Téma: Traktorbagr CAT
Autor
Zpráva
12. únor 2010 08:37:02
Jan Křesťan
- Zjímají mě 2 věci. V čem je lepší přezouvat všechny 4 a ne vždy jen 2 pneu. Píšete že je to lepší ale duvod je jaký??? A druhý dotaz. Jak jste mohl zničit disk???
12. únor 2010 11:56:30
disk není problém zniči nam to taky popraskalo kolel do kola okolo šroubu moc se za to bere asi do stran nebo únava matroše ale jdeto v pohodě máme druhý
12. únor 2010 15:36:14
čau kluci!
prosím nemá někdo webadresu na pracovní věci JCB a náhradní díly. díky.
12. únor 2010 17:11:36
pokud jedete 38kmh a praskne zadni kolo stroje od patky k patce pres opravovany misto tak je behem par milisekund tlak pryc, bocnice se zdeformuje, stroj se nakloni a vaha se opre o zmackanou bocnici, ktera nepruzi a ta energie se musi nekam ztratit a to do deformace disku, pokud by se Vam to v zivote nekdy stalo, tak by jste se tak blbe neptal. To neni jako pichnout kolo a dojet snim jen ke krajnici. Pokud praskne prave zadni kolo a mate kozlika na prave strane tak je to velky napor na tu stranu. Stroj vazi kolem 8,5t tak je to na prevraceni.
Nikomu nenutim, ze je nutne menit vzdy vsechna 4 kola, ale dle me je to lepsi, kor kdyz clovek musi cas od casu po desti jet rozoranym polem k havarii apod. Ten stroj se pak hodne bori a je rad, za kazdy kousek spalku. Pokud vim, ze budu dlouhodobe delat na zeleny plani zakladat satelit a budu mit pred prezutim jedne napravy a druha se pomalu blizi, tak prezuji hned obe at mam pak klid, kola muzu dojezdit na rezervach. Uz par kluku si bylo pro nejake pneu na dojeti ci rezervy u me.
12. únor 2010 20:39:47
Vzkaz pro Tomáše Čapčucha
Ja se živím pneuservisem a bagr mám jako koníček abych z těch pneumatik nezblbnul, ale když vidím vaši opravárenskou sadu chce se mi zvracet. To co je na fotce je určeno k dočasné opravě (tj. na dojetí), pouze v běhounu, do úhlu 25° a do průměru 6mm, ale popsat kompletně celou problematiku je na dlouho. hezký den
12. únor 2010 22:07:02
Jiří: huráááá konečně fotečka diky moc hezká Kolik máš MT. a jak máš stary stroj. Ja mam 2007 a 1800mt. akorád mě štve to moje zadní okno dělené není klasika ale 50 na 50
12. únor 2010 22:45:55
Jan Kummel
Klidně se vyzvracejte,je mi to jedno.Mi ta sada nejednou ušetřila spoustu času a starostí a jak už jsem psal dojíždím s tím gumy do výměny ůplně v pohodě.
12. únor 2010 22:47:07
Jan Křesťan
- Ta situace je jak z hororu. No stát se to muže neříkám že ne ale.... ¨Mimochodem já nehodlám rozprodávat jeté pneu. Měním ty co se sjedou a nikdy na nápravách nepřehazuji.To je takovej přežitek že se musí měnit všechny 4 kola. Jo a nikdy se mi nestalo že bych někde zustal. Tohle měnění kol nás naučil bolševik. Dodnes si pamatuji ty brožurky kde bylo popsáno jaké kolo s má s kterým prohodit a nikdo nevěděl vlastně proč a dodnes to nikdo neví jen si to snaží oduvodnit. Ale každý podle svého.
12. únor 2010 23:03:24
A k tomu opravováni pneu. Nepotřebuji žádnou sadu. Odehnu krumpáčem gumu, vsunu dovnitř ruku, zvenku strčím šroub a uvnitř matku. vše dotáhnu a garantuju vám že to bude držet než ty gumy sjedete.
12. únor 2010 23:09:19
to je dobrý nápad! s tím šroubem....
12. únor 2010 23:24:32
Pane Mach co to píšete za blbosti,jaký šroub,to bych chtěl vidět,tuhle vaší opravu.Dělal jsem pneumatiky 12 let a takovou blbost jsem ještě nečetl.Prosím pošlete fotky takové opravy,rád bych byl moudřejší v opravování pneumatik.Předem děkuji
12. únor 2010 23:26:13
to tak na duši z mopeda..))))))))))srandisti
13. únor 2010 00:14:41
pavel mach je blázen nebo sme blbí všichny a víme prd o strojích a o opravách hmm jak může dávat matky šrouby to sem nikdy neslyšel to nechápu kde na to chodí??
13. únor 2010 07:39:15
Vzkaz pro Jan Kummel-Z čeho se vám chce zvracet?Takové sady máme všichni.Jenom ten pilník já mám jemnější.Nezapomeňte že i já jezdím do servisu a vidím jakou se to dělá technologií. Vytáhnu kluka ven k traktoru a říkám mu.Jo dal si tam ze vnitř záplatu,ale podívej ,ona je vidět z venku tou dírou.Co s tím?A on ,no nevím my děláme všechno za studena.Já na to -no ale co když mi tam vleze kámen? on- já nevím my na to nic nemáme.Taky se mi chce zvracet a odjíždím.Hlavně mi nikdo nepište,že jsem byl v servisu pro osobní auta.Vím kde jsem byl.Ty rady že to je nadojetí a pod úhlem a do 6mm?Tak jedině těch 6mm je k zamyšlení.Je blbost cpát do díry větší dva knoty.Hřebíky většinou větší nejsou.Takže Tomáši Čapčuchu nevěš hlavu.
Ten šroub ,jako opravný materiál mě pobavil.Ještě víc to odehnutí krumpáčem a hlavně strčení ruky až po loket dovnitř.To opravdu neumím.Co umím je tu gumu rozdělat a dát tam třeba hříbek za 10kč.
13. únor 2010 09:10:37
Také nemám nic,proti opravné sadě s knotem,je to rychle a hlavně učiné když potřebujete na stavbě dělat a není čas odjet do servisu.Samozřejmě je to jen nouzová oprava a měla by být opravena tak jak má být,jinak pokud je tam vetší díra, měla by se opravit za tepla,to znamená thermopresem,pokud ho v servisu nemají tak tam nemá cenu jezdit,nebo najít servis kde ho mají.Oprava thermopresem je doporučena výrobcem pneumatik.Osobně si myslím,že každý dobrý servis pro nákladní auta a stroje by ho měl mít,je to základ.
13. únor 2010 10:18:11
Zdeněk Málek - Vidíte a já gumy dělal vždy jen z donucení. Tohle mě naučil starej chlap co ještě s Liazkou za bolševika točil rusko a po revoluci se toulal po stavbách. Vy mladý máte jen naučeno jak se to dělá podle brožurek a podle nejnovějších postupu ale když je třeba poradit si v nouzi tak jste bez sady v koncích. Tenkrát jsem najel na roxor a jestě k tomu o víkendu. V místním CSAD jsme nafasovali ty vaše knoty a vzhledem k tomu že tam byla díra jak do pr... tak jsme jich tam mohli narvat kolik chtěli a stejně to ucházelo a práce byla třeba dodělat. Až tam šel okolo tenhle strejda. Nadzvednete si lžící předek a bez sundavání kola z traktoru se to dá udělat. Krumpáč slouží jako montajzna (nic jiného po ruce nebylo) Jeden odehne pneu a druhej tam strčí ruku s matkou a zvenku šroub. Opravdu jste vy pasovaný profíci tohle nikdy nedělali? To mě těší že amatér a nebagrák Mach umí něco co vám se zdá směšné. Jo holt praxe se z brožurek vyčíst nedá. A neuražte se pánové....
13. únor 2010 10:50:55
pro Mach - pokud máte 3cx, tak prohazovat gumy na nápravách nemužete i když vám by se to pomocí krumpáče určitě povedlo
13. únor 2010 11:22:17
a kdy to bylo p.Machu,podle toho jak píšete tak bylo Mrtvé moře ještě marod.Teď jste někdy dělal tuhle vaší slavnou opravu?
13. únor 2010 12:13:13
Nevím proč se, tady podivujete nad řešením Pavla Macha stím šroubem a matkou. Když se komu koli stane co popisoval Pavel tak se každý z nás bude snažit tu práci dobělat a skusím třeba dát tu matku se šroubem a podložkami. Vždiť to má logiku díru tím zapresuji a uniku vzduchu zamezím.
Ale zase bych tuto opravu bral jen dočasně a hned poté bych mazal do servisu na zavaření.
Stalo semi, že jsem v blátě sebral roxor a byl tak metr dlouhý. Koukal tak 80 cm z pneu kolem to neutíkalo, tak jsem od chlapů ze stavby pučil flexu u pneu jsem to uříz a ještě čtrnáct dní jsem stím jezdil bez uniku vzduchu.
S tím přehazováním pneu mám jedno vysvětlení. Jelikož traktor nemá mezinápravu a každý rozdíl ve velikosti pneu dohání diferáky. Tak si myslím, že diferáky trošku ochchráním zbytečné námaze a opotřebení. Můj názor ?
13. únor 2010 13:35:21
Dávání do pneumatiky šroub z matkou popsaným způsobem t.z. na ose a jedním krumpáčem je pitomost protože to nejde.Měnit gumy aby byly stejné velikosti a nenamáhaly nadměrně diferák je taky svérázný názor.No já taky kdysi šetřil gumičky stěračů.Pak mi je ukradli .Diferák je tam od toho aby vyrovnávál.Můj názor.
13. únor 2010 14:14:34
Tady nejde o nějaké šetření diferáku, prohazuju gumy (u 4cx celá kola zadní za přední) aby se sjížděli rovnoměrně, zadní se ometaj rychleji než přední. až je dojedu všechny čtyři, jdu a koupím zase čtyři nové,, nechci jezdit jako hnup a na každé napravě mít něco jiného...kdo máte malá kola vepředu , tak se vás to netýká, kdo má 4cx tak to zná!
Nejsem línej jednou za Tři měsíce to prohodit...
13. únor 2010 17:36:35
Zdravím
pane Čada jak jste ty gumičky šetřil ? ha ha
13. únor 2010 17:43:32
Podkládal jsem je v garáži krabičkama od sirek,aby se nemačkaly.cháááá
13. únor 2010 17:50:28
Neřešte furt pneu to je myslím jasné ne hodte sem radějc nějaky fotečky.
13. únor 2010 20:56:05
Ahoj Pepíno!
Máš pěkné "obutí". Chci se Tě zeptat, jakou značku jsi volil a jestli jsi s něma spokojený.
Dík Jirka
13. únor 2010 21:16:12
Všechno je lepší než MITAS!!! Jsou to Solidealy,ale to jsem tu psal asi 100x
13. únor 2010 21:55:48
Popíno, tak se nezlob a moc díky.
Jirka
13. únor 2010 22:23:30
Se omlouvám za to zvracení, to sem nemusel, ale když předělávám tyhle provizorní opravy děsně nadávám protože je vnitřek průrazu a okolí zapatlaný od těch knotů zapejká se mi to do frézky atd. K těm opravám, do otvoru po zafrézování průměr 10mm v běhounu se dává čípek(hříbek) pokud je úhel větší než cca 25° dělám tzv. dělenou opravu tj. remaster (výplň neboli čípek bez podložky) + vložku UP podle tabulek. Rameno (mimochodem začíná už cca 1" v běhounu a bočnici lze opravit špendlíkové průpichy vložkou UP a všechno co je nad tyto rozměry vybrousit, vyplnit, termopres + vložka podle druhu konstrukce pneumatiky (radiál, diagonal) místa opravy (běhounová, bočnicová) a velikost podle tabulek. Po aplikaci vložky probíhá 24hod při 20°C chemická vulkanizace a teprve následně montáž a huštění. Takhle provedená oprava je sice pořád jen oprava ale má blízko řekněme k 99%. hezký den
14. únor 2010 00:10:31
Dobrý den,já mám na JCB 3 Mitasky,a nemůžu na ně říct ani popel.Vzorek v pohodě.Před dvěma lety mě někdo přez noc udělal na stavbě dvě díry do boku zadní gumy.Ráno příjdu,bagr už skoro klečel.Tak jsem použil knoty od číňanů za 25 Kč sada,trochu natlakoval kompresorem z ledničky.Trvalo to sice třičtvrtě hodiny a pak jsem dojel do vsi k velkému kompresoru.Ty knoty jsou tam dodnes.Když jsem někde píchnul ,tak to byla vždy ztráta půldne.Jindy jsem na silnici chytil do předního kola ocelového ježka.Nějaká dobrá duše je tam prý rozhazovala.Je pravdou že byly moc dobře udělané.Pak jsem šlapal 4 km bagru na krk,aby jsem dojel do pneuservisu.Bylo to už skoro po ráfku.Jindy jsem jel i po třech kolech,kladivem jsem zablokoval přední nápravu,aby byla tuhá.Tam jsem čekal dvě hodiny,protože zrovna přezouvali celý kamion. Na stavbě už byli nervozní.Když jsem tam dorazil tak jsem zjistil,že jsem píchnul druhou přední.Tak jsme lítali po servisech v okolí,ale ten byl na obědě,ten neměl zouvačku.Tak jsem to zul malou montpákou,on to zalepil záplatou na osobáky,za 100 Kč.Ale už jsem to nedokázal tou pákou nazout.Jeli jsme do dalšího servisu,kde mi plášť nasadili.Pak rychle zpět na staveniště.Po hodině práce vidím jak je guma zase měkká.Byla to ta osobáková záplata.Tak rychle směr domů,do servisu z rána.Oprava byla o 100 Kč dražší než ráno,prý jiná záplata.Všechny opravy byly opraveny jenom záplatou,bez vyplnění průpichu.Tak hned druhý den jsem si objednal věci na opravu pneumatik.Opravuji si hříbky a knoty,kolmé i šikmé díry podle toho jak mám čas.A později mi ta přidražená oprava začala zase utíkat.To jsem zjistil při další,ale už mnou dělané opravě.Záplata byla odpařená.Já si myslím,že je zbytečné provádět nákladné opravy,protože než dojde k poškození plátem vodou ,tak bude pneumatika ojetá nebo rozřízlá.Ušetřím peníze za opravu v servisu,kde to stejně odfláknou,ale hlavně ušetřím čas.Bůď opravím na stavbě knotem a nebo když to uniká méně tak až večer doma.
14. únor 2010 11:25:53
Také používáme Mitasky a že by to bylo něco hroznýho bych neřekl, po 4 letech jsem je teď na zmu přehazoval že to bylo sjetý. Přední taky Mitas a ty jsem přezouval loňskou zimu. Za celou dobu jsem nepoužil nějaký knot nebo tak. Mam tam duše. Opravy jsem taky dělal na stavbách. Podkopem přes špalek odrazil patku, pomohl montpákama, obrousil, zalepil flekem a jelo se. To jsem dělal 2x za celou dobu. Jinak kompletní přezutí jsem dělal v servisu a když nebyl čas a matroš a servis blízko tak taky. Jinak doma po práci v klídku. Velká jde, přední je horší. Ale gumu jsem opravoval za tu dubu tak 10x, naštěstí pouze hřebíky a nic většího.
14. únor 2010 12:42:30
Jan Čada
- Proč si myslíte že to nejde???? Protože to neumíte neznamená že to nejde.
14. únor 2010 14:07:00
..... ještě k těm pneumatikám. Zažil jsem na stavbě kluka, který si taky koupil na svůj traktoráč pneumatiky Solideal, protože byly levněkší než Good Year, které byly na stroji namontovány originálně. Jenže asi po týdnu měl gumy rozřezaný jak papuč, daleko víc než po měsíci na stejném staveništi s originálníma Good Yearkama. Tak je šel reklamovat. Nevím jak to dopadlo, lae nakonec koupil nový zaní Good Year a světe div se, ty nebyly po týdnu ani zdaleka tak rozbité, jako ty Solidealy. Tak jsme vzali ostrý nůž a zkusilijsme říznout do šípu u Good Yearu a do šípu u Solidealu - a bylo to jasné. U soledealu jsme zařízly téměř do půli šípu, u Good Yearu byl problém vůbec ten nůž zaříznout. A ještě jeden poznatek byl očividný - nový Solideal měl o cca 1cm nižší vzorek než nový Good Year, tj. s Good Yearem bude mít větší trakci. Jinými slovy, někde ta levná značka ušetřit musí, aby byla levnější - v případě Solidealu to bylo na tvrdosti směsi a množství materiálu na "šípu". To jen na okraj.
A ještě k tomu šetření diferenciálu - ano diferenciál opravdu slouží k vyrovnání otáček obou kol, ale pouze v případě, že obě kola mají stejný průměr a jedou na povrchu se stejným koeficientem tření a jedete-li do zatáčky. Jedete-li však rovně a je-li jedno kolo menší než druhé a obě kola se odvalují po stejném povrchu a mají stejný koeficient tření, potom kolo s větším průměrem musí zákonitě proklouznout, aby se srovnaly výsledné otáčky hnacích kol. Pokud by větší kolo neproklouzlo, tak by mašina měla tendenci zatáčet na stranu menšího kola, což byste museli korigovat řízením. Ale tím že, nutíte stroj do přímého směru, tak nutíte větší kolo proklouznout. Když kolo proklouzne, opotřebovává se a vy zbytečně nadměrně opravdu zatěžujte diferák. Teď jde o to, o jak moc si tímto zkracujete životnost větší pneumatiky a životnost diferáku. Přehazování stejných kol z nápravy na nápravu je dobrou věcí, kterou ve finále ušetříte peníze, proptože pneumatiky vám ve finále vydrží déle, než když je na jedné nápravě necháte zlikvidovat do mrtě.
14. únor 2010 17:20:01
Přátelé souhlasím s Kejsákem,každý kdo vyzkoušel lepší pneumatiky jako jsou Goodyear nebo Michelin poznal jaký to je,ta guma je složená úplně z něčeho jiného než ty laciné věci,proto ta cena,vrátí se to na životnosti pneu.Jinak pokud si neprojdete místo kam vás chtějí poslat a vy tam hned najedete a je tam plno hřebíků po tesařích tak vám nepomůže nic.Loni jsem byl na stavbě s jedním kolegou,úplně, stejná práce,já jsem neudělal ani jedno kolo,on do týdne 2x opravoval,protože pořád dělal věci jako že jel jinou cestou,přejížděl koleje,točil se přes jedno kolo atd.Já jsem živnostník a vše si musím zaplatit,on byl zaměstnanec a jen volal co se stalo.
14. únor 2010 18:31:57
Pánové víte jak funguje diferák??? Viděli jste ho někdy v rozloženém stavu??? At máte kola velká jak chcete tak diferák je v neustále činnosti. Kdykoli jedete trošku i do minimální zatáčky tak opět je v činnosti. Je na to stavěný a je to jeho přirozená funkce. Defakto je v činnosti i v přímém směru. Tímto ho v žádném případě nešetříte a ani nešetříte pneumatiky i kdyby na stejné nápravě byla jedna nová a druhá sjetá na plátno. Rozhodně jedno kolo nemá tendenci proklouznou to právě dorovnává diferák. Tohle nemá s usporou nic společného. Jiná věc je uzávěra nebo náhon na předek ale to zapínáte pouze v terénu a tam je to stejně jedno protože hrabou všechna kola která zrovna mají menší trakci. Tohel co říkáte je jeden velký omyl a na to dám krk. Diferák je věc která stroj přežije a pokud i tak odejde tak to rozhodně není tím že nepřehazujete pneu. Nehledě na to že vy přehazujete přední za zadní. Chápete to co tu říkáte??? Tím že nepřehazuji tak mám na nápravě i tak sjetá kola stejně takže jak to myslíte??? Nebo mi chcete říct že diferák je nějaké propojení přední a zadní nápravy?????
14. únor 2010 21:34:05
Kejsáku : super jsi to napsal plně souhlasím.
Pavel : ty vůbec nevíš jak diferák funguje viď přiznej si to? A už vůbec nevíš jak ve tvém bagru co ? Kdybys věděl proč se dvě zubatý kola točej tak nepíšeš takové nesmysly. Pokud budeš jezdit na silnici s jednou gumou holou a jednou novou, tak on se ti velmi brzo ozve. Pokud na silnici přibrzdíš, tak se ti zapíná přední náhon a v tu chvíly jsou oba diferáky propojeny?????
A k tim gumám, když mám dát za Mitas 13 500,- a za goodyear 18 000,- . A goodyera mi vydrží vice než třikrát déle, tak asi není co řešit.
14. únor 2010 22:18:47
Já viděl nakladač s diferákem v kopru.A když přijel mechanik tak říká ,ááá firma šetřila na gumách,tam byla jedna náprava holá a na druhej byly nový gumy.A selským rozumem si skoro každý dokáže odvodit, že holá naprava se jen vozí a plný výkon přenášený jen přes jednu nápravu to se asi někde musí projevit.