Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
06. leden 2011 12:10:43
Vladimíre, výkonnosť 225-270 m3/hod nie je hlúposť. Pozri napr. tabuľku v príspevku p. Hájka z 8. 4. 2009 na 1. strane tohoto vlákna. Pracovný cyklus mohol byť už u pomerne moderného rýpadla okolo 15 sekúnd, pri použití väčšej lyžice 1,6m3 je to celkom reálne číslo... A Ry-151 nebol v porovnaní s Ry-100 žiadny technický zázrak.
07. leden 2011 13:14:00
Soudě podle mašin v terénu je jasné, že hydraulika nad lany zvítězila. Srovnání lana vs. hydraulika by mne zajímalo, účinnost, náklady na údržbu, interval výměny lan a pod., odborník by na toto téma mohl napsat zajímavý článek.
Výhodou (velkého) lanového bagru je podle mne rychlejší pracovní cyklus a jistá větší ekologická bezpečnost, odpadá riziko úniku velikého množství řídkého hydraulického oleje, třeba při práci v zatopených pískovnách.
07. leden 2011 15:16:45
hydraulika zvitezila na stavbach ale v opravdu velkych dolech parcují pořad lanove bagry a pořad se vyrabějí nove
07. leden 2011 16:26:26
Pořádnej kousek, funglovka v elektrice...Hezký je to zvedací schodiště, bagrák je v kabině úplně nedobytnej jako na hradě. Ty lana mi vždycky připadají, že by mohla být silnější...
08. leden 2011 21:17:07
Hi,
This is my first writing here
As a new member I like to introduce myself:
My name is Leo and I'am a fan of old shovels and steamshovels.
I'm really happy i've found this forum about these old machines!
Here I will show first an old brochure title: Skoda RY1
http://baggergalerie.blogspot.com
08. leden 2011 22:44:23
Jedna hezky nafocená ale opuštěná RY-151. Pro ty kdo ještě neznají, odkaz zde:
http://www.baumaschinenbilder.de/...ilight=&hilightuser=0&page=1
Hezký den.
13. leden 2011 05:31:24
Hallo Leo, herzlich willkommen in diesem Forum.
Kannst Du einige Innenseiten der Broschüre Skoda RY 1 her posten?
13. leden 2011 05:41:22
V časopise Věda a technika mládeži z r. 1961 som našiel uvedený článok. Spomína sa v ňom rýpadlo z NDR: E 065. Vraj je aj na fotografii vľavo hore toho článku. Google typ bagra E 065 nevie nájsť, a ja už vôbec nie, obrázok v článku mi skôr pripomína ruský stroj E 302b. Kto poradí?
19.1.2011
Je to na 99,999% E302b
19. leden 2011 06:25:21
...a ešte sa musím vrátiť k prísp. zo 4.1.2011 : keďže bol na rýpadle z filmu nápis "NEPOVOLANYM VSTUP DO STROJOVNE ZAKAZANY", teda v slovenčine, predpokladám, že stroj bol vyrobený na Slovensku. Ak na Slovensku, tak zrejme v Detve. No a v Detve sa vyrábali pásové lanové rýpadlá iba typu Škoda D 500. Ich výroba skončila v r. 1958, a to už mali modernejší tvar strojovne. Preto sa odlišuje tvar mladějovskej D 500 (kolmé, resp. zvislé predné steny) od stroja D 500 vo filme. Takže Vladimír Zadák mal už pri svojom prvom odhade typu rýpadla pravdu.
Obrázok ukazuje stránky z knihy "Obsluha a údržba rýpadel" autora J. Žaluda, ktorá sa mi teraz dostala do rúk. Tvar strojovne vrátane okna úplne zodpovedá rýpadlu z filmu "Indiáni z Větrova".
19. leden 2011 16:52:23
Super super, je to shoda, překvapujemne,že se ty stroje vyráběly takhle dávno. Kdž jsem porovnával pásy z filmu s mladějovským podvozkem, tak byla shoda přesná. Jenže když jsem viděl záběr z transportu,myšlenku D 500 jsem opustil. Zajímavé rozuzlení, ale hokej v tom mám dál. Jen mne napadá, že by mladějovský byl o generaci starší.
Udělal jsem toho bagru model, brzy dám foto.
22. leden 2011 13:08:30
Zrovna sem nasel na webu tuhle fotku -jedna se o (docela monstrozni) Skodovku vyrobenou pro Cinu v roce 1927. Bagr mel pravdepodobne elektricky pohon soude podle toho ze v tomhle roce zacala Skoda vyrabet svoje prvni elektricka rypadla a na te fotce to navic nevypada, ze by tenhle stroj mel nejaky komin. Jenom mne mrzi ze ta fotka neni trochu vetsi. Jestli ma k tomuhle bagru nekdo nejake dalsi info tak sem s nim. Jeste sem se chtel zeptat jak je to momentalne s tou pripravovanou knizkou o lanovych bagrech??
24. leden 2011 06:34:53
David Němeček, môžeš uviesť link, kde si našiel tú "monstrózní" Škodu? Ďakujem.
24. leden 2011 17:26:04
Tibore, mas to mit, ale upozornuju ze ty stranky fakt nejsou tak uplne "košer"
Je to nejakej ultranacionalistickej online platek, proto sem tam ten link radsi ani neuvadel pac je nemam rad. Bohuzel ta fotka je tam jenom jedna, coz je skoda (ona je vlastne i na te fotce), ale i tak by mne dost zajimalo kde k tomu prisli.
25. leden 2011 06:49:49
OK, Davide, zmaž ten link.
25. leden 2011 06:58:47
Tento obrázok je z http://e-bmp.pl/File/bmp_4b94f098deb6f.pdf . Tam autor uvádza rýpadlo ako Škoda E-25, ale evidentne sa mýli. Ja myslím, že je to Ry 100, prípadne Ry 1.
25. leden 2011 07:08:39
...foto z PDF-ka toho istého linku. 29.11.2010 som zverejnil obrázok prevzatý z galérie http://picasaweb.google.com/menckbild/BaggerGalerie#5482129893939237986 . "Autor" Leo Helmschrott sa tiež asi mýli, lebo Ry-151 mal kabínu strojníka bez negatívneho sklonu prednej spodnej steny. Ry-151 mal predné okno šikmo až k podlahe.
25. leden 2011 10:53:50
Naprosta parada Zajimalo by mne co je to za masinu na te jedne fotce v tom PDFku jak naklada tu Tatru 111, to vypada spis na nejakou polskou konstrukci asi..? (autor uvadi i u tohoto stroje neomylne opet "koparek E-25"
)
Kazdopadne diky za odkaz aj fota!
27. leden 2011 06:15:06
...David mal na mysli túto fotku. Tipujem, najmä podľa výložníka a podľa poľského pôvodu uvedeného PDF-ka, že ide o KU 1000 alebo KU 1001 - stroj poľskej výroby. Zaujímavé je, že Google po zadaní "KU 1000" alebo "koparka linowa KU 1000" nenašiel nič, čo by sa týkalo spomenutého rýpadla. A malé upresnenie: nakladá na Tatru 147 DC5.
27. leden 2011 06:35:09
Pri konštrukcii KU 1000 / 1001 sa Poliaci asi inšpirovali sovietskymi súdruhmi (alebo naopak ?).
http://www.techstory.ru/exco_one/e1252_old.htm
27. leden 2011 17:16:42
Tibore, díky za to upřesnění i za fotky! To srovnání s tím ruským E 1003 je zajímavý, těžko říct kdo od koho tehdy opisoval) Každopádně sem se chtěl (už po několikáté
zeptat, jestli někdo neví něco bližšího o té připravované knížce o lanových bagrech. Prosím napište, díky!
28. leden 2011 06:16:41
http://www.shorpy.com/node/8674?size=_original
O knihe viem len toľko (od pana Hájka), že ju v NTM Praha pripravujú, hľadajú sponzorov na vydanie, a vo všeobecnosti: dávajú si záležať, aby to bolo kvalitné dielo. Poskytol som aj ja pár fotografií, ktoré som zatiaľ nezverejňoval na webe, tak verím, že z toho niečo bude a nebudeme sklamaní. Zatiaľ pátram po knižniciach po rôznych starých knihách a príručkách, tam je tiež veeeľa zaujímavého.
09. únor 2011 18:33:47
Tyyyyyyjooo mazec parádaaa