Liebherr začal vyrábět pásové nakladače již před více než čtvrt stoletím. Tenkrát to byly v podstatě dozery s nakládací lopatou místo radlice. Liebherr však jako první uložil motor dozadu kvůli lepšímu výhledu na lopatu a navíc tak motor využil i jako protizávaží.
Volvo nakouklo do budoucnosti a pod názvem SfinX Project předvedlo, jak by se mohla změnit rýpadla během 20 let. Dle výsledku je vidět, že designéři nepředpokládají pozvolný vývoj, ale pravý opak - revoluci v pravém slova smyslu.
Znáte slovenského výrobce u nás známých smykem řízených nakladačů Locust sídlícího v Krupině na Priemyselnej ceste? Stačí do angličtiny volně přeložit jeho adresu a dostaneme WAY INDUSTRY.
V poslední době se začínají ve stavebnictví stále více prosazovat teleskopické manipulátory. Jsou to velmi všestranné stroje, ale do stoprocentní univerzálnosti jim chybí jedna důležitá věc - podkop.
Obviňovat Japonce ze snahy o miniaturizaci za každou cenu není správné. Důkazem je nové pásové rypadlo Hitachi EX8000 s provozní hmotností 780 t a nakládací lopatou o objemu 40 m³, které se stalo největším modelem značky.
Nejdříve krátká úvaha na téma, proč není nástupcem dosavadní trojkové řady řada čtyřková. V Japonsku je číslo čtyři považováno za nešťastné, neboť se vyslovuje stejně jako slovo označující smrt.
Představujete si pod pojmem ruská technika zastaralé, neohrabané, rámusící obludy polykající naftu v hektolitrech?
Tato žhavá novinka dánského výrobce vyráběná v Německu bývalými zaměstnanci u nás dobře známého Weimaru je předzvěstí celé nové řady kolových rypadel, která bude obsahovat kromě M1400C také modely M1520C a M1700C.
Komatsu nyní představuje modernizované dozery střední velikosti D61 EX-15 a D61 PX-15 (bahenní provedení s dlouhým podvozkem a širokými pásy).
Volvo BL61 k nám přijíždí ze severu, nikoliv však ze Švédska, nýbrž z polské Vroclavi, kde Volvo už delší dobu vyrábí autobusy a od roku 2002 také rypadlonakladače BL71, jejichž vývoj započal v roce 1998.