v. 2003, motohodin 1001, 18t traktorový sklápěcí přívěs Panav velkoobjem alu korba plachta S2 = doleva a dozadu měchy výška oka 50 / možnost K80 STK do 7/24 celkové rozměry - 6m x 1, 80 x 2, 40 Cena +DPH Možno výhodně financovat. Máte zájem o tento přívěs ? Kontaktujte nás a rádi si s Vámi o tom pohovoříme. Volejte od Po-Pá / 9-17 h, nebo pište. Ing. Majerová Dana, DiS. +420 776 76 89 86 majerova@czechmat.cz ID 6524_D lokace Zlínský kraj #czechmat #bazarbagru #pouzitatechnika #usedmachinery #gebrauchtemaschinen #bazarstrojuteplice #maszynybudowlane #komunalnitechnika #bagryteplice #bazarnakladaku
Cena 390 000,00 Kč (bez DPH)
E-mail: info@czechmat.cz
Telefon: +420 608 244 780

Komatsu PW 148 + Gigant trailer

Komatsu PW 148 + Gigant trailer
vloženo 24.09.2024, typ inzerce: prodám kolové rypadlo, r.v. 2016, motohodin 5620, kolové rypadlo Komatsu s Rototilt R4 + sklápěcí příves 5t Velice hezký, udržovaný stroj s kompletní dokumentací a servisní historií ! Komatsu PW 148-10 rok 2016 najeto 5620 mth váha 14519 kg motor 4V 90kW / Tier 3B rychlost 35 km / hod. klimatizace hydraulika pro přívěs ! radlice 3x dělený výložník výbava : 2x lopata paletizační vidle kompletní hydraulika pro příslušenství centrální mazání hydraulické rychloupínání G60 přívěs Gigant, rok 2017 nosnost 5140 kg sklápěcí dozadu jednostranně plná servisní historie manuál k obsluze CE dokumenty možný DOVOZ Z NL Cena bez DPH. Možno výhodně financovat. Možný protiúčet za jakýkoliv stavební stroj, nákladní automobil - též i poškozený. Máte zájem o toto rypadlo kolové + přívěs ? Kontaktujte mě a rád si s Vámi o tom pohovořím. Volejte od Po-Pá / od 9-17 hod, nebo pište. Antonín Majer +420 608 244 776 info@czechmat.cz ----- rypadlo kolové, bagr kolový, otočák, sklápěcí přívěs #czechmat #bazarbagru #pouzitatechnika #usedmachinery #gebrauchtemaschinen #bazarstrojuteplice #maszynybudowlane
Cena 2 399 000,00 Kč (bez DPH)
E-mail: info@czechmat.cz
Telefon: +420 608 244 780

_JINÉ Bergmann

_JINÉ Bergmann
vloženo 12.08.2024, typ inzerce: prodám dempr, r.v. 2015, motohodin 2360, dumper 10t/6.5m3 Bergmann 4010 rok 2015 2360 mth motor Cummins turbo 6V nízké těžiště - vysoká stabilita nízký tlak na půdu 0.46kg/cm2 váha 14.000 kg nosnost 10.000 kg objem korby 6.5m3 korba s hydraulickým čelem vyklápění dozadu rozměry dumperu 302 cm výška 290 cm šířka 595 cm délka pasy 750 x 150 x 66 (80% stav) klima kamera centrální mazání možno 2 identické kusy ! DOVOZ Z NL Cena bez DPH. Možno výhodně financovat. Možný protiúčet za jakýkoliv stavební stroj, nákladní automobil - též i poškozený. Máte zájem o tento dumper? Kontaktujte mě a rád si s Vámi o tom pohovořím. Volejte od Po-Pá / od 9-17 hod, nebo pište. Antonín Majer +420 608 244 776 info@czechmat.cz ----- dumper pásový, dumper stavební, dumper s kabinou, sklopka, sklápěč #czechmat #bazarbagru #pouzitatechnika #usedmachinery #gebrauchtemaschinen #bazarstrojuteplice #maszynybudowlane
Cena 1 999 000,00 Kč (bez DPH)
E-mail: info@czechmat.cz
Telefon: +420 608 244 780

Čím víc háků, tím rychlejší stavba. Jeřáby Liebherr nad Brnem

33. 2023-11-16 Liebherr 130 EC-B 6 Brno

Blížíte-li se k hlavnímu železničnímu nádraží v Brně, nemůžete je přehlédnout. Řeč je o věžových jeřábech Liebherr, které tu byly v loňském roce postaveny v souvislosti s pokračující výstavbou a rozšiřováním byznysového centra Titanium a výstavbou polyfunkčního komplexu Centropolis.


Re: JCB 4CX - problem s rychlostami

Odpověď: JCB 4CX - problem s rychlostami


Než odjel stavět pražské metro, předvedl se kloubový dempr TA 230 Litronic v pískovně Horka – Kounice

2023-09-28 Liebherr TA 230 Litronic – Liebherr On Tour Pískovna Horka – Kounice

Model TA 230 s kapacitou 28 metrických tun je vůbec prvním kloubovým demprem značky Liebherr. Od svého představení na veletrhu Bauma 2010 prošel celou řadou vylepšení a inovací, aby se v nejnovější generaci ukázal i v České republice.


Téma: poclain bagr stari 53 let

Odpovědí: 0
Poslední odpověď: 03.04.2023 11:35
mam doma stary bagr poclain, trikolka, v dobrem stavu, spodek liaz, motor zetor 70 po go, brzdy vzduch liaz, chybi mu jen osvetleni pro jizdu po silnici, to mam ale nezapojene, max rychlost 25 km/h, dozadu mi vede jen blikac a obrys, brzdove svetlo chyby, bylo tam?, ocumoval jsem potrubi a najaky tlakovy spinac nevidno,musitam byt brzdove svetlo??, pak odrazky vzjadu jsou zvyroby trojuhelnikoveho tvaru i s zeleznym krytem, nemaji byt kulate?
milos slovacek

Bobcat uvádí na trh nový pásový mininakladač MT100

Bobcat uvádí na trh nový pásový mininakladač MT100

Bobcat představuje nový pásový mininakladač MT100, který nahradí tvrdou manuální práci a odstraní nutnost používání stavebních a zahradních koleček, lopat a ručního nářadí u řady činností v oblasti staveb, demolic, terénních úprav, zemědělství a dalších oborů.


Re: Massey Ferguson 50H

Odpověď: Massey Ferguson 50H


Re: Massey Ferguson 50H

Odpověď: Massey Ferguson 50H


Bobcat uvádí nové 8tunové rypadlo E88

Bobcat uvádí nové 8tunové rypadlo E88

Bobcat rozšiřuje řadu minirypadel R2 o nově uvedený 8tunový model E88, splňující emisní normu Stage V. Novinka nahrazuje předchozí stroj E85 řady M.


JLG 3614RS: Recenze

JLG 3614RS: Recenze

JLG. John Landis Grove. Iniciály jména zakladatele americké firmy, které se podobně jako u JCB vtělily do jejího názvu. Největší výrobce teleskopických manipulátorů na světě přichází s novou řadou RS pro půjčovny, která je tak levná, že si ji pořizuje i Armáda České republiky. Proklepnul jsem čtrnáctimetrový JLG 3614RS.


Při obnově těžební techniky ve firmě GRANITA Lomy vsadili na flotilu 11 strojů Doosan

Při obnově těžební techniky ve firmě GRANITA Lomy vsadili na flotilu 11 strojů Doosan

GRANITA Lomy s.r.o. je jedním z nejvýznamnějších hráčů v těžbě a prodeji drceného kamene v Pardubickém kraji. Vlastní a provozuje 6 lomů, ve čtyřech z nich aktivně těží žulu, diorit, granodiorit a rohozec.


Bobcat E50z, E55z a E60: Recenze

Bobcat E50z, E55z a E60: Recenze

Bobcat zahájil výrobu nové řady minibagrů R2 hmotnosti 4 – 6 tun a továrna nám poskytla všechny tři modely E50z, E55z a E60 k otestování na svém předváděcím polygonu v Dobříši, kde tyto stroje navrhli a vyrábějí.


Re: posuv minibagru má veľkú vôľu

Odpověď: posuv minibagru má veľkú vôľu


JCB Hydradig 110W: Recenze

JCB Hydradig 110W: Recenze

JCB se opět pokouší o revoluci - posadilo bagr na podvozek z teleskopického manipulátoru. Prošli jsme si oficiálně prezentované výhody Hydradigu, některé z nich postavili na hlavu a poznali další, skrytější věci, kterými dokáže překvapit. A čím je to všechno vykoupeno.


Téma: JCB 801 slabá hydraolika

Odpovědí: 1
Poslední odpověď: 08.04.2022 06:59
Dobrý deň, rád by som sa spýtal či nemá niekto skúsenosti s hydraolikou na minibagri JCB 801 , hydraolika nemá silu ak pridám viacej funkcii naraz tak to ide a ešte čo sa týka pohonu ak sa presúvam tak to veľmi trhá ako keby ten pás chcel ísť naraz dopredu aj dozadu. Za odpoveď vopred ďakujem.
Vladimír Jalč

Re: Mráz

Odpověď: Mráz


Téma: Komatsu VB 97R r.v. 1996 porucha rýchlostí

Odpovědí: 2
Poslední odpověď: 13.11.2020 18:21
Dobrý deň chcel by som poradit, mam Komatsu WB 97R-1 r.v. 1997 ,prestala mi fungovat 3 a 4 rychlost ,mam elektronicke radenie rychlosti , indikacie pomocou led svetiel,zelena dopredu, oranzova dozadu ,cervena zabezpeceny stav ,cievky som vymenil vsetky a rele spýnajú, ked som prepojil cievky tak 3 a 4 rychlost isla , inak 1 a 2 rychlost ide normalne, myslim ze problem bude v packe radenia, poprosil by som o kazdu radu , Ďakujem
Jozef Tomašák

Re: JCB 3cx pojezd

Odpověď: JCB 3cx pojezd


Téma: Kubota KX41-3SC

Odpovědí: 0
Poslední odpověď: 07.10.2020 18:09
Zdravím Vás, jsem tady nový a prosím o radu. Pořídil jsem si starší minibagr Kubota KX41 rok 2006. Nyní se objevil následující problém. Přibližně po jedné hodině práce (je to různé) přestane zatáčet doprava resp. nereaguje na ovládání pravé páky pojezdu. Rovně dozadu i dopředu jede, vše ostatní funguje bez problémů. Má snahu zatočit (podle zvuku hydrauliky to jde slyšet, nebo nevím jak bych to popsal), ale prostě nejde. Dám páku pojedu zpět, jako bych chtěl couvnout (jen na vteřinu) a pak opět dopředu jako zatočit a zase chvíli jde. Dělá to na obě rychlosti. Tato závada se objevila po výměně pásů (i když si myslím, že to s tím nesouvisí). Pásy jsou napnuté a vyměněný olej v pojezdech, vše podle manuálu ke stroji. Olej nikde neteče. Něco jsem tady pročetl, ale nevím, jak to nakonec dopadlo. Telefonicky jsem to konzultoval s technikem firmy, zabývající se opravami bagrů a ten říkal, že pojezd buď jde nebo ne, ale s takovou to závadou, že se ještě nesetkal. Pokud to je vadný pojezd opravuje to tady někdo? Vadné těsnění někde uvnitř? Ještě jsem znovu vypustil olej z pojezdu, ale nenašel jsem žádné úlomky kovů, nebo zbytky těsnění. Děkuji za info.
Jiří Kopolovič

Re: komatsu WB 97 problém s převodovkou

Odpověď: komatsu WB 97 problém s převodovkou


Liebherr R924LC-8: Recenze

Pásové rypadlo Liebherr R924

Když jsme byli koncem roku 2019 na akci Recyklace v Roztokách u Křivoklátu, kterou pořádala firma Noka AC, byla to pro nás první možnost otestovat jedno z rypadel zbrusu nové 8. generace od Liebherru, jejíž několik exemplářů jsme do té doby viděli pouze na obrázcích a výstavě Bauma v Mnichově.


Pásový smykem řízený nakladač Volvo MCT125C – jednoruký bandita z USA

Pásový smykem řízený nakladač Volvo MCT125C – jednoruký bandita z USA

Předchozí smykem řízené nakladače Volvo řady B nebyly homologovány pro evropský trh. Vycházely ze strojů Scat Trak, jejichž výrobu převzalo Volvo v roce 2001 od firmy OmniQuip, a nezahrnovaly variantu s pásovým podvozkem. Tu přináší až nová řada C vytvořená ve spolupráci s firmou JCB, a to hned ve třech provedeních: MCT85C, MCT125C a MCT145C.


Téma: Unc 060 necitlivy pravy pohon + brzdenie

Odpovědí: 1
Poslední odpověď: 04.05.2020 18:24
Ahojte bagristi, chcel by som vas poprosit o pomoc s unc 060 ide len o detaily ale: Pohon ma dobru silu ale pravy pohon nieje vobec citlivy - pri pohybe orsta ovladaca len o milimeter sa unc posunie o cca 10cm aj dopredu aj dozadu akokeby skoci, ovladanie a zdvihanie lopaty na tom istom orsta joysticku(vlavo, vpravo) funguje presne.S lavym ovladacom sa viem posuvat pekne pomalicky s velkou presnostou.(na unc su novsie joysticky s 2 tlacitkami) Viete mi poradit kde hladat chybu ? (Ovladac,spv20,smf20) Dalsia vec neviem ako to ma byt ale ked som na rovine a pustim ovladace unc sa zabrzdi okamzite, ale ked snim idem z kopca a pustim ovladace tak sa rovnomerne velmi pomalu posuva, je to normalne ?dakujem. :)
Martin Čanecký

Kobelco ED160-5 Blade Runner: Recenze

Kobelco ED160-5 Blade Runner: Recenze

Jistě nejsem sám, kdo trpí slabostí pro výrobce, kteří se vymykají zavedeným pořádkům. Pro výrobce, kteří tvoří nové kategorie strojů. Jedním z nich je Kobelco a jeho Blade Runner – kříženec rypadla a buldozeru. Aktuální model jsme vzali na přetřes s jeho strojníkem Břetislavem Fišerem z brněnské společnosti Záhorský & syn.


SE Equipment S45: Recenze

SE Equipment S45: Recenze

Rozhrnovací lišta, srovnávací rám, rovnací trámec… to jsou různé názvy pro zařízení, kterému Švédové neřeknou jinak než avjämningsbalk. Jedná se o ocelový svařenec, který se umisťuje pod naklápěcí rotátor, ale s jistým omezením s ním lze pracovat i ve spojení s naklápěcí hlavou Powertilt.


Design z Brna: Smykový nakladač s nosností do 1 t

Design z Brna: Smykový nakladač s nosností do 1 t

Když se řekne Ústav konstruování VUT v Brně, každý si jistě představí inženýrské projekty na vědecké úrovni. Ve většině případů jdou proto mimo náš i váš zájem, byť jsou populaci i vědě užitečné.  Občas se ovšem najde student místního oboru Průmyslový design, který se zajímá o stavební stroje stejně jako my. Mezi takové lidi patří i Michael Weiser.


Téma: Yanmar sv17

Odpovědí: 3
Poslední odpověď: 03.07.2019 07:33
Dobry den,som tu novy a hladam tu pomoc skusenych,nedavno som si poriadil minibager yanmar sv 17 rocnik 2012 3000 mot.hodin,pri kopani nema bager silu pri tahani k sebe,so 60 lyzicom uz vobec ne s 30 ako tak ale aj to je problem,po 2 hodinach prace problem aj s pojazdom ak dam dopredu alebo dozadu naraz je to ok ale ak chcem len lednu stranu tak sa to skoro nehne,preto sa pytam hydraulicke cerpadlo v haji alebo neco ine?za odpovede pekne dakujem
Jan Buriak

Re: JCB 803 plus zlobí hydraulika pomoc!!!!!!

Odpověď: JCB 803 plus zlobí hydraulika pomoc!!!!!!


Case CX350D NLC: Recenze

Case CX350D NLC: Recenze

Case CX350D NLC je pětatřicetitunové přeznačkované Sumitomo SH 350 LHD-6 vyrobené kompletně v Japonsku. Jak jsou na tom v zemi vycházejícího slunce v této hmotnostní kategorii?


Téma: Nakladač Schmidt 1610 - zkušenosti

Odpovědí: 1
Poslední odpověď: 10.07.2019 20:55
Náš čtenář Tomáši Kouřil nám zaslal svoje poznatky a postřehy z práce s čínským nakladačem Schmidt 1610, který ze začátku ve firmě využíval hlavně při práci v noci, později i ve dne. „Mám k tomu tolik připomínek, že to snad ani není možné. Chtěli jsme manipulátor s velkou lopatou a přivezli toto. Hned jsme se chytli. Ale lopata menší než na dosavadním traktoru toho moc nevyřešila. K tomu „skvělé“ gumy, které si neporadily ani s trochou sněhu a lehkou námrazou. Do výběhů se sotva vyškrábal traktor John Deere 4720, natož aby tam vjel tenhle nakladač. Ten vzorek gum, co nám dali, byl prý na naše přání. Akorát je do úplně jiného prostředí. Vedení rozhodlo takto. Asi tomu rozumí víc… Velkoobjemovou lopatu jsem řešil s různými firmami, co se tím zabývají. Ve 42 mth začal u pístnice řízení téct olej. Po prvních 50 mth sice přijel mechanik, ale do té doby už pár věcí vypovědělo službu. Natekla voda do světla, LED pracovní světlo fungovalo napůl a celá jedna strana nakladače občas pohasla a naopak zase někdy sama od sebe svítila dobře – nejspíš problém s ukostřením. To, že od začátku, co jsem do toho sedl, nefungovala ani couvací kamera a monitor, se dalo oželet. Dle kolegy se stejně okamžitě zamlžila a nebylo nic vidět. Už po dvou měsících, kdy měl stroj asi 50 nebo 100 mth, se musely odvzdušnit brzdy, protože skoro nebrzdily. Prý se to tak má normálně dělá. Mechanik to hodnotil slovy: „Buďte potichu, co byste chtěli za ty peníze…“ Kolem 170 mth se sám od sebe povolil náboj zadního levého kola a vytekl olej. Celkem časté také byly úniky hydrauliky v místě kloubu a samovolně povolené šrouby na hadicích. Při 220 mth, což bylo v zimě, se stroj dokonce začal přehřívat na 100°C. Asi špatná vrtule na chladiči, kterou vyměnili. Servis už s tím měl zřejmě zkušenosti… Kabina byla neodhlučněná a byl tam hluk asi jako v mojí 50 let staré multikáře, tam to ale očekávám. Zásuvka na 12 V taky chyběla. Na palubní desce byly budíky s čínskými znaky. Maják byl zapojenej natvrdo na kabel mizící někde pod střechou. Střecha byla jen plechová, bez jakékoliv izolace. Prostě ta nejlevnější verze. Pro žhavení motoru byl extra čudlík zboku, žádné relé, které by žhavilo samo automaticky při zapnutí klíčku. Motor se nevypínal klíčkem, jak je zvykem, ale chcípákem (táhlem). To bych ještě rozuměl, to má i Zetor Major 80 rok starej a je to levná verze. Ale koncovka táhla byla z kusu plastu stejně jako v trabantu na sytiči. Dalo se čekat, že se brzy utrhne. V trabantu měla trvanlivost delší. Stroj se ovládal pákami vedle volantu. Ta blíž k volantu měla na starosti kvalty, ta vzdálenější směr jízdy. Vypínač baterie byl umístěný hned vedle sedačky na podlaze tak, že byl celý okopaný a ohnutý od nastupování. Spínání rychloupínáku bylo dole před joystickem, takže normálně nebyla vidět jeho poloha. Sice pípal při aktivaci, ale měl tři polohy. I spínání topení bylo rovněž takhle hloupě umístěno na sloupku před joystickem a vyústění topení zase hned u dveří, což bylo taky moc „šikovný“. Ruční brzda byla tak špatně řešená, že na hodnocení nestačí ani pětka. Při výstupu či nástupu do sedačky člověka vždy tlačila do nohy. Aspoň mě ano. Jsem vysokej a sedačka byla posunutá dozadu na maximum. Při zatahování chcípáku, který byl hned vedle sedačky, jsem vždycky zavadil o zajištění sedačky, která popojela dopředu. Asi je to dělané jen pro malé čínské dělníky. Čelní okno sice mělo stěrač s jednou rychlostí, ale zato chyběl ostřikovač, což by se dnes snad dalo považovat za samozřejmost. Ofuk čelního okna byl více než mizerný. Zadní okno nemělo stěrač vůbec a ani vyhřívání. Sedačka byla fajn, ale zase jen pro malý lidi. Mně stačila, ale trávit v ní celé dny pro někoho velkýho, jako jsem já, byl očistec. Bolely od toho záda. Asi to bylo hlavně těmi špatně zvolenými pneu. Stroj měl pohon hydrodynamicky, což já zvyklej z JD jsem ze začátku moc nepobíral. Na Volvu, co jsem jezdil předtím, byl hydrostat. To mně vyhovovalo víc. Je tam jen jedno čerpadlo na pojezd i práci, takže je potřeba pořád stát na plynu. Nemluvě o tom, jak to hrozně to kouřilo. To sotva splňovalo nějaké emisní limity, i když tam byl známý motor Xing Chang bez turba s jen pár kW. Palivová nádrž na 70 litrů byla dobrá, ale absence palivoměru v palubní desce mě dostávala. Orientace podle vodoznaku, kdy člověk musel zkoumat na nádrži, kde je asi nafta, byla hloupá a nepřesná. Navíc vodoznak nebyl po celé výšce nádrže, ale jen nahoře a dole, nic mezi tím. Takže nafta došla hlavně v případě, kdy jsem to nejméně čekal. Stalo se mi to několikrát. Ale zase když došla nafta někde po cestě, což se díky absenci ukazatele na palubce stávalo často, stačilo nalít naftu, ručním čerpadlem napumpovat, trochu zastartovat a hned to jelo. Podle slov mechanika se tam dříve ukazatele dávaly, ale protože v nich byl magnet, tak se ukazatel „přilepil“ k boku nádrže a neukazoval. Raději je tam tedy už nedávají vůbec. Taky „dobré“ řešení. Navíc vodoznak byl plastový a v místě, kde končily přední blatníky. Takže nečistoty létající od předního kola ho nejenže celý zašpinily a pak nebylo vidět, kolik tam zbývalo paliva, ale mohli jej i snadno rozbít. Chtělo by to buď zástěrku, nebo krytku na vodoznak. Co se týká zapojení světel, to asi taky dělal nějaký amatér. Půlka nesvítila, byly upadané dráty, už druhá nefunkční couvací kamera. Jediné větrání v kabině obstarával větrák v místě hlavy, který držel na jednom šroubu (vrutu). Jak už jsem říkal, v kabině byl strašný hluk, protože tento model nemá vůbec odhlučněnou kabinu, takže je to prý normální. Navíc v místě kloubu něco mlátilo – asi kardan, nic jiného se tam netočí, dokonce i na volnoběh když jsem to pustil po rovince. To, že byla od začátku vadná baterka, snad ani nestojí za řeč – čínská kvalita. Nejlepší bylo, když jsem si připravoval krmení pro zvířata, měl jsem asi tak půl hodiny puštěný rádio. Když jsem přišel, tak na voltmetru mi to ukázalo jen 18 V a už jsem nenastartoval. Ještě při 22 V to natočit šlo, ale když vezmu v potaz, jak se to rychle vybilo a přitom to bylo nové a mráz byl jen slabý, tak 3 stupně pod nulou… Další „výbornou“ věcí je ruční hydraulický rychloupínák, který neměl ani ten traktor, takže velkej luxus. Největší výtka padla na přídavko, především na kleště na balíky. Po cestě vám totiž může naložený balík klidně spadnout, když se nějak ztratí tlak z hadice, kleště pak povolí a balík spadne. Když jsem vezl balík, během cesty normálně upadl. Při jízdě je teda potřeba občas přitáhnout páčku k sobě. Na druhou stranu když jsem s tím vozil kamení a písek, tak byl skvělej, i když hluk hroznej a při každé nerovnosti ztrácel výkon. Sice má dva kvalty, ale podle příručky se dvojka dává jen na rovince. Do kopce je jednička rychlejší než dvojka a motor řve úplně stejně. Ze začátku jsem si bral sluchátka, ale pak už jsem na to kašlal. Taky musím vytknout umístění rychlospojek. Jsou bez krytek (to jde snadno napravit), ale jsou u sebe tak natěsno, že při nacvakávání hadic jedna o druhou dře a při připojování to docela vadí. Není to jako na Volvu – hrc prc a je hotovo. Tady jsem trávil x minut, než jsem to tam dostal, a úplně zbytečně. Věřím tomu, že ty lepší a dražší verze této značky můžou být dobré, ale tahle je tak někam do uhelného skladu nebo na písek a kamení. Sedět celý den bych v tom nechtěl, jako že jsem si i to několikrát zkusil. Je to hrozný stroj, ale podle slov mechanika: „Co byste nechtěli za 400 tisíc.“ Doplním, že už tam přes rok nejsem a stroj stále nějak jezdí, ale názor na něj jsem nezměnil. Je to příšerný i za ty peníze. Na závěr snad jen malé porovnání: Nyní jezdím v agroslužbách s Fendtem 828 a cisternou Annaburger HT24.27 a navážím k zapravovači kejdy Class Xeroin 4000. To se absolutně nedá srovnat. Pohodlí a práce s tím je úplně jinde, asi o 1000 %.“
Ondřej Hájek

Re: MIDIBAGR

Odpověď: MIDIBAGR


Re: Vibrační deska WN DPU 4045H - Dotaz

Odpověď: Vibrační deska WN DPU 4045H - Dotaz


Terex TW95: Recenze

Terex TW95: Recenze

Silnou stránkou Terexu jsou malá kolová rypadla okolo 9 t. Oblíbený TW85 byl vystřídán typem TW95, který má být v mnoha ohledech ještě lepší. Horkou novinku jsme vyzkoušeli u firmy, jež má tři TW85 a k tomu i větší TW110.


Takeuchi TB2150: Recenze

Takeuchi TB2150: Recenze

Pásová patnáctituna od Takeuchi, model TB1140, obdržel po dlouhých 15 letech svého nástupce. Vyplatilo se čekání? Jaký je zbrusu nový TB2150? To jsme se vydali zjistit do Prahy, kde už čtrnáct dní strojník Kolja Maliborskyy z třebíčské společnosti MBM Trade zkouší, co nový model dokáže, a jak je na tom v porovnání s tím starým.


Case 821G XR: Recenze

Case 821G XR: Recenze

Case má nové nakladače. Po efku přichází géčko a na mě v líšeňském lomu firmy Kalcit čekala jeho 19tunová varianta. Oživený klasický vzhled s původními logy a černými koly, které reflektují příbuznost se stájovými kolegy RAM a Jeep, pokryté vrstvou lomového prachu navodily dojem, jakoby se jednalo o místní erární kousek.


Takeuchi TB153FR: Recenze

Takeuchi TB153FR: Recenze

Nástup nové generace kompaktních rypadel Takeuchi naštěstí nezastínil unikátní starší modely s dovětkem FR, které nabízejí nanejvýš úsporný poloměr otáčení zádě i přídě. V dnešní recenzi se podíváme na prostředního zástupce této kategorie s označením TB153FR o provozní hmotnosti 5,7 tuny.


Nakladače nové generace Liebherr XPower u firmy EUROVIA Kamenolomy, a.s.

Nakladače nové generace Liebherr XPower u firmy EUROVIA Kamenolomy, a.s.

Jak hodnotí firma EUROVIA Kamenolomy, a. s. nakladače nové generace Liebherr XPower po dvou letech provozu?


Re: Pásová a kolová rypadla

Odpověď: Pásová a kolová rypadla


Re: Traktorbagr MF 965

Odpověď: Traktorbagr MF 965


Caterpillar D10: Legendární delta podvozek slaví 40 let

Caterpillar D10: Legendární delta podvozek slaví 40 let

Přesně před čtyřiceti lety sjelo z výrobních pásů americké společnosti Caterpillar prvních deset kusů tehdy největšího a nejvýkonnějšího dozeru na světě – Cat D10. Revoluční konstrukce dozeru odpovídala tehdejším požadavkům amerického průmyslu na větší produktivitu práce při těžbě a výstavbě infrastruktury.


Re: přeprava

Odpověď: přeprava


Re: přeprava

Odpověď: přeprava


Re: Traktorbagry, Buldozery, Grejdry, Válce,...

Odpověď: Traktorbagry, Buldozery, Grejdry, Válce, Pásove a Kolové nakladače, Drtičky a ostaní


Liebherr L 576 XPower: Recenze

Liebherr L 576 XPower: Recenze

26-tunový nakladač L 576 XPower je zástupcem zbrusu nové generace velkých nakladačů Liebherr s mechanicko-hydrostatickou převodovkou CVT, díky které společně s Caterpillarem udává směr vývoje a nechává ostatní výrobce nakladačů za sebou.


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Další »
  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist