Nekomerční články

Tato žhavá novinka dánského výrobce vyráběná v Německu bývalými zaměstnanci u nás dobře známého Weimaru je předzvěstí celé nové řady kolových rypadel, která bude obsahovat kromě M1400C také modely M1520C a M1700C.

Když před dvěma lety odešlo Hitachi od CNH, obsadilo vzniklou mezeru v portfoliu značek patřících do CNH japonské Kobelco. Do té doby užívaná značka Fiat Hitachi se logicky změnila na Fiat Kobelco.

Hyundai využil letošní Baumy k evropské premiéře tří nových kolových rýpadel Robex 140W-7 (14 t), Robex 170W-7 (17 t) a Robex 200W-7 (20 t). Doplňují tak novou řadu devíti pásových rypadel, s nimiž mají mnoho společného.

Atlas představil nová kolová rypadla 1305 M, 1505 M, 1605 M, 1705 M, 1905 M a 2205 M. První dvě číslice označují přibližnou hmotnost v tunách, "05" označuje sérii a "M" vyjadřuje, že se jedná o kolové rypadlo (z německého "Mobilbagger").

Představujete si pod pojmem ruská technika zastaralé, neohrabané, rámusící obludy polykající naftu v hektolitrech?

Nejdříve krátká úvaha na téma, proč není nástupcem dosavadní trojkové řady řada čtyřková. V Japonsku je číslo čtyři považováno za nešťastné, neboť se vyslovuje stejně jako slovo označující smrt.

New Holland se dostal k výrobě rypadlonakladačů v roce 1986, když spadl pod nadvládu Ford Motor Company, a chytře využil téměř čtyřicetiletých zkušeností Fordu s těmito stroji.