Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Naživo
  • /
  • Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1

Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1

02.06.2014 15:24

Dnes vám přinášíme fotogalerii rekonstrukce naší nejstarší dálnice mezi Prahou a Brnem. Na úsecích o různém stupni rozestavěnosti je nasazeno mnoho desítek strojů, jejichž úkolem je stavbu, která je ve značném skluzu, dokončit alespoň po termínu.

Kolové rypadlo JCB JS175W

Vyrážím směrem od Brna k úseku číslo 21, který je nevíce pozadu. Při rozšiřování se totiž narazilo na staré drenáže, čímž se muselo jít do větší hloubky, než se předpokládalo. Proto se zde stále ještě kope ve středním pruhu, kam se kladou trouby dešťové kanalizace. Zhotovitelem tohoto úseku jsou firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ.

Podél celého výkopu se táhne chránička dočasného optického kabelu O2. Využila se pro ni stará svodidla, která se otočila do vodorovné polohy a připevnila k vozovce. Pracovníci firmy Cesa (Vydis Group) trasu projížděli a na některých místech chráničku opětovně přivrtávali, aby nedošlo k jejímu posunutí a porušení optiky uvnitř.

Schema D1

Nachomýtnul jsem se i k servisnímu zásahu. V Alpine Bau CZ osadili svůj Liebherr A 904 kladivem Krupp, ale kladivo nic, ani ťuk. Servisní technik Atlas Copco zjistil, že v přídavném okruhu rypadla není dostatečný tlak, a právě se chystal měnit hydraulické rychlospojky, aby je mohl vyloučit jako možnou příčinu problému.

Následně táhlým klesáním přijíždím k jihlavskému exitu, kde se pracuje po celé ploše dálnice ve směru na Brno. Pohled na chumel žlutých strojů je velkolepý. Další dva úseky 14 a 9, které začínají právě u exitu 112 na Jihlavu, dodává sdružení CPI pro D1 tvořené společnostmi Colas CZ a Porr.

Přístup na tuto část stavby si musím vyřídit v Jihlavě na Pávovské ulici, kde má sdružení CPI pro D1 zřízen vrchní štáb. Zde se mě ochotně ujímá koordinátor BOZP Luděk Kmoch z firmy Porr. Přistupuji k němu do auta a projíždíme nejen stavbou, ale bere mě i na recyklační centrum zřízené u benzínky OMV. Tady se drtí betony vybourané ze staré dálnice pro opětovné použití na vrstvy dálnice nové.

Na konci úseku 14 už číhá obří finišer, který začíná pokládat betonový kryt. O nic méně zajímavý je však malý finišer Wirtgen SP 500, který vytváří podélné odvodňovací žlaby, jež by se jinak musely vyskládávat z prefabrikátů. Za pozornost stojí též stabilizace podloží vozovky dvěma frézami Caterpillar RM300 a RM500 firmy Sedos.

K úseku 9 pokračuji vybaven povolením k vjezdu a pohybu na stavbě. Předtím chci zmapovat  úsek č. 5 nejblíže k Praze, který provádí firma Eurovia CS. Semele mě však dlouhá kolona ve zúžených pruzích, takže se musím otočit, abych úsek 9, který začíná u exitu 66, stihnul. Eurovia tam už příliš zemařiny stejně nemá.

Zajímavostí úseku 9 je bezpochyby novinka, která se ještě oficiálně nedodává – kolové rypadlo Caterpillar M318F.

Foto: Ondřej Hájek

Zobrazit jako slideshow

  • Kolové rypadlo Caterpillar M313D s nivelací Trimble firmy Petr Prudký

  • Rypadlonakladač JCB 3CX Contractor Plus

  • Pásové midirypadlo Caterpillar 308C CR firmy Holík trans nakládá na auto

  • Stabilizační fréza Caterpillar RM-500 firmy Sedos stavby

  • Kolové rypadlo Caterpillar M316D firmy Porr s kladivem

  • Pásové midirypadlo New Holland Kobelco E80MSR firmy Terrabau

  • Kolové midirypadlo Komatsu PW 95 jede se štěrkem

  • Kolové rypadlo Caterpillar M313D

  • Kolové rypadlo Liebherr A 314

  • Pásové rypadlo Case Poclain 988 Powersensor firmy PJV

  • Kolové rypadlo JCB JS160W firmy Porr čistí krajnici

  • Pásová rypadla Caterpillar 318B L a 319D LN

  • Rypadlonakladač JCB 3CX Eco z půjčovny Techrent

  • Dvě pásová midirypadla Takeuchi TB 1140 firmy Terrabau

  • Kolové rypadlo New Holland MH Plus firmy Tannaco zasýpá rýhu

  • Pásové rypadlo New Holland Kobelco E215B firmy Alpine

  • Smykem řízený nakladač Bobcat S250

  • Rypadlonakladač New Holland B110B Powershift Command Control firmy Radek Cabejšek

  • Tahačový válec Caterpillar CS423E z půjčovny CAT The Rental Store

  • Kolové rypadlo Liebherr A 904 firmy Alpine, na kterém firma Atlas Copco řeší problém s okruhem na kladivo

  • Smykem řízený nakladač UNC 061 firmy Autodoprava, zemní práce K. Petrus

  • Kolové rypadlo JCB JS160W firmy Porr

  • Koordinátor BOZP Luděk Kmoch z firmy Porr kontroluje jeřabnický průkaz

  • Kolové rypadlo O&K MH Plus

  • Kolové midirypadlo Komatsu PW 95

  • Rypadlonakladač JCB 3CX Sitemaster firmy Milan Požár

  • Kolové rypadlo Caterpillar M315C firmy Josef Saňák nakládá Mercedes-Benz 2641 firmy IMOS group

  • Pásové rypadlo New Holland Kobelco E235SR firmy Terrabau - strojník připojil kladivo Huppi 1902

  • Finišer s posuvným bedněním Wirtgen SP 500 firmy Strabag

  • Smykem řízený nakladač Caterpillar 242B 2 High Flow

  • Kolové rypadlo Caterpillar M318D firmy Porr

  • Rypadlonakladače JCB 3CX a 4CX Sitemaster

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 1140 firmy Terrabau nakládá MAN TGA 35.430 D 20

  • Tandemový válec Bomag BW 100 AD-3 firmy Colas

  • Kolové rypadlo Caterpillar M318F

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 070 firmy A-Z stav

  • Pásové rypadlo Caterpillar 319D LN nakládá do drtiče SBM firmy ŽSD

  • Kolové rypadlo Caterpillar M315C nakládá na auto

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 1140 firmy Ronytrans

  • Kolové midirypadlo Komatsu PW110R firmy Alpine

  • Kolové rypadlo JCB JS175W

  • Smykem řízený nakladač UNC 061 firmy Autodoprava, zemní práce K. Petrus

  • Kolové rypadlo Liebherr A 904 firmy Alpine, na kterém firma Atlas Copco změřila nízký tlak v okruhu na kladivo

  • Smykem řízený nakladač Locust L 752

  • Pásové midirypadlo Komatsu PC88MR nakládá sklápěč Volvo FM 440 Euro 5 6x6 firmy Václav Novák

  • Finišer s posuvným bedněním Wirtgen SP 500 odebírá beton z domíchávače Intermix na podvozku MAN 32-364 Českomoravského betonu

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 175 firmy Terrabau spolupracuje s kolovým rypadlem Caterpillar M316C s kladivem

  • Kolový nakladač Hyundai HL760 XTD-7A nakládá návěs Fliegl na tahači MAN TGA 18.430 firmy Colas

  • Pásové rypadlo New Holland Kobelco E235SR firmy Terrabau s kladivem Huppi 1902

  • Rypadlonakladač JCB 3CX Sitemaster

  • Kolové rypadlo New Holland MH City

  • Servisní van Peugeot Expert Tepee firmy Atlas Copco

  • Kolové rypadlo Caterpillar M315C

  • Kolové midirypadlo Liebherr A 308 firmy Alpine

  • Třístranný sklápěč DAF CF 460 Euro 6 Meiller-Kipper firmy Terrabau

  • Pásové midirypadlo Caterpillar 308D CR

  • Stabilizační fréza Caterpillar RM300 firmy Sedos stavby

  • Kolové rypadlo Caterpillar M318F

  • Rypadlonakladač JCB 3CX Sitemaster

  • Finišer s posuvným bedněním Wirtgen SP 500 vytváří podélný odvodňovací žlab

  • Kolové rypadlo Komatsu PW180 firmy Alpine nakládá Tatru T-815 firmy Alois Mrázek

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 1140 firmy Ronytrans skládá ježkový příkopový tandemový válec Bomag BMP 8500 firmy Alpine

  • Smykem řízený nakladač Locust L 853

  • Kolový nakladač Hyundai HL760 XTD-7A na recyklační ploše

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 175 firmy Terrabau nakládá Tatru T-815 firmy Holcner

  • Pásové rypadlo Komatsu PC210LC-8 čistí pásy

  • Ukládání kanalizačních trub k silniční vpusti

  • Kolové rypadlo New Holland MH Plus firmy PB SCOM nabírá kus betonu

  • Pracovníci firmy Cesa připevňují chráničku optického kabelu vyrobenou z původních svodidel

  • Kolové rypadlo Caterpillar M316C s kladivem vybourává beton z výkopu

  • Pásové minirypadlo Komatsu PC55MR

  • Kolové rypadlo Samsung SE130 W-3 firmy Zemní práce Kotlán

  • Kolové rypadlo JCB JS175W

  • Kolové rypadlo Liebherr A 312 Litronic firmy Alpine osazuje pažicí box

  • Silniční fréza Wirtgen 2200 CR firmy ČNES sype na sklápěč MAN TGA 41.410 firmy Josef Fojtík

  • Grejdr Caterpillar 140H VHP s nivelací Topcon

  • Kolové rypadlo Caterpillar M313C ukládá pažicí box

  • Rypadlonakladač Komatsu WB97S firmy Colas nakládá sklápěč Volvo FM 12 420 Dopravního značení MŠ

  • Pásové midirypadlo Caterpillar 308D CR, v pozadí autobus Student Agency

  • Pracovník firmy Porr vede vibrační desku Wacker DPU 6055

  • Stabilizační fréza Caterpillar RM-300 firmy Sedos stavby

  • Smykem řízený nakladač Locust L 903

  • Kolové rypadlo Caterpillar M318F

  • Silniční fréza Wirtgen 2200 CR firmy ČNES sype na sklápěč MAN TGA 41.410

  • Pásové midirypadlo Komatsu PC88MR

  • Výsledek práce finišeru s posuvným bedněním Wirtgen SP 500 firmy Strabag

  • Kolové rypadlo Caterpillar M313D nakládá na auto

  • Pásové midirypadlo Takeuchi TB 1140 firmy Alpine

  • Stabilizační fréza Caterpillar RM500 firmy Sedos stavby, v pozadí tahačový válec Caterpillar CS423E

  • Kolové rypadlo Caterpillar M316C s kladivem

  • Kolové rypadlo Caterpillar M318F

  • Kolové rypadlo Liebherr A 312 Litronic firmy Alpine ukládá pažicí box do výkopu

  • Ježkový příkopový tandemový válec Wacker RT

  • Kolové rypadlo New Holland MH Plus firmy PB SCOM

  • Smykem řízený nakladač Locust L 1203 firmy Zemní práce R. Nezbeda s vibrační deskou Wacker Neuson DPU 3050 a potrubním laserem Topcon TP-L3A v lopatě

  • Pásové midirypadlo Caterpillar 308C CR firmy Holík trans

  • Rypadlonakladač Caterpillar 432D firmy Porr

  • Rypadlonakladač Komatsu WB97S firmy Colas nakládá sklápěč Volvo FM 12 420 firmy Dopravní značení MŠ

  • Kolové rypadlo Samsung SE130 W-3 firmy Zemní práce Kotlán nakládá Tatru T-815 firmy Instopservis Mojmír Cabejšek

  • Silniční fréza Wirtgen 2200 CR firmy ČNES

  • 1
  • 2
  • Další »

Komentáře

Ondřej Hájek, 03. červen 2014 09:44:58

Re: Očitý svědek – Zdravím Vás, pane Široký. Díky za komentář. Pokud se díváte jen na úseky „pražské poloviny“ dálnice, tak s Vámi souhlasím. Nejmarkantnější využití midibagrů je totiž v úseku 21 nejblíž k Brnu, kde se pracuje uprostřed dálnice a auta jezdí po obou stranách. Tam je doslova jeden midibagr za druhým. Na ostatních úsecích už mají stroje víc volnosti, a tak se tam můžou klidně motat i traktorbagry.

Ondřej Hájek, 03. červen 2014 09:43:56

Re: Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1 – Ahoj Tondo. Jsem rád, že se ti to líbilo, když už jsi mě tam vyhnal happy Ve svém dotazu asi narážíš na to, že fotky nezachycují všechny stroje. To máš pravdu. Ale rozhodně jich bude většina. Přiznám se, že jsem dal přednost kvalitě před kvantitou (teď myslím fotky, ne stroje - aby se někdo neurazil, že na fotkách není). V každém případě rekonstrukce dálnice je ještě na dlouho, budou se dělat další úseky, a tak mi něco říká, že to nebyla poslední reportáž.

Pavel Široký, 03. červen 2014 08:24:12

Očitý svědek – Dobrý den.S těmi traktorbagry to zas tak není. Na úseku kolem 68-70km, tam úřadoval Colas.Tam jich bylo asi osm.I ostatní úseky se jimi hemží. Jen Eurovia měla jeden vlastni (19000mh).Komatsu jak jinak.A jedno NH u frézy.Jinak už nové kupovat nebudou . Prý minibagry a malé nakladače. Pomalu to tady umírá. Brzo začnou betony . Takže kopání ubývá. U jednoho přemostění, jsme našli díry od vrtáků a taky zbytky naloží. Zjevně od střílení. Když stavěli D1, tak těch kladiv asi moc neměli.

antonin syrovy, 02. červen 2014 20:26:34

Velká fotoreportáž z modernizace dálnice D1 – Ondro pěkná fotoreportáž, a bude ještě nějaká z dalnice nebo jenom tahle jedna?

Ondřej Hájek, 02. červen 2014 15:57:02

Midibagry – Když se tak dívám na ty fotky, traktorbagrů je tam už znatelně míň než midibagrů (pásových a kolových). Vypadá to, že se pomalu, pomalu blížíme Evropě.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist