Téma: komatsu WB 97 problém s převodovkou
Autor
Zpráva
21. leden 2011 22:47:06
Ahoj kdo poradí mám Komatsu 97WB r.v.97 když jsem bagr pořídil už od začátku jse mi nezdála převodovka , vyměnil jsem olej fungovalo to , ale nic moc dnes jsem jel ze stavby a už na stavbě nešla dát 2 pak to zase chodilo, jedu domu a po 500m začla být hlučná slábla síla kvaltů pak se hned rozvítila kontrolka tlaku. chcípnul jsem to po chvíli to začlo dělat znova a znova problikávala. nechal jsem to chvíli stát a natočil a aspon dojel domů na 2 zas nešla pro změnu 1 a něco mi tam slabě a pravidelně rachtá. oleje bylo dost tak nevím čím to a co mám rozebrat první dík za radu.rostis.
22. leden 2011 10:16:06
Byl vyměněn i filtr?
22. leden 2011 15:00:30
ahoj ju ten jsem taky vyměnil originál i origoš olej od komatsu. nevím jestli to bylo mrazem nebo odešlo čerpadlo či nějaké ložisko,.
22. leden 2011 15:04:07
Zdravím , napište přesný typ stroje např: WB97R2 , nebo WB97R1 , případně WB97S2 .........a pokud dokážete popsat přesněji projevy závady na řevodovce uděláte dobře. Nechápu ale , pokud se závada projevovala už od novoty proč jste to neřešil v záruce ?? Pravděpodobně by jste dostal novou převodovku. Na těchto strojích jsou velmi složité hydrodynamicke převodovky a důrazně nedoporučuji amaterský zásah . Zdraví Emil
22. leden 2011 16:03:51
Ahojky je to komatsu WB97 1 rok v. 95 někdy se mi to zdálo super zak jsem to nějak neřešil, ale pak tohle ty co mají svůj bagr tak to znají trochu nějaký jiný zvuk a hned je těžší srdíčko co se zase děje no snad se to dá dohromady, těd jsem to zkoušel natočit chviličku nic a za chvilku něco jako pravidelně rachtá u převodovky u čerpadla,. Jak by měl jít na volno tedy když není zařazeno mělo by se bagr samovolně rozjíždět příde mě že nejde strčit. díky za pomoc.
22. leden 2011 16:57:29
Zdravím p. Kleibl , nějak Vás dost dobře nechápu . Pokud se ozývají zvuky z převodovky , tak bych si s tím moc nezahrával . Vypusťte olej do perfektně čisté nádoby , nechte hodinku usadit a pomalinku přelijte do jiné čisté nádoby . Na dně nesmí být žádné nečistoty a špony. Pokud tam něco najdete , převodovka ven ze stroje. Je velmi složitá , takže servis Komatsu. Pokud jsou zvuky stoprocentně z převodovky , taky servis. Pokud je olej v pořádku a zvuky se neozývají , je nutno proměřit tlaky na měniči a na spojkách . Případně udělat jiná měření např. solenoidy a podobně. Opravdu Vám nezbyde nic jiného než volat servis , Např: KUHN-Bohemia.a.s. Tyto předodovky se nesměly přetočit z kopce , maximální přípustná rychlost byla 40 km/hod. Jinak hrozilo poškození. Zdraví Emil
22. leden 2011 23:55:21
Omlouvam se ze budu mimo tema.nejde me to moc na pocitaci a taky jsem novacek na KOMATSU 93R rv.97-presedlal jsem s MENZIKA .Nechal jsem se napalit a koupil v /dobrem stavu/ KOMATSU. Hned pri prvni jizde jsem poznal ze bud prokluzuje hydromenic nebo spojka.Hydromenic jsem nechal repasovat ,ale problem trva.Jedna se o manualni prevodovku a nikomu se do ni nechce.Jeden mech.rika ,ze prokluzuje spojka-jiny,ze tam spojka neni a,ze se pri razeni vypne hydromenic,jsem ztoho nabednu.Najde se bagrak-mechanik ktery uz resil podobny problem .
Emile diky za odpoved.Musim vsak oponovat-menic jde repasovat,nebod je firma ktera se tim zaobira.Jelikoz jsem jeste nezjistil jak odpovedet primo tak se omlouvam! Jelikoz tve odpovedi jevi znamku ,ze o bagrech neco znas,tak skusim napsat tel.602129312 -staci prozvonit! Dik Lapkyn
23. leden 2011 08:44:32
P. Lapka , měnič repasovat nejde , je totiž zavařený , takže pouze výměna za nový. Pokud stroj nejede , je potřeba proměřit tlaky , případně stall test. Na servisu KUHN nebude problém. Emil
23. leden 2011 18:44:28
Ahoj no to napálení z řady prodávajících to je problém sám o sobě dneska jsem to zkoušel natočit a připadá mi, že je problém u čerpadla pojezdu to pravidelní rachtání jde odtamtud. neví někdo kolik by měl bejt tlak za čerpadlem? s těma kvaltama u mé převodovky clark mě přišlo prokluzování neboli že motor jde do otáček a po2 na 3 se vůbec nerozjížděl i na rovině.
23. leden 2011 19:43:06
Ahoj kolegove z KOMATSU.Jak tak procitam vase stranky tak problemu je habadej,ale trochu mrzi ,ze postupem casu se z nasi profese vytraci to prave kamaradstvi a cest nekomu poradit-pomoct a radeji koukat za bukem a radovat se z toho ,ze kdyz ma nekdo problem tak zbude vice rachoty pro MNE.Taky pozoruji ,ze ty co se neboji jit do dluhu a maji nove bagry ,tak nechapou ty co maji bagry starsi a samozrejme i vetsi problemy.Lehce se radi -zavolejte servis-nechte si opravit,ale zaco kdyz je bagr nefunkcni.
Jeste jednu hledam kolegu ktery ma zkusenosti -MANUALNI PREVODOVKA KOMATSU 93R rv.97
Musim jeste pozadat at neodepisuji lidi kteri dovedou jenom menit nove dily a o praci v terenu nemaj ani paru.Delam na bagrech pres 30 let a tak zvani odbornici si na rozdil ode mne nedovedli kolikrat poradit! Hodne zdaru pri prezetaci Vasi firmy . Dik za vas cas . Lapkyn
23. leden 2011 20:13:59
Zdravím , p.Lapka . Především nemám pocit že někoho odmítám při žádosti o pomoc. Snažím se hlavně o to aby byla pomoc efektivní a profenionální a nedošlo k ještě větším škodám vlivem neodborných zásahů. Emil
23. leden 2011 23:01:17
A to ten měnič neumí nikdo jinej spět zavařit než vyrobce to asi ne ne?
24. leden 2011 07:19:37
Zdravím, tady se musím zastat Emila ..........dnešní automatické přeovodvky jsou opravdu poměrně dost složité a je lepší opravdu zavolat orogonál servis, který ví, kde co změřit, příapdně dokáže řídící jednotky vyčíst závadu - o to levněji ta oparva potom může vyjít, něž když hledáte závadu a měníte jeden komponent za druhým. Chce to mít jistotu, že se pazvuky opravdu ozývají z převodovky a že se to nepřenáší z náprav - odpojte kardany od převodovky a znovu poslechněte. Pokud to bude tutovka z převodovky, volejte servis. K tomu repasu měničů - donedávna jsem taky žil v domění, že se měnič nedá repasovat dokud nedošla nabídka od jedné pražské firmy na repas měničů. Cena výcházela asi poloviční v porovnání s novým měničem. Přiznám se že, mě to překvapilo, nicméně mám k tomu nedůvěru, tak jsem to vyhodil do koše a dál se tím nezabýval. To ale neznamená, že to třeba ta pražská firma nedělá kvalitně. Ale vzhledem k tomu, že výměna měniče je pracovně, časově i finančně náročná i bez samotného měniče, půjdu vždy raději cestou nového měniče. Jméno pražské firmy už nevím, ale myslím že na internetu se bude dát najít.
24. leden 2011 15:37:19
CAU ty zvuky nejdou , ale z převodovky, ale od setrváku k převodovce. nevím jak je to tam jestli tam je měnič nabo jen soukolí které pohání pojezdové čerpadlo které je na převodovce je ,ale fakt že když ted zařadím 1 tak to nejede když dam 2 tak to jede normálně , ale chrastí tam něco. jak je to s řazením je tam nějakej počítač? odpojím baterii a vyresetuje chyby?
24. leden 2011 18:15:48
P. Kleibl , vypustil jste ten olej a zkotroloval čistotu ??? Nemůžete přeci věřit , že odpojíte kontakt od baterky a převodovka se opraví , obzvláště když se s ní ozývají zvuky. Kdyby jste jí nechal okamžitě opravit a domluvil si fakturaci na splátky ,tak už jste mohl na opravu vydělávat. S Vaším přístupem a opakovaným zkoušením může dojít k poškození obalu převodovky a oprava bude dražší než převodovka nová. Emil
24. leden 2011 20:55:49
Ahoj Emile olej jsem vyputil 9L a je čistej mírně zkalení ale to je asi normální ne.žádné šponi nic. když jsem se zvedl tak všechny kvalty jdou ale jak se zpustím už nemají sílu. to cvrkání je nejvíc slišet od setrváku směrem k převodovce co tám je nemáš katalog dílů. dík moc za rady.
24. leden 2011 21:21:41
Zdravím , na sertvačníku je měnič. Emil
24. leden 2011 21:37:08
Katalog je možno zakoupit na KUHN-Bohemia.
24. leden 2011 21:46:43
Ahojky mam opsáno dík.Takže asi měnič co? to musí převodovka ven. co to tak může stát? je možno někde sehnat tech. výkres měniče? děkuju.
24. leden 2011 21:56:26
Neřekl jsem že měnič......netlačte mě do toho. Měnič je nerozebiratelný - výkresy neexistují. Převodovka do Kvalitního servisu , ještě předtím odborné měření . To jsem už ale psal. Emil
Už mě s toho bolí hlava jdu na pivko...
24. leden 2011 22:01:48
24. leden 2011 22:12:19
Jdu si dát taky jedno muj tel je 776396497 napiš sms tvoje číslo ráno to pořešíme měj se a ještě jednou díky.
25. leden 2011 17:38:27
CAU ví někdo jak jsou cívky na převodovce 5ks od hora který je na co díky.
25. leden 2011 18:08:04
Rostíku,ty toho mého kamaráda Emila dráždíš Tak už vem konečně vercajk a podívej se do toho,nebuď měkej,když to zvládnou jiní Podívej se na seriál A je to,tam občas čerpám inspiraci a pujde to samo.
25. leden 2011 20:27:23
Cauky já se toho nebojím jen bych nerad dělal něco zbytečně po poradě on už bude vědět s kým musím proměřit tlaky čerpadla , ale kde? a kolik má normálně dávat. jen mi nejde do hlavy ,že to jde na 2 na 3 na 4 ale jednička se ani nehne a dnes to přestalo chrastit a dám jedničku a zase ty zvuky. třeba to bude někde v el. uvidím po měření zatím díky.
25. leden 2011 22:00:19
No samozřejmě se toho nebojte ! To přece dělaj zase lidi z nebe jsem ta převodovka přece nespadla.
26. leden 2011 11:21:51
Ahoj všem má někdo servisní manuál na převodovku na komatsu wb97 převodovka clark-hurt popřípadně ho i koupím.? volal jsem servis na změření tlaků Most a Pha nemají čas a já potřebuju makat normálně se toho asi bojí. nebo už nevím.
26. leden 2011 18:30:46
Zdravím , musíte to řešit s Vaším nejbližším autorizovaným servisem. Servis si musíte objednat , zubař vás taky nevezme hned . Tímto by tuto kauzu uzavřel. Hodně zdaru Emil
26. leden 2011 18:43:39
Ahoj jsem zvědav objednal jsem servis na měření tlaků uzavřem to jak stroj pojede.dík Emile máš bagr?
23. únor 2011 23:47:45
Zdravím, také vlastnim Komatsu wb97 R r.v.96.Měl jsem obdobné problémy jako Ty a převodovku, jsem si dělal sám.Takže začnu množstvím oleje v převodovce, píšeš že jsi vypustil 9l.Převodovka má mít 13l oleje,z toho asi 1l zůstává v měniči.Dlouhodobé malé množství oleje má za následek rychlejší opotřebení zubového čerpadla a sniženi potřebného tlaku. Převodovka má dva pojistné ventily,1hlavni pjistný ventil-13729 kPa, 2bezpečnostní ventil 23536kPa.
Je toho dost co k tomu problému napsat,pokutbudeš chtít tak mi zavolej na tf.724814177rád ti poradím.
13. březen 2011 09:26:35
Ahoj Zděnku dík za rady zavolám ted jsem nic neřešil poněvač jsem si do toho všeho zlamal nohu nic moc snad mi sadru za 14 dní konečně sundají a hurá na převodovku. každopádně každa rada dobrá dík.
05. srpen 2011 22:38:10
Take k tematu převodovka -jsou bagraci nebo take žvanilove-kam patřiš ty?
Lapkyn
09. srpen 2011 08:09:54
Zdravím nevíte někdo co znamená v 97ičce chyba E6 ?
14. říjen 2014 18:37:31
Ahoj, měl bych dotaz k tomuto stroji WB97-R1 - 1996rv.
Při koupi na jaře jsem si všiml, že na stroji lehce něco ťuká, ale přisuzoval jsem to kardanům (nejsou špatné, ale ani nové). Při posledním hrabání se ťukání přetransformovalo na klepání a při jízdě na 3,4.r.s. je to už bouchání. Zvedl jsem to a vim, že se jedná o zadní náhon (předek zapnutý, vypnutý= stejný zvuk).
Také vím, že to jebne 6,25 cca krát za jednu otočku zadních kol (brzdou zkoušeny jednotlivě a pořád stejné).
A nyní hlavní dotaz: Věděl by někdo poměr převodů v reduktorech a na hrušce differncialu?
Poradil by někdo kde sehnat náhradní díl, až zjistím kde je chyba? Rozebrat se to musí, ale raději se zeptám, pokud se s tím již někdo nesetkal. Tipuji to na zuby na talíři difu, ale zase se nestává to, že by v záběru bylo hluché místo.
Díky Jindra
14. říjen 2014 20:45:03
Pokud si myslíte že máte ohlodané zuby, tak doporučuji odmontovat krytky. Na nich jsou magnety, které zachytávají kovové piliny. Takto poznáte ve které části je problém. Jsou opravdu účinné, na výpušťáku převodovky jsem našel kusy rozpraskaného O kroužku.
15. říjen 2014 18:11:25
Super, díky za radu, to zkusím první. Našel jsem stránky, kde dělají zakázkově diferenciály do závodních speciálů, tak zřejmě půjdu touto cestou, než kupovat originál za 120tis. Dělal už někdo na tomhle zadní diff? Jen nějaké tipy a triky.
22. říjen 2014 10:06:06
jinak pro všechny příznivce oprav KOMATSU doporučuji toto: http://komatsupartsbook.com
po dlouhém hledání a desítkách serverů, kde toto vytisknou a prodávají za dolary je to zdarma
tady je spojka http://komatsupartsbook.com/#?k=!0!8!5504!79!87
02. leden 2015 13:59:31
1-4 zeleně = jízda vpřed
1-4 oranžově = jízda vzad
8 žlutě společně s červeným N znamená že skříň je v zabezpečené poloze
8 červeně že musí být změněna rychlost stroje pro optimální provoz skříně, hrozí riziko velkého zpětného kopnutí skrz převodovku.
T - autodiagnostika
N - neutral
23. leden 2015 23:22:01
Děkuji opožděně p. Jeníčkovi za odpověď. Koukal jsem na Vaše stránky a zjistil, že máte také tento stroj. Nemáte prosím náhodou návod nebo něco podobného? Rád bych stroji rozuměl dříve než něco zničím Žádný strach - nikomu nebudu konkurovat, nemám to k podnikání. Předem děkuji, s pozdravem J. L.
07. únor 2015 13:51:30
není zač, mam k němu originál servisní manuál v angličtině, ale je to dost stránek a scanovat jednotlivě se mi moc nechce, bylo by to nadlouho. Co by jste konkretně potřeboval?