Příští týden v Mnichově vypukne největší výstava stavebních strojů na světě a my pro vás máme speciální dárek – přehlednou mapu s vyznačením expozic, které byste neměli minout.
Odpověď: kladivo
Od 24. do 30 října proběhne v Mnichově oblíbená výstava stavební techniky Bauma. Společnost Kinshofer na ni nebude chybět.
V oblasti demoličních nůžek společnost Epiroc představila v poslední době několik novinek.
Bobcat uvádí na trh novou generaci podkopů pro své smykem řízené kolové a pásové nakladače, které tak lze přeměnit na výkonná rypadla.
Stavební a zemní stroje z portfolia tradičního japonského výrobce Yanmar doplnily stávající sortiment východočeské společnosti DEMTEC servis s.r.o.
Jelikož byl o rypadla zájem také v zemědělství, bylo v roce 1982 na Agrokomplexu v Nitre uvedeno DH 112 AGRO. V tomto případě na stroji nedošlo k žádným změnám, pouze se dodávalo se sadou základních přídavných zařízení pro zemědělství. Rovněž se objevila úprava rypadla DH 112 s nakolejovacím zařízením i nový typ hydraulického rypadla DH 132.
DEMTEC service s.r.o. je nově založená společnost pro autorizovaný servis a prodej hydraulického příslušenství Epiroc (Atlas Copco a Krupp) pro demolice, recyklace a zemní práce.
Noka AC s.r.o., autorizovaný distributor, půjčovna hydraulických kladiv, nůžek a dalších strojů Epiroc (dříve Atlas Copco), Hartl Crusher a LaBounty rozšiřuje půjčovnu a servisní zázemí v Čechách a na Moravě.
Nové skalní frézy osvědčené německé konstrukce Atlas Copco začínají s úspěchem pracovat i v České republice.
mazivo – Nils používáme při mazání hydraulických drapáků pracujících často i pod vodou. Je možné koupit levnější srač.u za cca 70 Kč, modré barvy, nikomu to neberu. Pak je možné koupit Nils Atomic Rh, cena cca 150 Kč, ale nemusí se mazat tak často, mazivo nestéká a je perfektní i pod vodou.<br /> Používíme taky NIL MEISSELPASTE na mazání nástrojů hydraulických kladiv a spokojenost. Takže za mne NILS velmi dobré maziva. Proto doporučím to, co funguje.<br /> Nebudu doporučovat modrou sra.ku, která je zachvilku pryč.
Odpověď: Úschovna kladiv
Odpověď: Vibrační desky na bagr
Lehká hydraulická kladiva většina výrobců skládá z více dílů, které spojuje svorníky s vnějšími plášti. Švédský výrobce Atlas Copco ale před časem představil svoji řadu kladiv, která má celé tělo kladiva i vodící systém spojený v jediný odlitek.
Odpověď: vyber kolesoveho bagra
Re: ještě poznámka - poslední – Děkuji za obě reakce a dobré tipy.<br /> <br /> Oslovování stávajících majitelů provádíme, je to styl, kterým běžně pracujeme, a souhlasně ho považuji za ten nejlepší. Třeba když se podíváte na poslední recenze na úvodní straně, většina z nich je dělaná právě takto.<br /> <br /> Ne vždy se to podaří, zejména právě na předváděčkách, ale i v těchto případech se snažíme svůj pohled propojit s pohledem někoho dalšího, aby byl článek barvitější. Takový přístup použila Anna Fajkusová i zde.<br /> <br /> Na ten nešťastný silon se Anna ptala pro jistotu dvakrát, protože stejně jako Vy nemohla uvěřit, ale bylo jí to potvrzeno. Zřejmě je terminologie před Kolínem odlišná od té za Kolínem. Nevím… Nicméně v prospektu je terminologicky správně uveden polyuretan, takže se nabízel prostor pro krátký vysvětlující odstavec. Ale slušelo by se, aby mladá slečna poučovala praktiky o teorii?<br /> <br /> Na srovnání různých kladiv na jednom nosiči jsem se ptal záměrně, a jsem rád, že onu zkušenost máte. Pro mě to bylo zásadní. Prošel jsem sice celou řadou školení od různých výrobců kladiv, ovšem poté, co jsem měl možnost zúčastnit se jednoho takového interního testu, zjistil jsem, že i zde platí – není nad praktické vyzkoušení. Mohl jsem nastudovat kvanta odborných textů o kladivech, ale ten půlden multitestu všechno smáznul.<br /> <br /> Nechci polemizovat o výroku, že když vyzkoušíte Rammer, máte vyzkoušené Atlas Copco. To byla asi hodně velká nadsázka, že? Spíše bych kladiva rozdělil do čtyř skupin. Ti nejlepší výrobci, kteří přicházejí s vlastními zásadními inovacemi – Atlas Copco, Rammer, Montabert. Mezi nimi je díky neustálému zdokonalování spousta rozdílů a zákazník si tak volí kladivo v podstatě „na klíč“ podle toho, co je pro něj důležité.<br /> <br /> Druhá je skupina relativně dobrých kladiv „bez výstřelků“, kam dnes snad můžeme počítat už i Soosan společně s množstvím jiných výrobců. Cesta do první skupiny je dlouhá, Soosan má ambici se tam dostat, tak uvidíme.<br /> <br /> Třetí skupinu bych nazval jako „kvalitní čína“, což jsou kladiva vhodná pro firmy, které chtějí demolovat něco menšího pár dní v roce a nemají po ruce dobrou půjčovnu. Nezodpovědné půjčovny s neodservisovanými kladivy, které tlučou do prvního zahřátí oleje, prodeji těchto levných kladiv nahrávají.<br /> <br /> A nakonec „odpad“, tedy kladiva, která se při používání jednoduše rozsypou. Pokud tedy někdo nabízí kladivo, které neznáte, musíte chtít tři věci: reference, reference a ještě jednou reference. V tomto se opět shodneme.
:-) – Dobrý den,<br /> <br /> odpovídám na otázky :<br /> Říkat silenbloku z kladiva silon jsem opravdu neslyšel. <br /> Každý výraz totiž má popisovat něco jiného. Možná ode dneška již soustružník nebude soustružit kroužek ze silonu, ale ze silenbloku. Termín silon používají třeba rybáři pro vlasec.<br /> Ale možné je vše, já rozhodně nevím vše, právě proto mne Váš článek nadpisem zaujal a jako čtenář jsem se hodlal "dovzdělávat". Bohužel to nějak nešlo. Proto jsem chtěl uvést nepřesnosti na pravou míru.<br /> Evidentně ale máte nastaven jistý směr a obsah článků, proto se omlouvám za vstoupení do diskuse. Věřte mi, že už se to nestane.<br /> Nic se neděje, každý čtenář si z článků vezme co je pro něj potřebné. Pokud bude chtít více technické informace, bude hledat jiné zdroje, servery.<br /> <br /> K více po sobě nasazeným kladivům po sobě na jednom bagru - mám za sebou demoliční tour po Nizozemí, kde se opravdu hodnotí technika nezávisle na článcích, serverech.<br /> Ve své podstatě ani nemusíte nasazovat více kladiv, stačí nasadit Rammer a máte najednou vyzkoušeno velké množství AtlasCopců, Catů atd, atd.<br /> Je ale fakt, že těch prostředků na PR pro "nezávislé" tam je mnoho.<br /> <br /> přeji Vám hodně spokojených čtenářů.<br /> Pěkný den všem.
Dotazy na profesionála – Dobré poznatky, KMK servis. Díky za ně. Vezmu to od druhého bodu. Jen pro zajímavost - nikdy jste neslyšel tomu silentbloku říkat „silon“? Dolévání oleje zřejmě prohodil strojník, tak proč to tam nedát? S tou vodou, četl jsem to dvakrát, ale výtku k nepřítomnosti kitu jsem nenašel. Pouze srovnání s jiným kladivem Soosan.<br /> <br /> Zkoušel jste na jeden nosič po sobě umístit pár různých kladiv a sledovat, jak dělají?<br />
...malé opáčko pro slečnu, paní Fajkusovou – Dobrý den,<br /> po přečtení tohoto "článku" mi to nedá a musím reagovat. Nelze reagovat na vše - to by byl asi další článek.<br /> Je třeba před napsáním článku znát něco o kladivech, než začnete odborně hodnotit.<br /> Případně pak konzultovat článek s prodejcem či servisem, určitě vám poskytnou více informací a váš článek bude působit odborněji.<br /> <br /> Několik poznatků :<br /> 1/ reakce na pána v komentářích - kladivo Soosan jako spousta dalších korejských výrobků jsou jihokorejské výrobky. V severní koreji používají zatím ruční metodu kladivo + majzl.<br /> <br /> 2/ Tlumič- horní silentblok - není určitě silonový-silon v bloku určitě není pružný materiál, po pár úderech by prasknul. Silentblok je speciální elastomer o určité pružnosti.<br /> <br /> 3/ "strojník pouze dolévá olej" - to asi dolévá olej ikdyž nepracuje s kladivem, nechápu souvislost dolévání oleje s provozem kladiva. Možná by stálo uvést, že na bagru při provozu s hydraulickým kladivem se zkracuje interval výměny hydraulického oleje na polovinu obvyklé lhůty.<br /> Strojník tedy u kladiva pouze musí mazat dle potřeby oškrt- nástroj- kladiva a to speciálním mazivem, které snáší vysoké teploty okolo 1000 °C.<br /> <br /> 4/ vybavení pro práci pod vodou ve standardu myslím nenabízí žádný výrobce kladiv, vždy jen mají kladiva předpřipraveny otvory, kanály pro doinstalaci speciálních kitů pro práci pod vodou.<br /> Či-li bych to neuváděl jako jakousi výhodu či nevýhodu.<br /> <br /> Celkově mě to tedy přijde psáno dosti tendenčně.<br /> <br /> Reakci píši z toho důvodu, že se okolo prodeje a servisu hydraulických kladiv pohybuji, něco o této problematice si myslím že vím a v článku je množství nepřesností, což mne jako profesionála nutí reagovat.<br /> <br /> Nakonec stejně vždy rozhodne zákazník, reference a zkušenosti s tou kterou značkou a spíše pak hlavně s fungováním a přístupem servisu - dovoluji si tvrdit, že velké množství kladiv na trhu je vzájemně srovnatelných parametrů - pokud tedy hodnotím celoodpružená kladiva. Kladiva neodpružená - hlavně italské produkce - jsou již v dnešní době překonána.<br /> <br />
Na stavbě, v těžařském lomu i při úpravě zahrady. Všude tam se najde práce pro hydraulické kladivo. Toto přídavné zařízení umí hloubit, upravovat terén i demolovat nepotřebný materiál. Jedním z významných výrobců těchto kladiv je korejská firma Soosan.
Dvě lodě majestátní kovové konstrukce šrotiště ohraničují jeřábové dráhy bez zastřešení. Na pravé straně u zpracování lehkých odpadů a třísek se kouří, na levé nabírá soustředěná strojnice v kabině jeřábu drapákem pozinkované výseky plechů a nakládá je do vagónu k expedici.
Očitý svědek – Dobrý den.S těmi traktorbagry to zas tak není. Na úseku kolem 68-70km, tam úřadoval Colas.Tam jich bylo asi osm.I ostatní úseky se jimi hemží. Jen Eurovia měla jeden vlastni (19000mh).Komatsu jak jinak.A jedno NH u frézy.Jinak už nové kupovat nebudou . Prý minibagry a malé nakladače. Pomalu to tady umírá. Brzo začnou betony . Takže kopání ubývá. U jednoho přemostění, jsme našli díry od vrtáků a taky zbytky naloží. Zjevně od střílení. Když stavěli D1, tak těch kladiv asi moc neměli.
V prvním vstupu jsme se podívali na historické stroje a nyní už do žhavé současnosti. Začínáme „drobotinou“ v podobě malých rypadýlek všeho druhu a také stále populárnějších demoličních robotů, které mají s malými rypadly mnoho společného.
Odpověď: Bouraci kladivo jcb
Nová řada hydraulických kladiv HB společnosti Volvo Construction Equipment pro rypadla hmotnostní kategorie 14 až 70 tun je nyní dostupná v Evropě, Africe a Asii.
Odpověď: Lžíce na minibagr
S novým strojem A 922 Rail prezentuje společnost Liebherr na veletrhu Bauma 2013 následníka úspěšného dvoucestného rypadla A 900 C ZW.
Firma Staves s.r.o. pořádá tour po České republice na stavbách přímo u zákazníka s všestranným kolovým rypadlem Mecalac 714MWe.
Odpověď: Hydraulické kladivo na JCB 4cx