Téma: Traktorbagr CAT
Autor
Zpráva
13. leden 2010 14:01:44
Pane Šanda díky za odpověď.
Můj příspěvek mněl hlavně uklidnit některé dopisovatele, kterým začínalo být zcela jedno co Vás zajímá a začali zase ta
svá divadýlka s "nejlepšími" traktor bagry.
Souhlasím s Vámi, že jedině podrobení těch strojů nezávislou testům, nazávislé komise by ukázalo kde jsou jejch silná místa a kde jsou slabiny.
Nicmíně nevěřím tomu, že by byl jasný vítěz. Už jsem pár výsledků z různých srovnávacích testů stavebních strojů viděl, nebo četl a vždy se tam objevili překvapivé výsledky a to jak pozitivní, tak negativní. A to i u těch značek, co mají obrovské jméno, i u těch značek, co jsou v pozadí.
13. leden 2010 15:36:52
Pane Kotouš: takže řečeno jedním slovem řečeno neexistuje ideální bagr co by podporovval veškere naše nároky myslím tím naše jako z pohledu strojníka ale vím jedno budu mít traktorbagr na ktery sem 4 roky zvikly ano má některe věci co mi tam také vadí ale jsem už na něj zvikly a at si řika kdo co chce at to pošpini jakkkoliv ja budu spokojeny. Jsem rád že jsem tady našel přiznivce ktery má stejny názor jako já ač nemužu mluvit o žadnych skušennostech jsem na traktorbagru teprve 4 roky ajak slíchávam někde že se mám ještě co učit ale myslím si že to zase neni pravda jsem sice mlady (23) ale začínal sem na bobku v 10 letech a traktorbagr jsem měl v 19 takže nějaké ty zkušennosti tam sou
14. leden 2010 08:47:35
Takových debat o strojích, který je lepší nebo horší už tady bylo mnoho a myslím, že to stejmě nikam nevedlo a ani nepovede.
Každý si koupí stroj, který mu vyhovuje nebo s kterým měl nebo má zkušenosti. Za další je ekonomika provoznich nákladů a tak dále. Myslím si, že stroje které jsou na našem trhu, jsou téměř na stejné úrovni takže záleží na každém, který si vybere. Za další debata o tom, že tamten nebo tenhle stroj toho dokáže víc nebo miň je také o ničem. Vždy záleží na posádce, která sedí ve stroji. A jestli o sobě nikdo říká, že má zkušenosti tak by to rozhodně neměl říkat. Od toho jsou zákazníci nebo spolupracovníci na stavbě.
14. leden 2010 10:01:19
David Hurka : Jestly to byla narážka na mě s tím jestly jsem dobrej nebo ne že sem to napsal tak se na mě nezlob ale moh si to napsat přímo. Já se nějak nevichvaluju a to že od toho sou chlapy na stavbě a zákaznici to je pravda ale ne každej ti řekne pravdu někdo je upřimnej a pochvalí tě a u někoho si takzvaně mužeš v prdelky prst zlámat a nezavděčíš se mu. Takže někdo tě muže pošpinit a nemusí to byt pravda.
14. leden 2010 12:38:41
Byla to reakce celkově na toto téma a neříkám žes mi k tomu nedal podmět.
Tou reakcí myslím s JCB nebo Komančem to nešlo ,,CAT si s tím hravě pohrál", nebo oráceně. Razím pravidlo sebechvála smrdí. Za svoje působení a to je také od brzkých dětských let, jsem se setkal většinou s tím, že ten co vyprávěl jaký je bagrista a jak on to dlouho dělá. Tak většinou uměl prd, protože neměl talent a práci jako koníček. Všechno bylo problém a kdy je oběd a v kolik se končí to je práce na ho.... a tak dále. A pak příde talentovaný kluk, kteráho práce baví a jde vše bez keců a práce jde jak na běžícím pásu.
Jedna věc je ten strojník a další z věcí, jak stroj dělá je jeho vybavenos pro určitou práci. Myslím tím třeba dobrá lžíce nebo zuby, technický stav stroje atd....
PS: Plně souhlasím, že každámu se nezavděčíš.
14. leden 2010 13:41:38
No možná sem to s tím chválením třeba přehnal. Ale rozhodně nejsem jeden z těch jak si psal mám stroje rád a ano jsou mím koníčkem snažím se jezdit po soutěžích strojníků chodím po veletrhách i v práci to mám jako koníček ale s tím rozdílem že mě baví prace s nimi. Je tam určita citová vazba proto si nedovedu představit praci s jinou značkou než s tou s kterou jsem už delší dobu zžity. 4 Měsíce jsem pracoval na pasovím otočnym bagru Takeuchy a mužu říct že strašny trpěl sem jak pes. Práce mě vubec nebavila ano určite druhy prace s tim byly dobré ale když je člověk 3 roky zvikly na traktrbagr a prace ho s tim strojem baví je to uplně něco jineho. Takže jsem chtěl abych se dostal zpatky na traktorbagr a aby koupily značku CAT
26. leden 2010 09:30:24
Tak už je to oficiální, modernizovaná řada E se vrátí k původnímu řešení teleskopu. Začátkem března se bude ve výrobním závodě v Leicesteru konat k uvedení nových modelů, označovaných jako E2, tisková konference, na kterou jsem byl také pozván. Bude tam nejvyšší vedení, předpokládám i lidé z konstrukce, takže jestli vás něco zajímá, mohu položit dotaz
26. leden 2010 09:45:41
Ty jo tak to je fakt mazec. Jak to že se k tomu vrací to se jim něco nelibylo nebo to nevihovuje požadavkum nechapu to Máš někde vic informaci fotky atakdal. Vážně tomu nerozumim proč nemužou pozvat i strojniky kteři s tim denně dělaji a aby řekly nazor vždyt ten strojník je ten ktery s tim děla oni nemužou navrhnout typ bagru ktery by vyhovoval ve všem. Ale rozhodně děkuji za informaci.A chci se zeptat jestly někde nemáte více informaci dost mě to zajma Děkuji mnohokrát
26. leden 2010 10:27:58
Návrat k původnímu řešení je celkem jasný – stabilita. Podle anglické tiskové zprávy se tím také zlepšilo vedení hydraulických hadic uvnitř teleskopu. Dalšími změnami, které zpráva uvádí, je nový kryt střechy (jakoby četli toto fórum ), nová přístrojová deska, upravený výložník nakladače a do nabídky se dostal nový model 434E Mechanical s pákovým ovládáním místo joysticků.
Odkaz: http://www.uk.cat.com/cda/layout?m=343975&x=7&mode (Caterpillar® extends backhoe loader choice to meet customer demand).
V březnu tady samozřejmě uveřejním velký článek s fotkami
26. leden 2010 11:03:39
Ahaa moc děkuji za informace a budu se těšit na březen kdy tady bude cely članek. Ale rozhodně když sem vyděl novou řadu E se mě hned zdalo že to rameno nemuže byt dobrá věc už mě obyčejnyho člověka trklo to když sem viděl to rameno že ta stabylita nemuže byt dobrá nerozumim proč udělaly tak řešene rameno když se stejně vraci k puvodnimu a to ještě stejně řešená vysuv teleskopu jak ma JCB. Už vidím ty narážky že v čem je CAT lepší když se vraci k puvodnímu vysuvu teleskopu a ještě tak jak ma JCB a i ty hadice schované ted je otázka jaká bude přístupnost vyměny hadic. To že překonstruovaly rameno přední nakládaci lopaty muže mít něco do sebe ale to že udělaly řadu s pákovím ovládaním se mě moc nejeví jako dobrá věc jojystyk je jojystyk a je to určo omezena řada která bude levněji dostupna nokaždopádně se těšim na novinku.
26. leden 2010 12:30:41
konečně na to někdo přišel si myslym dobrý změny a řada E2 se třeba povede jako řade D uvidíme co kluci vymyslí
26. leden 2010 15:46:37
Jojo taky jsem zvědavi co z toho bude ale vipada to celkem hezky žadny hadice nic akorád na pohled to rameno vipada dost mohutně
26. leden 2010 17:24:38
tak že to vypadá hezky neznamená že to bude ok je třeba aby to plnilo svojí funkci
26. leden 2010 21:25:06
Právě vypadá to hezky ale napohled je to strašně mohutny
30. leden 2010 20:01:25
Ahojky tak jsem to nevydržel a rozjel sem se kouknout do Brna na ten muj skvost. Byl sem celkem mile překvapen bagr je hezky udržovany neni moc doničeny Akorád co jsem neočekával tak ma na lžici přední břit mě by spíše vyhovovaly zoubky ale doufejme že až břit bude opotřebeny tak snad si tam budu moct dát zuby. Dalyší věc ze zvláštních je ta že zadni okno které se otevírá při bagrováni podkopem je zvláštně dělená. Ne klasicky jak byvá ale je to 50 na 50. 50 cm je okno ktere se otevirá a 50 cm je to okno dole co se muže vsunout do horního ramu okna. Přišlo mi to takoví nezvikly ale nemusí to byt špatná věc. Když prší nemusí se třeba zavirat okno vrchní s tím nižšším už sem musel obvikle zavřit okno pršelo mi na kolena. Taky to muže víc zabranovat větru na kolena a ruce. Dávam sem fotku není přimo ze zadu na to okno ale je ze předu tak se zkuste zakoukat skrz přední dveře na zadní okno. Další zvláštností bylo přední závaži přimo pod chladičem CATRACI určo budou vědět o čem je řeč, je dělene kdežto u tohoto typu je v celku a je větší a těžšší sahá niž k zemi což se mi zda taky jako dobrá věc když se najíždi do hromady rozhrne ho to zavaží a nezasahuje dál do chraniče na kardan. Koukal sem i na ten rychloupínak.Tak takovy zvláštnosti tam mám. Jinak z bagru mám velice dobry dojem.Už se moc těším na společne roky a motohodiny práce. Dál jsem se pobavil s prodejcem o novém typu CAT 432E2 s novím vysouváním teleskopu maji změnu i se zadním oknem to má v celku jak má JCB což je celkem na houby ten spodní díl okna ktery se dá vsunout a ponechat v dolní části je vyborná věc netahne tolik do kabiny a na nohy.
30. leden 2010 21:38:57
Jo,to dělené zadní okno je dobrá věc.Měl jsem to kdysi na Komatsu,typ už přesně nevím,protože to je přes dobrých 10 let.Ještě jsem tam měl ofsetový výložník.Na tu dobu taky dobré.
31. leden 2010 00:46:26
Ahaaa tak to já nepamatuju před 10 rokama to sem prděl ještě ve škole do židlí. Jinak já byl právě zvyklí na to okno dělene vršek 60 40 mam za to že to jsou ty rozměry no klasika jak sou na CAT 432E, D, C a přišlo mě to takoví zvlaštní divny ale tak snad si zviknu.
31. leden 2010 11:44:15
Ahoj Martine.To okno je divný.Ale vim že u pásáků je to ve volitelné výbavě jaký chceš mít poměr předního skla 50/50 60/40 atd.Pokud se mýlim tak mě opravte.Ale u traktorů jsem myslel že je to stejný.Nechali tě aspoň natočit motor a zahejbat s pákama??
31. leden 2010 11:47:05
Jo a ještě koukám na ty tvý zadní kola,ty špalky-na zimu a přejezdy super guma,ale jen někde ve velkym blátě spíš šípy.
31. leden 2010 12:11:33
Popíno: jojo to víš že joo zvouček motoru krásnej. A podkop sem taky prubl de poznat že moc ten bagr nedělal není vubec dobitej a ani vymlacenej.Jo to okno je divny to máš recht ale tak snad si zviknu. V letě ho budu stejně mít věčinou zavřeny protože povalí klima.No ale ja si myslím že to okno je celkem kosmetycká vada a na tu bagr nedělá.Snad bude šlapat v pohodě a nic se nepokazí.
31. leden 2010 17:00:34
kluci,kluci diskuze je pěkná věc, ale ta čeština...aaach jo. neříkám že každý z nás musí být profesor češtiny, ale některé příspěvky se fakt skoro nedají číst. Očekávám odpověď typu..."tak to nečti vole" ale myslím že alespoň základní věci by mohly fungovat.Říká se tomu "všeobecné znalosti" a učí se to na základní škole.Nejen prací člověk živ je...Tož tak, zdar jak bagr...
31. leden 2010 17:44:49
Popíno---člověk nemůže přehlédnout Tvou kouzelnou ikonku. Nemůžeš prozradit, kde na ni nebo podobné člověk narazí?
31. leden 2010 19:37:52
Bobouši už ani nevim,ale bagr si tam může dát každej.........)))))
31. leden 2010 20:37:00
o spalkach taky premyslim, ale na obou mam zatim sipy, o spalkach mi zatim nikdo nic nerekl a v realu jsem jeste kluky nepotkal, mate nekdo zkusenosti? rad si poslechnu nazory
31. leden 2010 20:45:34
Máme na všech 4.Na zimu a přejezdy super!Jen horší trěba oranice po dešti,to jsou určitě lepší šípy.
31. leden 2010 21:22:02
Ahojky jojo beru na vědomí. Už na mě tady byly připomínky na cz ale hold sem nebyl češtinář ani na základce no ale tak snažím se no.
Jinak ty pláště špalky moccc super měl sme je na cat 428c a moc super na ty přejezdy to bylo super a jak píší v tom blatě jsou asi lepší šípy ale ja sem si vystačil i se špalkama
01. únor 2010 06:16:17
Popíno---Právě....)
01. únor 2010 15:20:49
Chci se zeptatt jestly je někdo z přítomnych traktorbagráku kdo ma CAT řady E ?
01. únor 2010 17:36:15
Zdravím
my ho máme 422E
01. únor 2010 17:44:15
Petr: aha to je myslím tuším s natačecí zadní napravou že ? to označení mužete mí řict zkušennosti a co to ma ja na tom mam automaticky řezení. Bagr se mě chysta v brně už sem se na něj byl divat je to zanovní stroj ne uplně novy a mají tam dodělávat okruh na svahovku. Tak bych se chtěl zeptat jak stím automatem jestly na něj mam dávat nějaky bacha nebo tak. Diky moc
01. únor 2010 18:09:36
Ahoj Martine
my ho máme na fir. asi 4 roky a uplně v pořádku.Je to takovej mazlík, proti 428 má kulatější kabinu je z toho lepší výhled jen mě na něm vadí ta pístnice v prostředku !!! převodovka je normální 4 kvalt a když to frčí na plno tak tam je 5. To je ale na tach. asi 59km (měřeno na radaru ve městě) momentálně je na něm něco okolo 6000 a asi jediná věc co opravoval serv.tak byla výměna trubek k zadním podpěrám (packám) ale to byla akce od CAT že to dělají na všech typech grátis jinak asi nic ? jede to bagruje to jo a ještě bych zapoměl ta náprava je pevná bez natáčení
01. únor 2010 18:31:10
Petr: ty jo to je zajmaví byly tady dotazy že z toho de houbelec vidět a i na přední lžici dost to tady pomlouvaly. Ty jo a 442E to čtu poprve foto asi nemáš že . No ja sem zvědavej doufejme že to bude hrabat bezproblému Já měl 428C a to je o proti řadě E velkej skok tatík má 442E s velkejma kolečkam tak sem si ho párkrát skusil ale já chtěl s malíma. Moc se na něj tšěším.
01. únor 2010 19:00:50
Martine
to je 422E
01. únor 2010 19:03:43
Ahaa promin ja to blbě napsal tak 422E ale i tak nikdy sem to označení neviděl jen 428E 442E 444E 432E a pak ty jak maj zadní napravu natačecí ale mají malí kola tak to je taky nějaky takový divny označení Aco to vše má ten bagr. Ten muj má boužel přední břit ja bych byl rád za zoubky ale až břit bude ošoupanej dají se asi zoubky pokut vedoucí svolí
01. únor 2010 22:00:46
Marťas a automatický zatahování pacek tam máš??
01. únor 2010 22:03:22
Popíno: to je zase co za narážku chjo to člověk nemuže normalně pokecat anižby měl někdo nějakou naražku faktže jo
01. únor 2010 22:14:50
jen jsem se slušně zeptal.To nebyla žádná narážka.
01. únor 2010 22:18:52
Ahaa ja už sem myslel ty jo ne všichni mě tady asi maj radi tak to se moc omlouvám no t zatím nevím je na pobočce v Brně ajen sem ho s prodejcem okoukával a seděl ve vnitř a kecaly sme ale na to sem se zapoměl zeptat no.
01. únor 2010 22:20:43
jj,je to paráda,zatáhneš a nemusíš držet a zajedou samy a ty už můžeš třeba okusovat svačinu..
01. únor 2010 22:24:43
Jojoo čet sem o tom no mohlo by to tam byt no. Určitě by to bylo užitečny jen zatahneš za paky a už se mezitm mužeš otočit na sedačce urychlí to posunutí když kopeš.