Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
13. únor 2016 22:50:18
doma (na americkom kontinente) robený lanáčik
24. březen 2016 11:50:42
Vladimír Zadák: Škoda D-500
Paráda!!! Za mňa veľké poďakovanie!
24. březen 2016 16:46:03
Nádhera! Také děkuji
29. březen 2016 16:34:15
Nádherné dobové záběry! Díky. Hloubková lopata D-500 moc sluší
30. duben 2016 21:57:12
Bucyrus a iné na francúzskych stránkach: http://technique-tp.leforum.eu/t373-BUCYRUS.htm
Zaujímavé bagríky Bondy: http://technique-tp.leforum.eu/t1207-Ateliers-de-BONDY.htm
Ono to vyzerá ako web "jedného muža" - drvivá väčšina príspevkov je od jedného autora. A na "radosť" rôznych iných autorov skenuje a zverejňuje knihy. Napr.: http://technique-tp.leforum.eu/t922-ERIE.htm
10. květen 2016 13:48:52
Moc zajímavé odkazy a krásné dobové fotky! Díky.
26. květen 2016 15:29:11
Odkaz od kamaráta z Prahy:
Vážení bagromilové,
máte jedinečnou příležitost na chvíli přestat slintat nad fotkama a udělat něco konkrétního pro záchranu veterána. Můžete se i domluvit ve více lidech, případně založit občanské sdružení-neziskovku (čerpat peníze z EU a vykoupit za 200 tisíc KČ lanový bagr RY151 s motorem Tatra 928 a 1.75 cbm drapákem na uhlí; délka výložníku 10.5m. Zatím ještě stojí v Třinci v uhelných skladech, ul. Frýdecká:
https://mapy.cz/zakladni?x=18.657...=ophoto&source=stre&id=87360
Za 2 měsíce ho majitel, p. Volný 602 532 528 rozpálí do šrotu, neb též obchoduje s druhotnými surovinami a zmizí tak poslední UNEX RY151 s motorem Tatra. Předposlední těží písek v Bělči nad Orlicí. Šedý bagr v Solvayových lomech má sice taky motor Tatra, ale je to RY100 a byl vyroben v ČKD Slaný.
Původní zájemce (pískovna na Slovensku) si to rozmyslel a tak je bagr opět k mání, za cenu 5 KČ/kg. V NDLOR k němu můžete pořídit škrabákový koreček a kladky do výložníku, pokud byste s ním chtěli těžit. Jinak je ihned použitelný k nakládce sypkých hmot. Ovládání intuitivní, naučíte se to za 5-10 minut. Problém je jen s pojezdem, protože bagr moc nejezdil, všude kam bylo potřeba dosáhl. Toto bude nutné opravit na místě aby mohl najet na podvalník-hlubinu. Je to ale stroj blbuvzdorný, opravitelný kladivem a svářečkou.
Pro vážné zájemce je k dispozici Katalog ND.
Co s týče dopravy, bagr se dá vozit bez demontáže a sám si i naloží drapák. Pro představu o ceně: na vzdálenost 400km po ČR byl vloni takovýto stroj odvezen za 70 tisíc KČ bez DPH.
Není to hračka na ježdění na srazy nebo parní lokomotiva. A je škoda, že o stavební stroje větších hmotností nebo rozměrů není mezi sběrateli takový zájem. Proto jednou prostě nebudou, zůstanou jen ty fotky...
J.M., Solvayovy lomy