Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
09. srpen 2017 13:34:41
Aleš Bílek: E-302 alebo E-301
09. srpen 2017 20:06:16
Ještě než to Tibor identifikuje zkusím menší typ - D-061 / D-062? ;-P
10. srpen 2017 09:38:49
Díky chlapi
20. srpen 2017 23:03:57
26. srpen 2017 16:49:09
pro Aleše Bílka a Tibora M:fotka Aleše B. z 9 srpna je Rypadlo klasické E 25 (žádný Unex 302 ani 303),s ev.č 254 které zakládá na výsypce Smolnice,nad Palivovým kombinátem Vřesová,patří Sokolovské uhelné společnosti,a moje 4 fotky na předchozí stránce z 27.ledna jsou z opravy tohoto stroje(výměna nabíracího zařízení)pak v dubnu při plánovaných opravách po zvednutí spodní stavby,byl vyměněn ozubený věnec otoce a podvozku,válečkový věnec,královský čep a uložení středu(otočný čep s pouzdrem)Tímto uložením středu se liší E 25 od Unexů,které mají uložení středu dvěma ložisky-radiálním a axiálním.Rovněž systémem výsuvu-Unex má protiběžná lana,E 25 má na násadě lžíce hřeben pro výsuv.Foto z dubnových oprav mohu přiložit,pokud bude zájem.zdravím..
26. srpen 2017 20:50:53
Pane T, ďakujem za ozrejmenie rozdielov medzi E-25 a Unex! Priznám sa, že "unexy" som doteraz rozlišoval iba podľa tvaru strojovne. Teraz vidím, že aj tieto stroje treba rozlišovať podľa viacerých znakov, takpovediac komplexne. Tak aj E-25 som doteraz rozpoznal iba podľa zaobleného "skleníka" kabíny strojníka a zaoblených hrán strojovne.
Myslím, že o foto z opráv máme záujem viacerí. Ďakujeme!
Foto TASR
27. srpen 2017 07:54:56
Rozdílů je více,Unex 303(jako jediný má prodlouženou kabinu) má pásové brzdy pojezdůKdežto E 25 a Unex 302 brzdící kladiva,rozdílný je i rozvod vzduchu na pojezdy,ale hlavní poznávací znamení Unexů je,že mají na konci násady od lžíce 2 menší rolny,na protiběžná lana výsuvu a zásuvu,a na lžíci dvě samostatné rolny uložené v závěsech,kdežto E 25 na konci násady nemá nic,a závěs je jeden v prostřed lžíce,a posuv násady zajištuje hřeben a pastorek-viz fota z ledna
fotky z oprav dodám co nejdříve.zdravím
27. srpen 2017 20:59:59
Tak to opravdu nevím,pokud myslíme tu konstrukci pod špičkou výložníku,u nás v záp.čechách to žádné lopatové rypadlo nemá.Nevím odkud je ten obrázek,za mnoho let co se pohybuji kolem lopatových rypadel,jsem to neviděl-ale je to klasické nabírací zařízení s hřebenem a jedním závěsem,takže E 25.Možná nějaká úprava pro export,tyto stroje sloužily a slouží,dle informací krom Slovenska také v Polsku,Maďarsku,Ukrajině,Moldavii,snad i Vietnam...Jinak popis: lžíce(obsah 2,5 m krychlového-odtud název E 2,5),otevřená klapka s táhly,nad ní závěs lžíce,násada s hřebenem.
Dvě malé rolny na špičce(v kroužku nahoře, slouží k držení a manipulaci zdvihu výložníku lanem o délce 68m ukotveným v podlaze strojovny.
Kdo se zajímá o rypadla jako vy,tak nezáleží zda je teoretik,či praktik.
27. srpen 2017 21:45:54
Na ukázku-mechanická část výsuvu nabiracího zařízení Unex 302 a 303-
Motor 500V s kroužkovou hlavou pohání přez spojku s brzdou-ovládanou eldrem -výsuvovou převodovku,kde výstupní drážková hřídel vede do lanového bubnu výsuvu na ktrerém jsou protiběžná lana,která přez kladky ovládá výsuv a zásuv lopaty.Prokluzu brání lamela vložená do bubnu(viz matky M30)
Poznávací znamení Unexu-rolny na špičce násady
28. srpen 2017 13:29:10
Pane T, ďakujem!
28. srpen 2017 20:39:37
zleva:mezikolo posuvu(poháněné pastorkem z výstupní hřídele výsuvové převodovky,dále hřídel předlohy posuvu s kluznou brzdou(2 části spojené svorníky M 24 a pružiny s miskami),uplně vpředu dutá pastorková hřídel,uložená v pevné plné vnitřní hřídeli s dvěma pouzdry.Na pastorek se pak nasadí kompletní lžíce s vedením násady , a násadou s hřebenem.Otáčením pastorkové hřídele,se lžíce vysouvá nebo zasouvá-úplně jiný systém než Unex,a taky náchylnější na poruchy.
úplně vpředu vlevo bubínek s klapkovým lankem(pr.16mm),na otvírání lžíce
Namontované vedení násady,s pohledem vepředu,a jako by navazovalo na tento obrázek je v mém minulém příspěvku na předchozí straně ( 27. leden 2017 20:28:30)
obrázek po opravách:kompletní výměna mechanismu posuvu
06. září 2017 19:16:53
pane T, ten bager s drapákom je teda E-25?
07. září 2017 21:18:31
Nedá se říci že úplně E 2,5 protože to je označení obsahu lžíce,a ta tu není,je tu koš.Ale podvozek a uložení středu pro otáčení+ otočová převodovka je stejná.Stejný je i hlavní motor ,trafo,kompresor ,kabina i elektrovýzbroj.Ovšem lanový buben pro zdvih je dělený,dvojitý,i všechny komponenty jsou zdvojené(dvě brzdy zdvihu,dvě pásové spojky zdvihu,dva posilovače,a dvě lana na bubnu zdvihu)-každé jiné,a to kvůli tomu,že jednno slouží na zdvih-spuštění koše,a druhé pro otvírání-zavírání koše.vcelku komplikovaná část strojovny.A příhradový stožár místo výložníku.příště vyfotím strojovnu.
krátké video:
07. září 2017 22:11:17
Transport Unexu 303 po opravách na určené místo,po měkkém terénu,po ''matracích''
07. září 2017 22:14:14
Nakládka do vozů,Unex 303
23. říjen 2017 15:58:54
zajímavá verze drapáku,šikmá kabina,dvoje dveře do strojovny.Díky Tibore-jinak k vašemu příspěvku o kulatých kabinách -u nás nemá kulatý předek kabiny ani jedna E25,ani Unex 302 a 303
11. leden 2018 07:21:16
Tatra 111 D-030 a jeho majstrovská obsluha!
16. únor 2018 19:58:48
Ahoj.
Jsem zde novým členem a obracím se na Vás s prosbou o "pomoc". Rád bych se v dohledné době pustil do stavby modelu lanového bagru s drapákem na pásovém podvozku v měřítku 1:10. Bohužel jsem při hledání na netu nenašel vhodný ( nejraději třípohledový ) nákres nějakého skutečného bagru, podle kterého by šly co nejpřesněji zachovat rozměry stroje. Pro úplnost uvádím, že nejlepší by byl bagr s šíří pásu cca 70 cm - tedy žádný gigant. Český bagr bych asi upřednostnil, ale budu vděčný za každý použitelný odkaz, nebo výkres.
Momentálně dodělávám funkční RC model sklápěcí Tatry 813 8x8, takže také musím vyrobit bagr, kterým bych jí naložil .
Děkuji všem .
Mirek.