Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Naživo
  • /
  • Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1

Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1

02.06.2014 15:24

Dnes vám přinášíme fotogalerii rekonstrukce naší nejstarší dálnice mezi Prahou a Brnem. Na úsecích o různém stupni rozestavěnosti je nasazeno mnoho desítek strojů, jejichž úkolem je stavbu, která je ve značném skluzu, dokončit alespoň po termínu.

Kolové rypadlo JCB JS175W

Vyrážím směrem od Brna k úseku číslo 21, který je nevíce pozadu. Při rozšiřování se totiž narazilo na staré drenáže, čímž se muselo jít do větší hloubky, než se předpokládalo. Proto se zde stále ještě kope ve středním pruhu, kam se kladou trouby dešťové kanalizace. Zhotovitelem tohoto úseku jsou firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ.

Podél celého výkopu se táhne chránička dočasného optického kabelu O2. Využila se pro ni stará svodidla, která se otočila do vodorovné polohy a připevnila k vozovce. Pracovníci firmy Cesa (Vydis Group) trasu projížděli a na některých místech chráničku opětovně přivrtávali, aby nedošlo k jejímu posunutí a porušení optiky uvnitř.

Schema D1

Nachomýtnul jsem se i k servisnímu zásahu. V Alpine Bau CZ osadili svůj Liebherr A 904 kladivem Krupp, ale kladivo nic, ani ťuk. Servisní technik Atlas Copco zjistil, že v přídavném okruhu rypadla není dostatečný tlak, a právě se chystal měnit hydraulické rychlospojky, aby je mohl vyloučit jako možnou příčinu problému.

Následně táhlým klesáním přijíždím k jihlavskému exitu, kde se pracuje po celé ploše dálnice ve směru na Brno. Pohled na chumel žlutých strojů je velkolepý. Další dva úseky 14 a 9, které začínají právě u exitu 112 na Jihlavu, dodává sdružení CPI pro D1 tvořené společnostmi Colas CZ a Porr.

Přístup na tuto část stavby si musím vyřídit v Jihlavě na Pávovské ulici, kde má sdružení CPI pro D1 zřízen vrchní štáb. Zde se mě ochotně ujímá koordinátor BOZP Luděk Kmoch z firmy Porr. Přistupuji k němu do auta a projíždíme nejen stavbou, ale bere mě i na recyklační centrum zřízené u benzínky OMV. Tady se drtí betony vybourané ze staré dálnice pro opětovné použití na vrstvy dálnice nové.

Na konci úseku 14 už číhá obří finišer, který začíná pokládat betonový kryt. O nic méně zajímavý je však malý finišer Wirtgen SP 500, který vytváří podélné odvodňovací žlaby, jež by se jinak musely vyskládávat z prefabrikátů. Za pozornost stojí též stabilizace podloží vozovky dvěma frézami Caterpillar RM300 a RM500 firmy Sedos.

K úseku 9 pokračuji vybaven povolením k vjezdu a pohybu na stavbě. Předtím chci zmapovat  úsek č. 5 nejblíže k Praze, který provádí firma Eurovia CS. Semele mě však dlouhá kolona ve zúžených pruzích, takže se musím otočit, abych úsek 9, který začíná u exitu 66, stihnul. Eurovia tam už příliš zemařiny stejně nemá.

Zajímavostí úseku 9 je bezpochyby novinka, která se ještě oficiálně nedodává – kolové rypadlo Caterpillar M318F.

Foto: Ondřej Hájek

Zobrazit jako slideshow

  • Kolové rypadlo Caterpillar M318F

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 175 firmy Terrabau ve spolupráci s kolovým rypadlem Caterpillar M316C s kladivem

  • Stabilizační fréza Caterpillar RM500 firmy Sedos stavby

  • Kolové rypadlo Caterpillar M316C

  • Kolové rypadlo New Holland MH Plus firmy Tannaco vykládá Tatru T-815

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 175 firmy Terrabau nakládá Tatru T-815 firmy Holcner - doprava

  • Kolová rypadla JCB JS160W a JS175W

  • Kolové rypadlo Liebherr A 312 Litronic firmy Alpine

  • Kolové rypadlo O&K MH5 Compact

  • Smykem řízený nakladač New Holland firmy A-Z stav

  • Pásové minirypadlo Caterpillar 303.5C CR

  • Silniční fréza Wirtgen W 600 DC firmy Colas

  • Rypadlonakladač New Holland B110B firmy Radek Cabejšek

  • « Předchozí
  • 1
  • 2

Komentáře

Ondřej Hájek, 03. červen 2014 09:44:58

Re: Očitý svědek – Zdravím Vás, pane Široký. Díky za komentář. Pokud se díváte jen na úseky „pražské poloviny“ dálnice, tak s Vámi souhlasím. Nejmarkantnější využití midibagrů je totiž v úseku 21 nejblíž k Brnu, kde se pracuje uprostřed dálnice a auta jezdí po obou stranách. Tam je doslova jeden midibagr za druhým. Na ostatních úsecích už mají stroje víc volnosti, a tak se tam můžou klidně motat i traktorbagry.

Ondřej Hájek, 03. červen 2014 09:43:56

Re: Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1 – Ahoj Tondo. Jsem rád, že se ti to líbilo, když už jsi mě tam vyhnal happy Ve svém dotazu asi narážíš na to, že fotky nezachycují všechny stroje. To máš pravdu. Ale rozhodně jich bude většina. Přiznám se, že jsem dal přednost kvalitě před kvantitou (teď myslím fotky, ne stroje - aby se někdo neurazil, že na fotkách není). V každém případě rekonstrukce dálnice je ještě na dlouho, budou se dělat další úseky, a tak mi něco říká, že to nebyla poslední reportáž.

Pavel Široký, 03. červen 2014 08:24:12

Očitý svědek – Dobrý den.S těmi traktorbagry to zas tak není. Na úseku kolem 68-70km, tam úřadoval Colas.Tam jich bylo asi osm.I ostatní úseky se jimi hemží. Jen Eurovia měla jeden vlastni (19000mh).Komatsu jak jinak.A jedno NH u frézy.Jinak už nové kupovat nebudou . Prý minibagry a malé nakladače. Pomalu to tady umírá. Brzo začnou betony . Takže kopání ubývá. U jednoho přemostění, jsme našli díry od vrtáků a taky zbytky naloží. Zjevně od střílení. Když stavěli D1, tak těch kladiv asi moc neměli.

antonin syrovy, 02. červen 2014 20:26:34

Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1 – Ondro pěkná fotoreportáž, a bude ještě nějaká z dalnice nebo jenom tahle jedna?

Ondřej Hájek, 02. červen 2014 15:57:02

Midibagry – Když se tak dívám na ty fotky, traktorbagrů je tam už znatelně míň než midibagrů (pásových a kolových). Vypadá to, že se pomalu, pomalu blížíme Evropě.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist