Pokročilé vyhledávání


Anglický Fermec vznikl roku 1992 odkoupením MF Industrial jeho managementem od majitele, společnosti Varity. V roce 1997 se stroje přejmenovaly z MF na Fermec a poté, co si Fermec prožil čtyřleté období pod nadvládou Case, se v roce 2001 stal součástí gigantu Terex.


Traktorbagr - velmi často používané označení pro rypadlo-nakladače - nám zároveň prozrazuje, jaká koncepce je v tomto segmentu stavebních strojů nejpoužívanější. Jedná se o uspořádání, které vychází ze zemědělského traktoru.


Dozer Caterpillar D8T je prvním stavebním strojem, jež je poháněn motorem s technologií ACERT, kolem které dělá Caterpillar už delší dobu pořádný humbuk. Proč?


Tentokrát se podíváme do zcela nedávné historie, a sice do roku 1992, kdy O&K zveřejnilo svou představu, jak by měl vypadat jeho nakladač v roce 2000. Dnes, s odstupem pěti let od vytyčeného cíle, můžeme posoudit, zda se mu jeho plány podařilo splnit.


Téma: uložení motoru

Odpovědí: 1
Poslední odpověď: 18.05.2005 20:08
Na stavebním veletrhu jsem se setkal s buldobagry, které měly uložený motor pod kabinou, takže odpadla přední kapota. Zdá se mi to být celkem moderní řešení. Ze stroje je dobry vyhled a má údajně lepší rozložení váhy na nápravy . Co si o tom myslíte?
Anonymní -

Jako první přinášíme informace o zajímavém počinu v oblasti českého designu – návrhu rypadlonakladače od Viléma Wolfa, čerstvého absolventa Západočeské univerzity v Plzni, oboru Design průmyslových výrobků.


Caterpillar začal vyrábět rypadlonakladače teprve v roce 1985. Své zákazníky si však rychle získaly svou robustností, silnou hydraulikou a co si budeme povídat - zásadní roli sehrála i známá značka na kapotě.


Kapota motoru na plynových vzpěrách


Na první pohled by se mohlo zdát, že vývoj stavební techniky probíhá skokově formou nových nebo inovovaných typů strojů uváděných na veletrzích a v tiskových zprávách. Opak je pravdou. V průběhu výroby se neustále něco vylepšuje a mění a mnohdy se těmto opatřením záměrně nedává mediální publicita. Jako v případě "staronového" Mecalacu 12MXT.


Americká armáda dosud používá malé ženijní rypadlo FLU-419, což je sice velmi zajímavý stroj (vypadá jako Unimog s nakladačem vpředu a podkopem sklopeným na korbu), ale i přes pohon všech kol má omezenou průchodnost terénem a na silnici vyvine rychlost nejvýše 64 km/h. Navíc při provádění výkopu sedí strojník na nechráněné venkovní sedačce.