Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Naživo
  • /
  • Rokbak RA30 si nechá naložit

Rokbak RA30 si nechá naložit

19.03.2024 10:45

„Volvo jim do toho nekecá,“ říká na adresu demprů Rokbak produktový manažer Jan Žlebek. Rokbak je značkou skupiny Volvo, ale s kloubovými dempry Volvo nemá nic společného. Ani místo výroby, kterým je skotské město Motherwell.

2024-01-25 Rokbak RA30 Austro Demo Tour Líšeň  

Zde se vyráběly kloubové dempry Terex. A to i poté, co celou továrnu koupila skupina Volvo Group, aby rozšířila portfolio strojů Volvo o pevné dempry. Kloubové dempry ji nezajímaly, protože měla svoje, ale jelikož se kloubáky z Motherwellu těší mezi určitou skupinou zákazníků značné oblibě, nechala jejich výrobu běžet.

Součástí prodeje byla práva na užívání značky Terex po dobu dvou let, a protože případné prodloužení práv bylo nákladné, došlo v roce 2021 k přejmenování kloubových demprů z Motherwellu na Rokbak.

Rokbak má v nabídce dva modely – RA30 (dříve Terex Trucks TA300) a RA40 (dříve Terex Trucks TA400). Oba těží z unikátního nezávislého zavěšení předních kol, které umožňuje hladkou jízdu po nerovném terénu. Kdo se chce ponořit do technikálií a seznámit se s odlišnostmi od jiných demprů, může se začíst do tohoto článku.

Lednová ukázka menšího z demprů, Rokbak RA30 s nosností 28 tun, v lesním lomu v Brně – Líšni předvedla stroj se zvýšenými bočnicemi o 30 centimetrů a záďovou klapkou, díky čemuž se objem korby navýšil o 4,5 m³. „Neměl bych to říkat, ale víme, že stroje uvezou daleko víc, než na kolik jsou stavěné,“ objasňuje oblíbené zvětšování koreb z houževnatého Hardoxu 450 Jan Žlebek. Nejmenovaný zákazník prý naložil na RA30 celých 55 tun a poté si postěžoval, že motor méně táhne.

Proběhly pod značkou Rokbak nějaké konstrukční změny a úpravy? Zatím se pouze do standardní výbavy dostalo vyhřívání korby. Zajímavější je, že se chystá redesign kabiny, která mimo jiné dostane lepší sedačku. I když spolu Rokbak a Volvo konstrukčně nespolupracují, součet jejich zkušeností s výrobou kloubových demprů je 100 let, což dává tušit, že se máme na co těšit.

-hao-
Foto: Ondřej Hájek

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist