Orenstein & Koppel představil na letošní Baumě zcela novou generaci svých kolových rypadel v hmotnostní kategorii 16 (MH plus) až 24 t (MH 8.6), které jsou společně s ostatními stroji O&K vyráběny v obrovském závodě v německém Berlíně.
Představujete si pod pojmem ruská technika zastaralé, neohrabané, rámusící obludy polykající naftu v hektolitrech?
Atlas představil nová kolová rypadla 1305 M, 1505 M, 1605 M, 1705 M, 1905 M a 2205 M. První dvě číslice označují přibližnou hmotnost v tunách, "05" označuje sérii a "M" vyjadřuje, že se jedná o kolové rypadlo (z německého "Mobilbagger").
Nové nakladače od Atlas Weyhausen se velikostně téměř kryjí s dosavadními členy ucelené řady nakladačů, jež se vyrábějí nadále. Mají však mezi nimi své místo, poněvadž budou plnit roli specialistů na manipulační práce díky své kinematice.
Historie tohoto multifunkčního stroje začíná v roce 1985. Tehdy francouzský výrobce kompresorů Maco Meudon po tříletém vývoji uvedl na trh multifunkční kolové rypadlo MTP (Maco Travaux Publics) TM50 o hmotnosti 7,1 t.
Letošní bauma hostila premiéru prvního kolového nakladače s hybridním pohonem Atlas AR 65 Hybrid. První otázkou, která v této souvislosti musí být zodpovězena, je význam pojmu „hybridní“. Hybridní pohon je obecně kombinací dvou různých druhů pohonu.
Nejrychlejší devítitunové kolové rypadlo na světě – tak uvedl letos svůj nejnovější přírůstek rakouský Neuson. Stroj se pyšní maximální rychlostí 40 km/h, což někoho může ohromit, ale skutečný užitek z tohoto rypadla najde provozovatel jinde.