Téma: Nákladní auta
Autor
Zpráva
11. prosinec 2012 14:52:38
Danny Ko: Zdar je to na spodní dukle v Havířově. Bohužel více fotek nemám.
11. prosinec 2012 18:52:53
Jaroslav Maurer - Mohu vědět více jak žhavení dát do toho sání. Nemyslím po technické stránce s tím si poradím ale jaký druh "ohřívače" myslíte. Díky. Když jste u toho podpalování tatry tak jsem zažil jak při stavbě jaderky topili pod tatrama zapálenýma pytlema od cementu. A i tak to šlo.... A mimochodem je někdo ochoten mi vysvětlit jak je možné že drtivá většina aut má žhavení a třeba zrovna ta Tatra chytá bez něj? Dnes mínus 15 a chytla jako fík.
12. prosinec 2012 19:33:52
doplnil bych- drtivá většina moderních aut má žhavení..... jen vzpomeňte na starší stroje s přímým vstřikem paliva..... Zetor, Liaz....
14. prosinec 2012 22:06:00
Pobouchejte palicí a jede se dál....
18. prosinec 2012 16:07:52
Prosím vás,měl bych dotataz na řidiče kteří mají iveco 8x4 jestli je možnost dát do motoru jiný olej jak urániu . Děkuji.
18. prosinec 2012 20:55:23
19. prosinec 2012 17:33:57
Jarda 2007: u nas na firme sa uz leje Castrol 10W-40, zatial ziadny problem
20. prosinec 2012 19:19:26
Moje dílo... zatím na tom pracuji.... Volvo od Italleri
https://www.youtube.com/channel/UCQT5tJB4qvvskWbdew7Nhgg?feature=mhee
dejte tam odběr prosím a zhlédněte videa dík
11. leden 2013 15:11:48
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaih...629_388585687897510_1735825899_n.jpg
kolik to může mět tonáž?
11. leden 2013 15:30:55
Technicko-taktická data
Pohotovostní hmotnost: 18 440 kg
Nosnost: 26 560 kg
Rozvor:
- mezi 2. a 3. nápravou: 5 000 mm
- mezi 4. a 5. nápravou: 2 100 mm
TATRA 816-6MWR8T 45 373 12x12.1R
Pohonná jednotka:
- typ: Cummins ISM 440E, šestiválcový kapalinou chlazený
- maximální výkon: 324 kW při 1 800 ot/min
- zdvihový objem: 10 823 m3
- maximální točivý moment: 2 100 Nm při 1 200 ot/min
Převodovka:
- Twin Disc TD61-1177, automatická, šestirychlostní
Měnič točivého momentu: 8-FLW-1754-1
11. leden 2013 20:26:05
K ničemu. Stojí to v halách a hnije. Kámoš je u armády jako řidič a dle jeho slov je to tam bída s nouzí až je to smutné. Technika stojí protože není nejen na její opravy ale už ani na naftu takže on jako řidič vyjede cca 2x do měsíce a to se střídají o jedinou pojízdnou tatru. Zbytek stojí a to jen třeba kvůli tomu že nemají na nové gumy nebo baterky. Stojí jim na kasárnách desítky kusů technicky z čehož většina je nová a nejetá ale po těch letech už nepojízdná. I já to pamatuji když jsem byl na vojně. Na kasárnách bylo 120 kusů techniky a pojízdná tak desetina. Když se to vagónovalo tak to byl problém zprovoznit aby to dojelo alespoň na nádraží na vagon. Jediné co jezdilo byl žigul pro lampasáky a UAZ kterým se jezdilo pro poštu a jídlo do kantýny. A byl to smutný pohled na nové tatry které nikdy nevyjely a stálo to tam jak mršina. Myslel jsem se že se to od té doby zlepšilo ale naopak je to ještě horší....
11. leden 2013 21:28:10
Ano p.Mach ze základní služby mám podobné zážitky....včetně toho vagonování,lampasáci měli favorita a pro poštu jezdila 1203....ale myslím,že se víc tahala na laně jak jezdila vlastní silou....ale zajímalo mě původní určení tych tater,nikdy jsem je totiž neviděl s žádnou nástavbou....
11. leden 2013 21:58:54
PVO sistem? a v AČR je mají taky na todle?
11. leden 2013 22:11:37
JJ je to PVO a jinak ta 10x10 není od nás ale je to licence co se dělá v Indii. U nás je max T-815 8x8.
12. leden 2013 08:26:52
Já sem je prvně v životě viděl právě na vojně,mám dojem,že v Prostějově,stály tam dvě vzadu u plotu a jen holý roury,bez nástaveb,pátral sem tenkrát kčemu to má nebo mělo být,ale nikdo nevěděl a podle stavu tam už stály hodně dlouho...
08. únor 2013 12:16:49
Zdravím chlapi.Počujte chlapi určite ste zažili už defekt na nákladnom aute aj to povoľovanie matíc na kolese.Ja osobne som už skrútil a vyvaklal minimálne tri trhacie kľúče na kolesové skrutky(27mm) a zháňam poriadný vykovaný kľúč na kolesá, ovšem vždy som natrafil iba na blato.Pozeral som aj na samotné orechy 1",ale k tomu treba aj predlženie a poriadny t-kus.Nikde nemôžem taký poriadny matroš zohnať.Dnes som našiel na internete násobič kr.momentu a chcel by som vedieť či s tým má niekto skúsenosť aby som nevyhodil prachy zbytočne.http://www.paladtools.sk/fotky7786/fotos/_vyr_1PTW017.jpg.
Dík Majo.
08. únor 2013 12:30:48
já ten násobič mám a používám ho koupil jsem ho na aukru kolem 500kč a jsem s ním spokojenej ikdyž jsem ho musel nejdřív kompletně rozebrat, vyčistit a promazat, je to totiž nějaká čína a ty převody jsou v podstatě neopracované odlitky a v ozubech bylo ještě spousta písku z formy, když to budeš kupovat tak hlavně at tam máš nádstavec na tvůj rozměr matic, jsou dosti drahé a špatně se sháni s potřebnou délkou, pokud máš na kolech poklice chycené pod matkama tak tak ten násobič nepoužiješ
08. únor 2013 18:14:07
Nazdar Rendo.Násobič som dnes kúpil a hneď som ho aj odskúšal,ide to dobre...jednou rukou som to povolil aj tie matice čo mi nešli povoliť ani metrovou lešenovkou.Paráda som spokojný a dík za radu.Majo.
08. únor 2013 21:16:30
kolik si za něj dal? a taky si koupil nějakou čínu co chtěla vyčistit a promazat nebo si koupil něco kvalitnějšího?
08. únor 2013 21:34:00
Zetor 25 má stejné matice, jako Karosa, tudíž 27mm. Taky jsem měl problém povolit zarezlé matice.Nakonec jsem si nechal vyrobit velký ořech, skrz kulatinu 30 a jde to skvěle.
09. únor 2013 09:21:22
Rendo tá sranda vyšla na 30eur(750) a neviem či je to čína,ale nič som nečistil,nerozoberal a robí sa s tým celkom dobre.
09. únor 2013 11:20:35
Jak to napsat,abych neurazil?Tak tento problem samozřejmě je .Dělal jsem z chlapama,kteří u gumárny skákali po rasáku ,to je právě ten klíč z metrovou, i více, pákou.Taky jsem si nechal kovat klíče a taky jsem viděl u nás ve statku ten násobící klíč.Abych upřesnil ,ti chlapi po tom klíči skákali ,když utahovali kola.Pak byli staří tatráci a ti když šli na dovolenou a věděli že je budete střídat,tak vám přesně popsali jak budete utahovat jejich miláčkovi kola .Řekl vám třeba ,tady na schodech za zvedákem je grafitka,levé kolo má levý závit,nebo potom ,nebuď blbej a nezapomeň že to má podložky,takže utáhneš lehce a za čas lehce přetáhneš.Jim se to vyplatilo, protože do budoucna nemuseli řezat matky autogenem a řešit po vás natažené závity..Z toho vyplývá,že když to nebudete přetahováním deformovat,občas to tou graftkou namáznete ,tak ten násobící klíč nebudete potřebovat.On kdyby tam měl být,tak by ho do výbavy určitě dali.Tak ať se daří.
09. únor 2013 19:17:40
Zdravím Jan.Určite si myslel na to ono povoľovanie lešenovkou...niekedy to proste inak nejde.Stou grafitkou máš pravdu aj nemáš pravdu.Určite vieš,že keď namažeš povrch kde má byť zabezpečená určitá drsnosť styčných plôch tak zákonite ťaháš viac ako je potrebné.Menej je niekedy viac.Ja osobne kolové matice nemažem,len ich očistím drôtenou kefou a viem,že keď ich dotiahnem a nemyslím tým ono skákanie po lešenovke tak to musí s orig.trhákom stačiť aj rukou.S tým doťahovaním aj s predĺženým ramenom máš pravdu...videl som chlapov ako doslova skáču po lešenovke aj všeličo iné,ale tak proste je.A nehovor mi,že si nikdy nezažil,že nemôžeš povoliť kolovú maticu...hlavne keď si povoľoval po iných.
09. únor 2013 20:45:00
Zdravím pánové.Myslím že pravdu máte oba. Moje skušenost s mazáním šroubů (matek) je že nechat je suché dobré neni ,ale grafitkou bych je nemazal.Používám WDčko nebo vyjetej olej.Nataženej závit nebo vyčochtaný díry v disku stojej za ... . Ještě je dobý vracet matky na šrouby ze kterých byly sundány.