Anglický Fermec vznikl roku 1992 odkoupením MF Industrial jeho managementem od majitele, společnosti Varity. V roce 1997 se stroje přejmenovaly z MF na Fermec a poté, co si Fermec prožil čtyřleté období pod nadvládou Case, se v roce 2001 stal součástí gigantu Terex.
Traktorbagr - velmi často používané označení pro rypadlo-nakladače - nám zároveň prozrazuje, jaká koncepce je v tomto segmentu stavebních strojů nejpoužívanější. Jedná se o uspořádání, které vychází ze zemědělského traktoru.
Dozer Caterpillar D8T je prvním stavebním strojem, jež je poháněn motorem s technologií ACERT, kolem které dělá Caterpillar už delší dobu pořádný humbuk. Proč?
Tentokrát se podíváme do zcela nedávné historie, a sice do roku 1992, kdy O&K zveřejnilo svou představu, jak by měl vypadat jeho nakladač v roce 2000. Dnes, s odstupem pěti let od vytyčeného cíle, můžeme posoudit, zda se mu jeho plány podařilo splnit.
Jako první přinášíme informace o zajímavém počinu v oblasti českého designu – návrhu rypadlonakladače od Viléma Wolfa, čerstvého absolventa Západočeské univerzity v Plzni, oboru Design průmyslových výrobků.
Caterpillar začal vyrábět rypadlonakladače teprve v roce 1985. Své zákazníky si však rychle získaly svou robustností, silnou hydraulikou a co si budeme povídat - zásadní roli sehrála i známá značka na kapotě.
Na první pohled by se mohlo zdát, že vývoj stavební techniky probíhá skokově formou nových nebo inovovaných typů strojů uváděných na veletrzích a v tiskových zprávách. Opak je pravdou. V průběhu výroby se neustále něco vylepšuje a mění a mnohdy se těmto opatřením záměrně nedává mediální publicita. Jako v případě "staronového" Mecalacu 12MXT.
Americká armáda dosud používá malé ženijní rypadlo FLU-419, což je sice velmi zajímavý stroj (vypadá jako Unimog s nakladačem vpředu a podkopem sklopeným na korbu), ale i přes pohon všech kol má omezenou průchodnost terénem a na silnici vyvine rychlost nejvýše 64 km/h. Navíc při provádění výkopu sedí strojník na nechráněné venkovní sedačce.