Téma: Nákladní auta
Autor
Zpráva
22. listopad 2012 21:27:53
Aké su reakcie na novú tatru?
24. listopad 2012 11:33:08
Včera jsem si prohlížel ve fabrice na dvoře sklápěcí soupravu, tahač Volvo + třínápravový návěs s hliníkovou kulatou korkou.
Na tahači měl na zadní nápravě namontovány hliníkové disky, ale na krátkých šroubech, takže v matkách byl vidět skoro celý závit, držely na koncích šroubů tak odhadem 3-5 mm, bohužel jsem neměl možnost to změřit, ten kluk s tím pak hned odjel. Otáčel to na dvoře v plném rejdu, naložený štěrkem na stavbu.
Docela blázen, já bych s tím nejel, a to není poprvé, co jsem něco takovýho viděl.
Někomu něco říkat je ale marný, každej se jenom nafoukne a urazí, je to přece OK, jezdí takhle už dlouho a v pohodě...
24. listopad 2012 12:17:37
Luděk Hurych : To říkáš komu??)
24. listopad 2012 22:59:23
Poslední dobou právě už neříkám nic nikomu, hlavně ne mladejm klukům, co jsou už třeba i o třicet let mladší.
Upozorníš někoho na hrozící průser a on tě za odměnu pošle do prdele.
Já když jsem jako mladej udělal průser, tak jsem si ho musel napravit a užít si to pěkně všechno, makat třeba celej den, a to zadarmo, abych to dal do pořádku.
Dneska mlaďas zavolá mobilem, přijede záchranná expedice, a ještě se mu omluvěj, že mu nechali z auta upadnout kola...
Zajímalo mě ale hlavně, jakou máte kdo zkušenost s těmi krátkými šrouby, třeba to vidím zbytečně moc dramaticky, možná to fakt opravdu takhle drží...
Na starém tahači Volvu jsme taky měli hliníkové disky, a povolily se, a všimnul jsem si toho jedinej, bylo vidět okolo každé matky takové vyleštěné půlměsíčky vlevo i vpravo, jak se disk pod matkama pohyboval.
Bylo to špatně, staral jsem se, nic mi do toho nebylo, ale zabránil jsem maléru v hodině dvanácté.
24. listopad 2012 23:04:48
CAT excavator- jak se jmenuje firma ve které děláš?
25. listopad 2012 10:46:06
S těmi šrouby kol máš pravdu.Třeba na Manu kouká šteft tak 1cm přes matku a co jsem koukal na Tatry Terno tak závit je tak do půl matky. Nechápu to,jestli je to nějaký ušetření?
25. listopad 2012 13:23:01
Celý problém vzniká tím, že někdo namontuje hliníkové disky, které jsou mnohem silnější než ocelové, na původní šrouby, které potom délkou nedostačují.
Prostě při přechodu na hliníkové disky u náklaďáků je třeba namontovat delší šrouby.
Šrouby by měly ideálně asi 5 mm vyčnívat z matek.
Opačně není problém s pevností, ale závit příliš dlouhých šroubů má tendenci trpět korozí a může se i poškodit, takže matky se potom špatně vyšroubovávají.
25. listopad 2012 17:17:24
sroub k hlinikovemu disku ma jiny tvar, nez klasicka matice, je to v podstate duty sroub s vnitrnim zavitem, takze to drzi nakonec vic nez klasicka matka, ale vypada to hrozne.... jsem stim leta delal.
26. listopad 2012 06:51:08
No ale to jeden mluvíte o šroubech a druhý o matkách.To Luděk nepozná jestli popisuje kolový sroub z dutou hlavou nebo matku?Oni ti řidiči nebo majitelé nejsou zas tak pitomí,aby jezdili na třech závitech.Uvidíme co z toho vyleze.
26. listopad 2012 06:57:13
Jan Čada- proč si mě zase bereš do huby?
26. listopad 2012 13:35:41
Opravdu mluvím o kolových matkách, těch s těmi otočnými podložkami, držících na šroubech na třech závitech...Koukal jsem na to zblízka a nevěřícně, bylo vidět, že šrouby jsou prostě na hliníkový disky krátký. Mluvím samozřejmě o discích a velkém autě, návěsovém tahači.
Jak je to s hliníkovými koly u osobáčků nevím, snad by se tam taky měly používat jiné šrouby/matky.
26. listopad 2012 19:57:46
27. listopad 2012 06:41:49
Robl,hlavně slušně.Nejsi zas takové pako abys nepoznal ,že je řeč o kolových šroubech .Nebo si snad o nich něco psal?
27. listopad 2012 06:45:45
Jan Čada- ne nic sem o nich nepsal
27. listopad 2012 07:22:00
No ták.Takže se s tebou nikdo nebavil nikdo si tě do huby nebral a klidně to můžeš nahoře upravit (vymazat).To snad umíš.
05. prosinec 2012 19:40:26
Radek Musil: že se ptáš,to je jasný že klasiku Terrn°1
05. prosinec 2012 19:58:45
To Caterpillar Racing: Kde se teď dají vidět Dostálovci, mají tam i nějaký bagr?? Neměl bys více foto jejich aut?
http://www.youtube.com/user/DannyHeavyMachinery
http://danny46.rajce.idnes.cz/
08. prosinec 2012 19:04:57
video z nasej stavby v polsku
09. prosinec 2012 15:30:36
Dušan Krákorka -
pod -18 st. je konečná, pro všechny auta, alespoń podle mých zkušeností. Ale v posledních letech se mi osvědčilo motor prostě ohřát - v práci máme všude po dvoře el. zásuvky, normálně pod motor (vanu) umístím teplovzdušný ventilátor 2kW, díry kolem kol v podbězích vyplním papírovými kartóny, na kapotu naházím staré deky, splývající až na zem a stačí 20 min., a startuju, osvědčilo se při -18 u Avie a teď u Fordu Transit.
Ještě lepší je to nechat celou noc, ale taky by to mohlo s trochou smůly, třeba při větrném počasí, chytit plamenem...
Ohřátí olejové vany překvapivě zvýší startovací otáčky, ohřev prostoru kolem motoru taky pomůže.
Taky jsem nahříval u Avie ssací hliníkové potrubí horkovzdušnou pistolí, 10 min. stačilo, plamen je nevhodný, mohou se popálit elektrické kabílky kolem motoru a na něm.
Tam, kde není k dispozici proud, by mohla pomoci tzv. hořlavá pasta, používá se v gastronomii na úpravu pokrmů, měla by hořet bez sazí, jsou na ní i docela šikovné hořáky se zhášecím víkem, nezkoušel jsem ale dosud.
Kdysi, za komunistů, jsme nahřívali motory Trambusů dřevěným uhlím, v tzv. "pekáčích", vyrobených ze starých nádrží z aut, ale to byl docela humus, saze byly v kabině všude.
Rusáci ohřívají vzduchem chlazené motory teplovzdušnými agregáty, auta seřazená v řadě, každé má teplý vzduch připojený k ventilátoru chlazení tkaninovým potrubím, vypadá to legračně, jako když sajou selata mlíko.
Teplo jedině, určitě je to ze všech způsobů v zimě ten nejšetrnější.
S ohřevem PB hořáky nemám žádnou zkušenost, obávám se ale, že by tam mohly být problémy s kondenzací vodní páry, která při spalování PB vzniká, na studeném motoru.
09. prosinec 2012 19:46:28
Zdar luděk děkuji za pěkné počtení k tomu jak skoro zapálit tatru,ale už rano mi bylo skoro jasné že ta prace asi nevyjde ale snaha se taky počítá? Ale jet v takovém mrazu už ať je to kamkoliv tak je teoreticky nemožné a problem by asi nebyl tak v tom že to netočí,to snahu mělo až dost velkou ale jezdím zcela zřídka a tak nafta byla 100% letní a tak mne to nemohlo ani tolik překvapit.Takže tatra asi po minutě chytla ale z nedostatku nafty tak to zdechlo a pak už byla veškera snaha marná.Tak druhy pokus nastal dnes kdy už bylo POUHYCH -8C a bez jakych koliv problemů chytla.Tak jsem tam dal lih aby rozmzl vzduch a do nadrže něco malo artik nafty a větší poměr aditiv. takže myslím že další vyjezd už snad bude bezproblemový. Ale jinak ti děkuji za to jak ohřat tatru než vyrazí do provozu
10. prosinec 2012 13:54:42
Hezký by bylo nechat na každý auto/bagr ušít prošívanou deku extra na míru, do spodního lemu našít řetízek, pro zatížení a utěsnění k zemi.
A nějakej teplovzdušnej agregátek, je toho teď všude k dostání spousta.
Nejlepší je elektrika, když ji ovšem člověk nemusí platit, u nás ve fabrice jsou 2kW jako plivnutí do moře.