Téma: stroje komatsu
Autor
Zpráva
01. prosinec 2014 22:07:02
Dobrý večer.Ano to je pravda . Pořád stejně. Žádné změny barvy kapoty a pistnic . Já tedy změny zaznamenal. A pořád to vyrábějí. Tak nevím. Že by na sklad? Nebo to někdo pořád kupuje?Je neustála změna známkou inovace.Nebo neúspěchu? Pro každého výrobce je prioritou jiná řada výrobků. Evropa vůbec, je pro většinu výrobců, spíš takový okraj.
01. prosinec 2014 22:34:06
Já zase cítím typického českého podnikatele- maximální výkon s levnými šroty za minimální spotřebu, díly radši náhražky , gumy Solideal, a jak to udělat protože mám pořád málo! Je třeba šetřit ať to stojí co to stojí. Ale vy šetříte aby jste mohl dát strojíkovi 40tis.měsíční plat za 300 hodin soboty, neděle a když vám s tim sekne tak ho pomluvíte. Tak nevím kdo je víc českej Čech?
02. prosinec 2014 05:43:25
Dobrý den. Prosím pokud můžete poradit, tak poraďte jak s těmi nohami.Pan Štěrba to určitě ocení. Na plivání jedu a špíny na zaměstnavatele, to přejděte na jiné téma. Něco kolem práce myslím. Zkuste si to . Ukažte to celému světu jak vy.Taky jsem byl v pozici zaměstnance. Taky jsem měl tyhle počty. Jednoduché počty.Volal mě známej.Říkal:Že tě to baví se s nima dohadovat
02. prosinec 2014 19:37:13
Podle jednoduchých počtů- zavolejte servis ať se staraji je to jejich klumprt a klidně spěte.
02. prosinec 2014 20:05:06
Macek P
Přesně, v hodinovce v klidu ale ve výkonu je potřeba výkon.Jednou jsem mel pujčeného CASE taky z velkýma kolama ,už si nepamatuju typ a s tím jsem rozhrnoval písky a za 10 hodin 100 litru nafty jako prd.
03. prosinec 2014 13:37:01
10l na hodinu? Wow! To je dost, já když kopu a odvážím zeminu s WB97, tak na 12h směnu spálím tak 60 max 70l. A tam nejedu na spotřebu, protože u nás je důležitá produktivita. Zatímco kolega co pracuje s CAT 308 si stěžuje že to žere jak prokopnuté a za 12ku sežere taky těch 60l a to jen pro kopání.
03. prosinec 2014 16:18:43
Předkem 10 hodin /100 litru ale jelo se na výkon ne na kochačku
03. prosinec 2014 18:33:01
Tak pokud jste jen hrnul a roztahoval, tak to potom ano. Navíc, pokud jse měl pod koly měký materiál a musel jste více šlapat na plyn, tak se i na 10l dá dostat. To je ale pízek zlatý, když hrnu nakladačem na haldě kámen, tak si to vezme i 20l na hodinu.
03. prosinec 2014 19:31:09
Dobrý večer.p.Široký jak napsal má pravdu!Gumy nejdou domontovat.Ten čep je na zajištění řetízkem.Je to povinné v Maďarsku,prý.Cena gum i s plechem je 15000kč-ks.Ale zjísti cenu ještě né jako N.dílu ale cenu k prodeji nového bagru.
03. prosinec 2014 19:41:28
Je prava že přední lžíce ma zvláštní tvar,húře se plní.Nic ale není 100%.Spotřeba zaleží na obsluze asi nejvíce.Dnes se hodně jezdilo,hrnulo a je to podobné jako Volvo na spotřebu,min rozdíl.Na jízdu je to leší,neskáče.Není to ani tak hlučné .
03. prosinec 2014 20:10:38
Dobrý večer. Konečně něco k tématu. Začínám mít dojem, že je to spíš o tom, kdo ho má většího.Asi vám sleví.Ale stejně to bude za deset/kus.A tak mávnete rukou a zůstanete u těch standardních.
03. prosinec 2014 20:31:40
Asi to tak dopadne.Prújezdnost stroje je ale super.Velká kola budou vážně lepší jak malé přední.
03. prosinec 2014 20:39:13
Dobrý večer. A ten pocit co? Proč to nepřiznat.Trochu se zvedne sebevědomí
03. prosinec 2014 21:00:50
Bojím se ukamenování CAT excavator . Pocit je super. Máte hodně práce,že musíte dělat 250h? Já taky dělam 250h.
03. prosinec 2014 22:10:16
Dobrý večer. Takových se neboj . Práce je spousta.Dokonce mám z půjčovny Wacker Neusson bagr 3, 5 tuny..Je na tom zaměstnanec.Jen už bych skončil.Letos už to stačilo. Když vidím to počasí a šlapu v těch sr...ách.
04. prosinec 2014 07:19:58
Dobrý den, Cat Excavatore co se děje? Jsi prudič, ale v dobrém slova smyslu, je o čem diskutovat a už to vypovídá, výbornej strojník, ale dosud ne kok.t.! Doporučil bych menší rodinnou firmu. Myslím, že tam není možné nepoznat vztah mezi panem strojníkem a zaměstnavatelem. Že má někdo nestandardní spotřebu poznám během chvilinky, takže si rozdíl mezi běžnou a vypalovací spotřebou strojnickej panáček doplatí nebo jí zkrátka změní, taky má třetí možnost, opustit loď a jít o dům dál a takovému určitě nikdo bránit nebude. Nemám ve firmě jediného s nadstandardní spotřebou. Dokonce se o spotřebě podrobně učí i v nových testech na profesní průkaz řidiče. Samozřejmě, že vyjímka je nutná, ale s normálním strojníkem o tom vím v podstatě dopředu, nebo jsme dopředu domluvení, že nám jde o výkon, taky když se to změní v nutné zlo v průběhu dne, normální Strojník zavolá. Normální strojník taky občas vezme klíč do ruky a něco opraví, protože věčné ke.i o věčném servisu nejsou reálné, protože nejsou za všech okolností aplikovatelné. Samozřejmě něco vyřeší servis za pikosekundu a my by jsme se mordovali, ale jindy máme opraveno, než oni přijednou na první identifikační prohlídku. Takže co chci říct, normální dobrý strojník má i u normálního českého zaměstnavatele vždycky pozici č.1, vždy nejlepší přístup, nejlepší mašina z placu, nejvyšší výplata, služební nafta, auto, mobil, prémie, něco rozbije každý i ten pan Strojník, jenže u něj se to jaksi nehrotí, takže ten oboustranný přístup.... Poslední věc, soukromník, který nemá zaměstnance a sedí v bagru ještě o pár hodin víc nežli ty, si z 85% nejde koupit Cata a myslíš, že když si jde v životě koupit už třeba čtvrtý - pátý bagr, že by to bylo jen tím, že nechce vytáhnout o pár korun víc? Blbost. Tady jsou na bazaru na prodej dvě krásný 308d, lehce přes milion a nikdo je nekoupil a jsou tady už dost dlouho. To, že mají vyšší spotřebu než konkurence už asi víš, když máš teď porovnání, tedy pokud vypaluješ čerta, tak nejspíš ne. Každá značka má něco dobrýho, cat toho má hodně dobrýho, ale ne všechno, to je ale u všech stejný... Tenhle komanč by se mě náhodou moc líbil, mě osobně se zdá supr, ale řeknu na rovinu, téměř každej strojník co v něm kdy seděl a to pro mě bylo rozhodující o nekoupi, řekne, že přední lžíce neleze do hromady, nevím jak je tahle ´´informace´´ zavádějící, ale prostupnost, stabilita a síla předku je to co by mělo dělat čtyřku čtyřkou, nesmí chybět nic z toho, ovšem upozorňuju, že sám žádnou nemám! A taky mám za to, že všechny bagry mají nějakou chybku a i tohle nemusí být tak horké. Třeba cat se mě zdá, že má potřebu velikého placu k otočce, ale možná největší síla zadku i možná předku? Jcb všichni tvrdí údajně slabší zadek, nevím, ale myslím největší stabilita i silný předek, komanč krásně malý poloměr otočky, pěkně rychlý a silný zadek, case silný, ale myslím mnohem menší kvalita...
fotka k tématu stroje Komatsu
04. prosinec 2014 21:23:23
jsem rád že tady jsou i rozumní lidé s moc fajn názorama
04. prosinec 2014 23:16:53
Ahoj Zbyšku to je dost , že si napsal něco do placu. Musel jsem píchnout do hnízda, je to tu takový fádní. Hraní tu 432 D( mám odděláno 8000 mth) proti 428 B(10000 mth). Práce co bylo se starší verzí utrpením s 432kou s joystickem hračka. S práce jsem chodil příjemně unaven a dobrý pocit s oddělané práce a né zmordovaný jako pes i když je to taky dobrý stroj(428B ale před 20ti lety). Asi neví co píší a do toho ještě motají Volvo(který je na půl cesty mezi Ostrovkem a 428mou, vlastní zkušenost). Jó takový Komatsu . Z louže do srač.ek. Víte p. Štěrba proč se stroj tak jmenuje , protože je stroj v, vymažte s- to jenom aby to znělo víc japonsky. Jinak, je to nový stroj určitě bude sloužit.
Tobě 308D pořád nedá spát a pořád mi tu vykládáš hlouposti. Taky Uši 175 má o 1,5 litru větší spotřebu než 308ma(5l-hodina).
250 hodin za měsíc? To jste Stachanovci, ale ono to v Čechách jinak nejde, pokud chcete aspoň trochu důstojnou výplatu od našich rádoby podnikatelů.
Co se týče údržby stroje- výměna olejů a filtrů , namazat, výměna starteru, hadice to ano, ale hledat proč klesá bačkora to ne a ještě když je stroj v záruce.
11. prosinec 2014 02:22:25
Dobry den, shanim navod k obsluze a udrzbe na stroj Komatsu PC20MRX. Kdyby nekdo mel, hned koupim.
Diky Pavel
17. prosinec 2014 20:34:45
Dobrý večer,tak patka je opravena dovezl celej píst patky.Dovezl i rychloupinak je s Nekra Prosťejov.Škoda že není hydraulicky.Nevím proč každys nadává že to netopí,nesouhlasím,topí to jako blázen.Pane Široký máte pravdu že svahovka by šla až do kabiny ale né do skla ale do toho plechu kabiny pod sklem. Jen se mi při vezení palety kamení otevřela lžíce.Prý to ale dělá s otevřeným žralokem.Tak nevím.Je z toho stroje opravdu kásný výhled nic nepřekáží.Mám to celé namazané a pořád to někde vrže.Jsem s toho na nervy,nesnáším vrzání.
17. prosinec 2014 21:00:38
Dobrý večer. Zkusil bych jiné mazivo.A je trochu zima. Celý to je zatuhlý. Je to postaveno na minimální vůle.Chce to dělat. To si sedne .Mě zlobil kdysi horní čep otoče.Pomohlo až říznutí rozbrusem. Mazací rýha. Klapacka musí být zavřená. Lehké věci nevadí. Ty těžké jsou problém.Jinak stroj běžně vezme přes dvě tuny . Že to netopí, to píše jen jeden člen rodiny.Asi ho nenapadlo, že má nějaký problém. Tak ať mrzne.Typ 97 má trochu delší topor.A tak lopaty asi ze sklem bojovat nebudou.U nás už bylo měněno okno šestkrat. Postupně na třech traktorbagrech.
18. prosinec 2014 17:29:50
p. Štěrba- vrzání se často projevovalo u traktorů CAT při práci s nájezdovkou, dělal to hyd. olej. Po přidání přísady do oleje problém zmizel. Bohužel nevím název, my jsme tomu říkaly antivrz. Jedna z možností. Zdravím.
27. prosinec 2014 17:06:17
Dobrý den. Já to říkám pořád. Asi bych mluvil jinak, kdybych zdědil stroj po nějakém umělci. Tenhle model je na konci. Prijde nový a začne to nanovo. Dětské nemoci a tak.To už bude s filtrem a čuránim.
27. prosinec 2014 19:00:30
Jen je škoda že není už práce. ASI TO ale bude za mrazú špatně startovat,dnes se mu moc nechtělo.Taky vám to špatně startuje??
27. prosinec 2014 19:19:45
Dobrý večer. Ten starší startuje hůř. Doufám, že vypínate baterku?Fakt důležitý to dodržovat.
28. prosinec 2014 09:03:36
Vypínam myslím na vás.Možná by nebylo na škodu tam dat ohřev motorů.Vždy na 30min do elektriky a zbytečně netrápit motor.
28. prosinec 2014 10:38:19
Dobrý den. Správný postup je:Nažhavit a startovat pod plynem.Po delším stání i dvakrát žhavit .Musí chytat lotr
28. prosinec 2014 12:18:32
Taky v mrazu 2x žhavíme a mašina nikdy neměla problém naskočit. Taky tomu pomůžete péčí o baterku. My ji třeba pravidelně dáváme před zimou na nabíječku, ať se pořádně nabije.
28. prosinec 2014 13:53:15
Nezlobte se na mě ale žádné extra mrazy nejsou a už máte problém tu novou mašinu natočit,to asi není úplně normální,to bych chápal u starého krámu a né u nového.Vtom případě by všechny dieslové motory v zimě stály a byli na prt a nejsou,takže asi bude chyba jinde.
28. prosinec 2014 14:02:25
Dobrý den. Pane Kaisere posouváte to jinam.Pan Šterba to prohnal devadesáti motohodinama. Prostě v tom sedí za pět minut týden. Takže to neumí. Proto se ptá a dostává odpovědi. Žádný JINÝ problém není
28. prosinec 2014 22:16:34
Tady je -14 v noci a za dne -8 už 2dny. Neříkam že nenatočil. Řikal to i servisák, že při -14 bude problem ze startovaním. Je to ale pry od té doby, co tam daly motor Iveco, za stareho Yamaru to prý chytalo na otočení klíčku i při -20. Je to asi pravda protože v Jeseníku je jeden s tímto motorem a chytá vážně na otočení kličku. Je PRAVDA že sem nevěděl o tom, že to mám startovat s plným plynem.Je to asi ten problém. Volvo to tak nemělo,bez plynu. Žhavení je jasné, zhasne kontrolka, to umím.
28. prosinec 2014 22:46:57
Když tak jako u V3Sky Pod motor na 30minut propanový hořák a dát ji "přečíst noviny"
29. prosinec 2014 00:37:00
Tak to chápu,prostě nevychytaný motor od iveca a to že se má startovat se sešlapnutým plynem bych také nečekal,možná u starých dieslů,ale né u nových motorů,většinou ty motory aspoň u otočáku co jsem měl tu čest chytali na otočení,ale asi to bude tím že tam nedávají iveca
29. prosinec 2014 02:25:25
Iveco v Komatsu, Mitsubishi v CATu, Perkins v JCB... Mají v tom synci bordel... Taky na tom jak stroj startuje v zimě závisí teplota, kvalita nafty, filtry, atp.. A v každém stroji bude jiný mix. Navíc ten stroj pana Štěrby je zatím v záběhu. Komatsu wb97 mě nikdy v zimě nenechalo ve štychu, vždy chytlo, toto mu nemohu upřít a pokud u toho musím navíc sešlápnout pedál abych mu pomohl se rozkuckat když je mu zima, tak proč ne? A staré diesely? Nezapomenu na to, když jsme v -18°C 15min. startovali starý stalinec.
29. prosinec 2014 07:59:20
Víte ono je také rozdíl chytit a chytit některé chytí doslova na otočení některé na vícero nebo dokonce opakovaný pokus,myslel jsem to tak,že novější stroje mají většinou tyto věci řízeno elektronikou a proto není nutno sešlápnout plyn nebo ještě postaru a také nemají problém a motory mitsubisi ,yarmar ,kubota atd s kterýma jsem měl tu čest bezproblému,takže asi motory iveco na tom zrovna asi nebudou nejlépe
02. duben 2015 17:32:13
Dobrý den,chci se zeptat p.Široký máte ovladaní svahovačky na joysticku,tlačítky??Je to zvláštní není to tak přesné, na Volvu se to ovladala joystickem a bylo to lepší.Předělat to prý nejde.