Orenstein & Koppel představil na letošní Baumě zcela novou generaci svých kolových rypadel v hmotnostní kategorii 16 (MH plus) až 24 t (MH 8.6), které jsou společně s ostatními stroji O&K vyráběny v obrovském závodě v německém Berlíně.
Obviňovat Japonce ze snahy o miniaturizaci za každou cenu není správné. Důkazem je nové pásové rypadlo Hitachi EX8000 s provozní hmotností 780 t a nakládací lopatou o objemu 40 m³, které se stalo největším modelem značky.
Představujete si pod pojmem ruská technika zastaralé, neohrabané, rámusící obludy polykající naftu v hektolitrech?
Atlas představil nová kolová rypadla 1305 M, 1505 M, 1605 M, 1705 M, 1905 M a 2205 M. První dvě číslice označují přibližnou hmotnost v tunách, "05" označuje sérii a "M" vyjadřuje, že se jedná o kolové rypadlo (z německého "Mobilbagger").
Hyundai využil letošní Baumy k evropské premiéře tří nových kolových rýpadel Robex 140W-7 (14 t), Robex 170W-7 (17 t) a Robex 200W-7 (20 t). Doplňují tak novou řadu devíti pásových rypadel, s nimiž mají mnoho společného.
Volvo BL61 k nám přijíždí ze severu, nikoliv však ze Švédska, nýbrž z polské Vroclavi, kde Volvo už delší dobu vyrábí autobusy a od roku 2002 také rypadlonakladače BL71, jejichž vývoj započal v roce 1998.
Tentokrát se podíváme do zcela nedávné historie, a sice do roku 1992, kdy O&K zveřejnilo svou představu, jak by měl vypadat jeho nakladač v roce 2000. Dnes, s odstupem pěti let od vytyčeného cíle, můžeme posoudit, zda se mu jeho plány podařilo splnit.
Case obměňuje všechny své smykem řízené nakladače. Dosavadní typy XT střídá nová řada 400.
Odpověď: Jaký stroj zvolit
Nejstarší výrobce smykem řízených nakladačů s vertikálním zdvihem vyhladil neotesané kubistické tvary dosavadní řady LS.