Téma: Lanove bagry

Autor

Zpráva


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

09. srpen 2011 07:01:31

Pekné video!! Kde to je?


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

10. srpen 2011 17:33:31

No to prave vubec netusim, dival jsem se na profil toho autora ale z toho to taky nejde poznat


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

17. srpen 2011 23:00:08

tento obrázok bol pred časom v niektorom inom vlákne tohoto fóra. Nedalo mi neskúsiť zistiť, aký je v pozadí bager. A je to ruský EKG-5, prípadne jeho nejaká modifikácia

http://www.ekg-servis.ru/ekg/ekg5a

http://www.techstory.ru/exco_one/ekg_foto_5a.htm


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

17. srpen 2011 23:00:58

EKG-5


damco daneko

Členem od: 12.02.2008
Příspěvků: 179

17. srpen 2011 23:49:03

Mna by zas viac zaujimal ten dumper co nan naklada? Co je to za sovietskaja masina?


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

18. srpen 2011 06:25:38

Řek bych,že to je přestavěný nosič rakety KRAZ.....


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

18. srpen 2011 06:41:03

Kraz 222 B dempr...a jaký bagr ho nakládá?víte někdo?


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

18. srpen 2011 06:46:42

Kraz 255 autobagr....
není sice lanový....


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

18. srpen 2011 23:06:55

Podle toho co sem tak videl tak ty EKG-5 jsou v Rusku hodne rozsireny, skoro bych rekl tak nejcastejsi typ lanovyho bagru vubec. Neco jak u nas E-302 a 303. Jinak k tomu poslednimu dotazu mne napada ze je to podle vseho porad ta sama masina, cili EKG-5.


damco daneko

Členem od: 12.02.2008
Příspěvků: 179

20. srpen 2011 14:42:39

Zdravim pani,vcera som pozeral filmovy tyzdenik a neuverite co som tam videl. Ukazovali tam lanovy bager,ktory mal normalnu kabinu,rameno,lana,lyzicu,ale com som este nepocul nieto este aby som videl,ten bagrt mal namiesto pásov ,nejake kvazi "nohy".
Vlastne neboli to take nohy,ake ma napr. pavuk ,ale nejake plosiny ktore sa pohybovali . Vie niekto nieco viac o tak stroji???


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

22. srpen 2011 07:39:01

Ahoj Damco, možno si videl kráčajúci bager, niečo podobné ako tu:


Ak to bol ten spôsob pohybu, tak Ti môžem k tomu poskytnúť nejakú teóriu blunk .
A na ktorej TV si videl ten týždenník?


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

22. srpen 2011 19:49:40

Týýýý woeee pochodující stodola....... happy


Ondřej Ondřej

Členem od: 17.02.2011
Příspěvků: 52

22. srpen 2011 19:52:32

Ale nechtěl bych nechat pod tou nohou třeba svojí nohu.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

24. srpen 2011 22:55:25

Škoda D 0,5 - predchodca Škody D-500
Škoda D 0,5 - predchodca Škody D-500

Výstavba priehrady Nosice (Priehrada mládeže)


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

24. srpen 2011 22:56:48

Škoda D 500
Škoda D 500

Výstavba priehrady Nosice (Priehrada mládeže)


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

24. srpen 2011 22:58:48

Poľský KU-1001 alebo ruský E-1003
Poľský KU-1001 alebo ruský E-1003

Výstavba priehrady Nosice (Priehrada mládeže)


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

24. srpen 2011 23:00:32

ešte raz Škoda D 0,5
ešte raz Škoda D 0,5

Výstavba priehrady Nosice (Priehrada mládeže)


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

24. srpen 2011 23:03:54

Škoda Menck Mb2
Škoda Menck Mb2

Výstavba priehrady Nosice (Priehrada mládeže)
Fotografie poskytol Mgr. Pavol Makyna, ďakujem.


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

25. srpen 2011 17:10:03

Tak to je kus historie, fakt pekny fota. Koukam ze ty bagry meli aj pojmenovanyhappy Zajimavej je taky ten drevenej prekryt na te D 0,5.


damco daneko

Členem od: 12.02.2008
Příspěvků: 179

27. srpen 2011 14:52:24

Ahoj Tibore,ano presne tento druh podvozku tam ukayovali. Ak mas nieco viac o tom tak mi mozes poslat na daneko@centrum.sk
Davali to na TA3


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

27. srpen 2011 19:32:19

krásný modýlek.....


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

09. září 2011 15:28:02

Parni bagr Skoda s drapakem o obsahu 2 m3 (rok 1951)


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

09. září 2011 15:32:03

Detail


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

09. září 2011 15:35:44

Bagry Skoda-Menck Mb v roce 1940. Obsahy drapaku a lzic 1 m3.
Fotografie poskytl pan Vladislav Kratky z archivu Skoda Plzen.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

12. září 2011 15:19:40

David, skupinka troch Mb-čiek je kúzelná! A zaujímalo by ma ešte, či v r. 1951 vyrobili/vyrábali v Škode parné rýpadlo alebo opravovali/upravovali nejaký starý typ?
Získať foto z archívu Škody Plzeň, to asi bolo náročné ( aj finančne) ?


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

14. září 2011 14:26:36

Zdravim Tibore! No mne napadlo kontaktovat nekoho primo z archivu Skodovky
( http://www.soaplzen.cz/skoda/kontaktni-informace ), odkud se mi nakonec ozval pan Kratky, ktery mne ty fotky zadarmo poslal. Nanestesti jsou to ale pry jediny 2 fotky lanovych bagru co maji naskenovany, takze jedina moznost jak ziskat dalsi fota nebo jakoukoliv dokumentaci je zajet si to ofotit primo do Plzne (a predpokladam jenom v pracovni dny), takze s tim mam kvuli praci momentalne kapku problem:/ K tomu parnimu bagru -prave se mne taky zdalo zvlastni ze by vyrabeli parni typy jeste v 50. letech, ale zatim k tomu nic nevim, takze se zkusim jeste zeptat a kdybych neco zjistil, tak to sem urcite dam.


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 2019

14. září 2011 15:38:34

Zdravím pánové. Byl jsem v archivu Škody zhruba před čtyřmi lety. Mluvil jsem s paní Nohovcovou, velice příjemná a ochotná dáma

K těm posledním parním bagrům - to jste nakousli velmi zajímavé téma. V tom totiž zřejmě máme světový unikát. Cituji z knihy The Amazing Story of Excavators: „Do roku 1955 se vyrobilo celkem 287 kusů D500, 87 ks P23 a 154 ks E25. Vzhledem k tomu, že ještě v 50. letech probíhala výroba parních rypadel, mohlo by být Československo poslední zemí na světě, kde se takové stroje vyráběly.


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

14. září 2011 21:30:18

Pane Hajek, diky za info. To jsem absolutne netusil, ze se u nas ty parni lanaky skutecne vyrabely jeste v 50. letech. Jako vysvetleni mne napada snad jedine nedostatek paliv po druhe svetove valce, kdy se casto predelavaly motory napriklad na drevoplyn apod. Ale i tak je to celkem rarita. Mimochodem jeste moje obvykla otazkabig-smile - Jak to vypada s tou pripravovanou knizkou o lanovych bagrech?


Martin Horáček

Členem od: 25.12.2010
Příspěvků: 95

14. září 2011 22:52:40

Jen upravím informaci, že dumper, který je na obrázku ze 17.srpna není Kraz ale Maz. Vyráběl se v dnešním Bělorusku. Výroba v této továrně stále běží a tuším, že se i dováží do ČR
Bagr na podvozku Kraz 255 už Josef trefil naprosto přesně blunk . Jeho nástupcem byl Kraz 260 s naprosto nenapodobitelným zvukem motoru. Stejný motor požíval i traktor Kirovec K700A.
Jizda s těmito stroji je zážitek (máte-li kolem sebe dostatek prostoru happy ). Tyhle stroje jsou stavěné jinak, než jsme my zvyklí a jsou také v terénu těžko dostižitelní.
Přikládám foto pro porovnání proporcí happy


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

15. září 2011 17:01:37

Parní laňáky ještě v 50. letech -

Důvodem mohla být také nepřekonatelná vlastnost parního stroje - dává maximální kroutící moment již od nulových otáček, takže použití spalovacího motoru znamená zcela změnit celou konstrukci stroje - spojky, převody...Dlouho se používaly parní silniční válce, byly běžně k vidění ještě v 60. letech.


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 2019

16. září 2011 14:44:09

Pane Němečku, díky za dotaz ohledně knihy. Mluvil jsem včera s panem doktorem Hořejšem z NTM, který mi podal následující informace. Jak už víme, knihu bude ve spolupráci s NTM vydávat nakladatelství Corona. Smlouva mezi těmito subjekty proběhla schvalovacím procesem NTM a po úpravách se vrátila zpět k nakladatelství Corona, kde čeká na podpis. Dále je potřeba po jazykové stránce "učesat" text pana Kolomého a doplnit ho o další obrazovou dokumentaci. Tyto věci jsou v běhu a vydání knihy se v současné době předpokládá nejdříve v samém závěru letošního roku, pravděpodobněji však až v prvním čtvrtletí roku 2012. Do konce letošního roku by však v nakladatelství Corona měla vyjít kniha Parní a silniční válce, pokud by toto téma někoho zajímalo. Další dosud nepotvrzenou informací je, že novou knihu o stavebních strojích připravuje u jiného vydavatelství i Ing. Zdeněk Bauer, autor publikace Stavební stroje firmy Lanna.


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

16. září 2011 15:05:18

Pane Hajek, diky za informace, tak to je vic nez dobra zpravahappy I kdyby to melo byt ten pristi rok, tak si urcite rad pockam. Ty parni valce taky nezni spatne. To tema stavebnich stroju je u nas z nejakeho duvodu totalne opomijene, za posledni roky jsem se v knihkupectvi snad krome jedine knizky s nicim na tohle tema nesetkal.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

16. září 2011 20:24:05

Pozdravujem páni, bagrácka kniha by ma už potešila. Hoci mi vyhovuje, že vyjde neskôr. V tomto alebo budúcom mesiaci sa chystám kúpiť "Stavební stroje firmy Lanna", a to bude nápor na peňaženku. Pán Zdeněk Bauer už má v príprave aj dvojzväzkové dielo "Stroje na stavbách" a vyzerá to podľa ukážky, ktorú som mal k dispozícii, tiež veľmi zaujímavo. Ak by to nebolo proti pravidlám, uviedol by som aj link - zatiaľ aspoň na titulnú stranu knihy "Stroje na stavbách". Takže prosím pána Hájka o súhlas.


David Němeček

Členem od: 20.10.2009
Příspěvků: 80

16. září 2011 21:29:32

Je, tak to bych se taky mrklhappy Ty stavebni stroje firmy Lanna musim jit omrknout do knihkupectvi, jsem vubec netusil ze neco takovyho vyslo.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

16. září 2011 23:04:38

http://www.autogallery.org.ru/k/k/63kraz222B.jpg

Tak ta asi mylná informace pronikla odsud....


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

16. září 2011 23:10:43

Zde je celkový pohled na dempr Kraz 222...


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 2019

20. září 2011 21:42:07

Zdravím, Tibore. Děkuji za bližší informace ke knize pana Bauera. Pokud dáte link, budu moc rád. Vkládání odkazů na informace jiných stránek je samozřejmě povolené, v mnoha případech i vítané, a v tomto konkrétním případě řekl bych až povinné happy. Ještě jednou díky.


Michal Skořepa

Členem od: 07.02.2010
Příspěvků: 10

21. září 2011 23:41:29

Pan Josef Horák. Kde jste sehnal tento záznam toho autobagru s demprem. A nemáte na ně nějaké spojení. Poznal jsem v tom svůj první autobagr. Michal Skořepa.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 444

22. září 2011 07:16:31

Michal Skořepa: Váš prvý autobager má domovskú stránku tu: http://tonejlepsi.unas.cz/t138.htm
Máte tam aj kontakty na súčasného majiteľa.
S pozdravom TiborM


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení