reklama
reklama

Nekomerční články

Včera mě na D8 předjel nový model Audi A7 následovaný Audi A6 s modrým majáčkem. „To bude pan prezident,“ povídám. Máme totiž namířeno stejným směrem – do Duchcova na slavnostní uvedení velkorypadla KK1300 do provozu.

Lopatová rýpadla vznikla původním určením jako stroje pro těžbu a nakládku zemin při provádění zemních stavebních prací. Svými vlastnostmi se ukázala záhy velmi vhodná též pro těžební průmysl, zejména při dobývání uhlí a různých druhů rud. Při těžbě kameniva pro ně však nepřekonatelnou překážku představuje kompaktní skála.

New Holland vyrukoval s nakladači generace C, jejichž pohonné jednotky se s letošními emisními limity vypořádaly prostřednictvím technologie SCR. Nadto tuto řadu nově obohatil o typ W230C s objemem základní lopaty 3,6 m³. Tento nový model putoval přímo z brněnského výstaviště na zkušební polygon, kde jsem měl možnost se s ním blíže seznámit.

Kdo byl loni na Baumě, mohl vidět stotunový Bucyrus RH40E, jak se vzpíná před západní bránou. To byl ovšem model s podkopovým zařízením, dnes si představíme jeho zajímavějšího kolegu s vrchovou lopatou se systémem TriPower.

Dominantní výrobce kloubových demprů opět přišel ukázat ostatním, zač je toho loket. Jako jeden z prvních se popasoval s novými emisními limity a k tomu přihodil kompletně modernizovaný stroj. Jako ochutnávku přivezlo Volvo do České republiky žhavý typ A30F o nosnosti 28 t.

Kladiva a pásy Renomag
reklama