Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
09. listopad 2010 21:59:02
Petr Kunz : ďakujem!!! A "litvínovští" alebo "mostečtí", foťte!!!
10. listopad 2010 19:56:36
Rýpadlo Škoda D 15, fotené v r. 2002. Neskôr bol spolu s iným strojom (Menck&Hambrock Md) zošrotovaný.
Frank Pfeiffer mi napísal:
"Hallo Tibor,
der Bagger stand in 97268 Kirchheim, Deutschland. Ich habe ihn am 11.05.2002 fotografiert. Später – ich weiß nicht, wann genau – ist er dort zusammen mit einem Menck & Hambrock Md verschrottet worden.
Viele Grüße, Frank"
Priznám sa, o existencii typu D 15 som ani netušil.
http://www.baggerundbahnen.de/menck-skoda.htm
29. listopad 2010 11:16:07
Aby to tu nezamrzlo...
http://baggergalerie.blogspot.com/search/label/Skoda
22. prosinec 2010 18:11:28
Lanové rypadlo na pásovém podvozku německé značky WESERHÜTTE, typ SW 141 BH o hmotnosti 50 t, byl dodán tento měsíc do pískovny Kratonohy.
Více foto tohoto zajímavého stroje najdete zde: http://www.kasto-tabor.cz/fotogal...nove-rypadlo-weserhutte-sw-141-bh/35
http://www.kasto-tabor.cz
30. prosinec 2010 18:17:38
Tibr M nasiel by sa ne teba mail? Dik
02. leden 2011 17:13:23
Zdravím Vás, dnes jsem v televizi viděl snímek Indiáni z Větrova (1979) Je to o partě kluků a jejich bitkách, které provádějí v pískovně. Za nimi stojí lanový bagr, celé odpoledne se ho snažím typově lokalizovat. Dle porovnání s mladějovským podvozkem mi z toho vychází jediná možná, a to Škoda D500. Oproti Mladějovu má hloubkovou lopatu.
Jelikož D500 stále není ani na jedné fotce, nevím to přesně. Ani na mladějovských stránkách není foto celého bagru, třeba převoz z lomu atd.
Film se dá stáhnout zde
http://www.ulozto.cz/hledej/?q=indiani+z+vetrova
Pokud má tedy někdo chuť, může mi pomoci s určením stroje a možná i získat první foto D500, má tam vybledlou červenou barvu. Nejde mi však video vyfotit.
Letmo se mihne bagr na začátku, dále je lépe vidět asi uprostřed filmu, a nejlépe na konci.
Tak nashle a teším se na avizovanou knihu o bagrech.
04. leden 2011 07:00:11
Stiahol som si film, niečo som pozrel - na tých záberoch, ktoré som zhliadol, sa mi zdalo, že by to mohol byť - podľa tvaru kabíny niektorý Ry. Buď Ry-100, alebo Ry-151. S určitosťou by to vedel určiť asi iba pán Kolomý z mladějovského múzea. Farba sa mi videla skôr žltá ako červená. Žiaľ ani mne sa nepodarilo odfotiť zábery z filmu (používam Zoner).
Fotku mladějovskej Škody D-500 som našiel tu:
http://www.viktorio.net/old/work/text/
Je to článok o prevoze rýpadla z Litic do Mladějova - v časti "Příběh pana Vencla"
04. leden 2011 12:07:49
No na RY 151 to nevypadá, to jsem již prozkoumal. RY 100 vůbec neznám, podkladů je více než málo. Za to foto díky, je to úplně něco jiného. Je pravda, že s RY 151 to má hodně shodných prvků, je to určitě stejná řada, ale 151čka to není. Snad se objeví další podklady.
04. leden 2011 13:59:23
Áno Vladimír, uznávam, Ry to nie je. Podarilo sa mi odfotiť mobilom priamo z monitora pri zastavení filmu niekoľko záberov, kvalita je viac než mizerná, dá sa však rozpoznať tvar kabíny strojníka aj strojovne. Na kabíne predná spodná stena silne negatívne sklonená, na ľavej strane dve okná, resp. okno rozdelené zvislým stĺpikom - to by znamenalo D-141, ale vrch kabíny strojníka v jednej línii so strojovňou - to podľa mňa D-141 vylučuje. Alebo boli rôzne úpravy..., alebo to môže byť niečo úplne iné... Každopádne veľmi zaujímavá hádanka.
04. leden 2011 15:16:46
Našel jsem tam shodné detaily jako na RY 151, je to asi z jednoho hnízda, jen nevím co je to za typ a jak vypadá z druhého boku. Rád bych to udělal jako model.Bezpečnostní pokyny na dveřích jsou po slovensky.
Každopádně co jsou na foru černobílé fotky, tak se to neshoduje. Jako výrobce mne napadá Podpolianske strojárne Detva. Třeba Ondro napoví.
05. leden 2011 11:11:59
06. leden 2011 09:15:47
...vrátim sa k záhade od Vladimíra: na obrázku je list z akéhosi "katalógu" strojov, na ňom popis a foto rýpadla D-101 (za predpokladu, že foto nie je len ilustračné, ale naozaj zodpovedá popisovanému typu). Tvar kabíny by mohol zodpovedať stroju z filmu "Indiáni... ", hoci na obrázku nie je zreteľné ľavé okno. No a označenie D-101 sa niekedy uvádza spolu s označením Ry-100, napr.: http://www.hornictvi.info/prirucka/technika/uhli.htm , tabuľka "Parametry lopatových rýpadel vyráběných v ČSSR do roku 1989" na uvedenej stránke asi v polovici.
06. leden 2011 10:33:03
No super, zdá se, že je to ono. Také mívali na oknech odklápěcí kryty, proto možná nejsou vidět.
Bohužel pohled z druhé strany chybí. Dám ještě jedno foto, mělo by to být rýpadlo podobného typu, jsou tam ale zase rozdíly v detailech. Zajímalo by mne, zda tato rypadla procházela také inovacemi a měnila se částečně jejich vizáž, nebo se dělal jeden typ po celou dobu.
Ta tabulka je hezká. Jen na posledním řádku jsou ty hodinové výkony hloupost, za hodinu se dá narýpat tak 50 m3. To je ale vedlejší.
Díky za snahu.
06. leden 2011 12:10:43
Vladimíre, výkonnosť 225-270 m3/hod nie je hlúposť. Pozri napr. tabuľku v príspevku p. Hájka z 8. 4. 2009 na 1. strane tohoto vlákna. Pracovný cyklus mohol byť už u pomerne moderného rýpadla okolo 15 sekúnd, pri použití väčšej lyžice 1,6m3 je to celkom reálne číslo... A Ry-151 nebol v porovnaní s Ry-100 žiadny technický zázrak.
07. leden 2011 13:14:00
Soudě podle mašin v terénu je jasné, že hydraulika nad lany zvítězila. Srovnání lana vs. hydraulika by mne zajímalo, účinnost, náklady na údržbu, interval výměny lan a pod., odborník by na toto téma mohl napsat zajímavý článek.
Výhodou (velkého) lanového bagru je podle mne rychlejší pracovní cyklus a jistá větší ekologická bezpečnost, odpadá riziko úniku velikého množství řídkého hydraulického oleje, třeba při práci v zatopených pískovnách.
07. leden 2011 15:16:45
hydraulika zvitezila na stavbach ale v opravdu velkych dolech parcují pořad lanove bagry a pořad se vyrabějí nove
07. leden 2011 16:26:26
Pořádnej kousek, funglovka v elektrice...Hezký je to zvedací schodiště, bagrák je v kabině úplně nedobytnej jako na hradě. Ty lana mi vždycky připadají, že by mohla být silnější...
08. leden 2011 21:17:07
Hi,
This is my first writing here
As a new member I like to introduce myself:
My name is Leo and I'am a fan of old shovels and steamshovels.
I'm really happy i've found this forum about these old machines!
Here I will show first an old brochure title: Skoda RY1
http://baggergalerie.blogspot.com
08. leden 2011 22:44:23
Jedna hezky nafocená ale opuštěná RY-151. Pro ty kdo ještě neznají, odkaz zde:
http://www.baumaschinenbilder.de/...ilight=&hilightuser=0&page=1
Hezký den.
13. leden 2011 05:31:24
Hallo Leo, herzlich willkommen in diesem Forum.
Kannst Du einige Innenseiten der Broschüre Skoda RY 1 her posten?
13. leden 2011 05:41:22
V časopise Věda a technika mládeži z r. 1961 som našiel uvedený článok. Spomína sa v ňom rýpadlo z NDR: E 065. Vraj je aj na fotografii vľavo hore toho článku. Google typ bagra E 065 nevie nájsť, a ja už vôbec nie, obrázok v článku mi skôr pripomína ruský stroj E 302b. Kto poradí?
19.1.2011
Je to na 99,999% E302b
19. leden 2011 06:25:21
...a ešte sa musím vrátiť k prísp. zo 4.1.2011 : keďže bol na rýpadle z filmu nápis "NEPOVOLANYM VSTUP DO STROJOVNE ZAKAZANY", teda v slovenčine, predpokladám, že stroj bol vyrobený na Slovensku. Ak na Slovensku, tak zrejme v Detve. No a v Detve sa vyrábali pásové lanové rýpadlá iba typu Škoda D 500. Ich výroba skončila v r. 1958, a to už mali modernejší tvar strojovne. Preto sa odlišuje tvar mladějovskej D 500 (kolmé, resp. zvislé predné steny) od stroja D 500 vo filme. Takže Vladimír Zadák mal už pri svojom prvom odhade typu rýpadla pravdu.
Obrázok ukazuje stránky z knihy "Obsluha a údržba rýpadel" autora J. Žaluda, ktorá sa mi teraz dostala do rúk. Tvar strojovne vrátane okna úplne zodpovedá rýpadlu z filmu "Indiáni z Větrova".
19. leden 2011 16:52:23
Super super, je to shoda, překvapujemne,že se ty stroje vyráběly takhle dávno. Kdž jsem porovnával pásy z filmu s mladějovským podvozkem, tak byla shoda přesná. Jenže když jsem viděl záběr z transportu,myšlenku D 500 jsem opustil. Zajímavé rozuzlení, ale hokej v tom mám dál. Jen mne napadá, že by mladějovský byl o generaci starší.
Udělal jsem toho bagru model, brzy dám foto.