Pokročilé vyhledávání


Švédské Volvo letos slaví jubileum. Před padesáti lety totiž vyjel první nakladač H-10, tehdy ještě pod značkou Bolinder-Munktells. Možná i proto letos dochází k završení modernizace celé nakladačové řady.


Znáte slovenského výrobce u nás známých smykem řízených nakladačů Locust sídlícího v Krupině na Priemyselnej ceste? Stačí do angličtiny volně přeložit jeho adresu a dostaneme WAY INDUSTRY.


Obviňovat Japonce ze snahy o miniaturizaci za každou cenu není správné. Důkazem je nové pásové rypadlo Hitachi EX8000 s provozní hmotností 780 t a nakládací lopatou o objemu 40 m³, které se stalo největším modelem značky.


Nejdříve krátká úvaha na téma, proč není nástupcem dosavadní trojkové řady řada čtyřková. V Japonsku je číslo čtyři považováno za nešťastné, neboť se vyslovuje stejně jako slovo označující smrt.


Pokud sháníte starší smykem řízený nakladač, s největší pravděpodobností se bude jednat o nakladač slovenské výroby UNC 060, UNC 061, Locust 750 nebo Locust 752, případně český Bobek 760 nebo novější typy od Novotného.


Nové nakladače od Atlas Weyhausen se velikostně téměř kryjí s dosavadními členy ucelené řady nakladačů, jež se vyrábějí nadále. Mají však mezi nimi své místo, poněvadž budou plnit roli specialistů na manipulační práce díky své kinematice.


Do doby prvních skutečných rypadlonakladačů byly k dostání pouze zemědělské traktory s dodatečně navěšenými lopatovými konstrukcemi prodávanými zvlášť a s oddělenou zárukou. Problém byl v tom, že tehdejší traktory nebyly uzpůsobeny pro osazení dvou přídavných zařízení.


Stavení stroje

Odpověď: Stavení stroje


Tentokrát se podíváme do zcela nedávné historie, a sice do roku 1992, kdy O&K zveřejnilo svou představu, jak by měl vypadat jeho nakladač v roce 2000. Dnes, s odstupem pěti let od vytyčeného cíle, můžeme posoudit, zda se mu jeho plány podařilo splnit.


Komatsu SK1026-5 přichází do třídy velkých "smykáčů", kde se bude muset popasovat s takovými esy, jako je Bobcat S250/S300 nebo New Holland LS180 - oba mají kinematiku s vertikálním zdvihem, proto Komatsu nemůže jinak.