Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
21. listopad 2019 20:49:20
Ďakujem Tibor!
Ry-1 je pravdepodobné, pretože nový prišiel v roku 1959.
19. prosinec 2019 19:54:17
Bagr DH431: D-103 - prototyp. Predchodca D-141.
27. prosinec 2019 21:10:52
Pro Tomáš Straňák:
Poslední dva kusy drapáku na podvozku Unex 303,a zároveň poslední kus Unexu 303 s nabíracím zařízením(viz můj poslední příspěvek s nárazníkem z dempru) jsou v provozu ve firmě Sokolovská Uhelná a.s.Drapáky slouží k nakládce uhelného mouru,Unex s lžící k výklizu odpadního materiálu z vozů,a jejich čištění speciální škrabkou.
Vše přeji hezký Nový rok
23. leden 2020 22:27:05
Krásné video, které jsem našel jen opravdu náhodou:
15. únor 2020 15:16:03
Super práce strojníka na parním lanovém bagru:
26. březen 2020 09:26:46
Dobrý den, včera mi volal p. Kolomý, který pracuje na další knize, kde se tentokrát zaměří na rypadla Škoda / Unex. Našel tady obrázek D103 a kromě něj má k tomuto typu k dispozici už jen zmínku v seznamu prototypů, kde je uvedeno, že se tento prototyp vyvíjí, že má jít do výroby, a že má lopatu objemu 3 m³. Nicméně z obrázku je patrné, že to není tříkubičák, ale půlkubičák jako D500, podvozek je stejný. Byl by moc rád, kdyby mu k tomu někdo řekl víc, za jakých okolností tento prototyp vzniknul apod. S poděkováním za případné objasnění.
29. březen 2020 13:56:25
Z Vietnamu, z roku 1968. Bager pravdepodobne ruský E-652b. Auto pozná každý .
https://outlet.historicimages.com/products/rsd57161
18. duben 2020 20:37:20
Trochu(elektro) techniky(doplnění technických dat z minulých příspěvků,a dokumentace):
Elektromotory pro E2,5 a Unex:
Zdvih a pojezd:E 2,5 -MPB 1146-S/6 -130kW,500V,970ot.
UNEX -AB 355Z-06 -130kW,500V,970ot.
Otoč: E2,5 -3MPB 10B-S/6 -60kW,500V,960Oot.
UNEX-AB 315Z-06-60kW,500V,960ot.
Výsuv: E25-2RPB 1040-S/6-57kW,500V,970ot.
UNEX-AG315Z-06-57kW,500V,970ot.
Transformátory E2,5 a Unex:
TBO 334/22-250kVA,6/0,525kV
E3640/26-250kVA,6/0,525kV
TBO331/10-250kVA,6/0,525kV
28. květen 2020 08:06:21
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, zda mezi obdivovateli a nadšenci lanových lopatových rypadel není někdo, kdo se zabývá, (či ho zajímá) otevírání lžíce?
Některé principy (pásová brzda, volná klapka, např. u E 7, ) jsou jasné. Ale některé mi jsou záhadou a z dostupných obrázků se toho moc vyčíst nedá. Na některých starých fotkách lanových bagrů je vidět jakýsi ozubený hřeben?
Děkuji a jsem s pozdravem Zdeněk Hák
28. květen 2020 09:23:50
Dobrý den,
jednak děkuji za obrázek lžíce a detailu otevírání klapky na E2,5.
Přikládám malou "technickou" pozornost z úřadu patentovaného vlastnictví.
Otevřete si:
http://www.upv.cz/cs/sluzby-uradu...uzitnych-vzoru/narodni-databaze.html
po otevření klepněte na: „DATABÁZE PATENTŮ A UŽITNÝCH VZORŮ“
Pak vpravo klepněte na: "Národní databáze" a znovu klepněte na "Databáze užitných vzorů"
Po otevření do vyhledávacího formuláře - název - napište rypadlo ( auto, letadlo, atd., atd., atd.) a odklepněte to.
Po chvilce přemýšlení se otevřou všechny patenty se slovem rypadlo, stačí si vybrat a
klepnou hned na začátku řádku na „detail“ (symbol zvětšovacího skla).
Otevře se „patent“ a klepněte na „naskenovaný dokument“ a můžete si
kochat! Je tam popis a výkres, popř. výkresů více. (To by jste neřekli, co se nechá
všechno vymyslet!)
Jinak otevírání lžíce pomocí ozubeného hřebenu - jak jsem se ptal včera - je patent číslo 49287.
Z.H.
28. květen 2020 19:30:21
Tak už je to jasné, Zdeňku?
10. září 2020 00:21:11
Pro Zdeňka Háka:
Podívejte se na moje přípěvky ze str.20(27.1.2017)str.21(27-28.2017)a str24(27.8.2018-kde je vidět onen hřeben na násadě lopaty a celý systém který ho posouvá(zde na obrázku dutá pastorková hřídel která hřeben pohání).co se týče otvírání klapky,pro to slouží lano průměr 16,které otáčí bubínkem klapky uloženým na dvou ložiscích,s brzdou ovládanou vzduchovým válcem,přez pedál klapky z kabiny strojníka.jeden konec lana je na rolničce dvojramenné páky klapky u koše lžíce,druhý konec je na protizávaží které pojíždí na výložníku ve vedení "U" profilu.
Imreho obrázky jsoudobré,chtělo by to najít obrázky bubínku klapky a protiváhy-oněch dvou kladek co jezdí v dráze po výložníku.Bubínek klapky částečně vidět na přiloženém obrázku,za dutou pastorkovou hřídelí,směrem dopředu vlevo
10. září 2020 18:32:33
Imre:
Někdo se pokusil vyndat lžíci s násadou,bez jeřábu pomocí odmontovaného závěsu???
Závěs je evidentně vyčepovaný z uší lopaty a lanem drží za hřeben násady jakoby ji chtěl sundat z pastorkové hřídele
14. září 2020 11:43:26
Pro Zdeňka Háka:
Detail odbrždění bubnu otvírání klapky pomocí vzduchového válce.V detailu je vidět válec pr.100,odlehčovač vzduch je na něm,dále vrtná pružina.Válec hýbe s pákou která odbržduje brzdu bubnu,na kterém je několik závitů lana pr.16mm,které vede dolů k dvojramenné páce klapky
Toto ovšem platí jen pro rypadla E 2,5.jejich následníci, Unex 302 a 303 mají systém jiný
14. září 2020 11:49:15
Buben klapky -pohled z čela.
Nad ním je vidět pojízdná protiváha(dvě kladky,které pojíždějí v dráze z "U" profilu)které udržuje napnuté lano klapy.
Obrázek je z oprav,proto lano i protiváha není v pracovní poloze-konec lana který je svisle dolů je normálně připojen k páce klapky u koše,a protiváha je zajetá v dráze
20. září 2020 21:38:07
Pane Té, znova pekné detaily. Ďakujem!
26. září 2020 20:56:14
Obrázek, který sem vložil Imre Árpási 10. září 2020 13:10:20 nezachycuje demontáž lžíce s násadou, ale spíše to použily pro přidržení násady, aby jim nevyjela ven.
Jinak takhle jde lžíce s násadou skutečně demontovat, ale musí být výložník položený hodně dolů a pak se musí začít couvat od lžíce. Sám jsem takto lžíci s násadou několikrát demontoval.
07. říjen 2020 21:47:18
Jiří Třasák:není dobrá varianta
S tou demontáží nabíracího zařízení-úplně položený výložník není dobrá varianta-pokud už je násada odpojena,od výložníku,a je přidržena jeřábem,,nemůže být výložník úplně položen dole,protože by nešlo couváním rypadla vyjet ven kvúl přílišnému sklonu,kdy by násada zachytila o sklopenou špičku výložníku.A u UNEXU 302 A 303 jde při vyndavání nabíracího zařízení doslova o centimetry,protože vední násady je úplně jiné než u E 2,5,a překáží tam např.vzduchový válec otvírání klapky,nebo schody na výstup ke špičce,a výložník se v profiu směrem ke špičce zužuje.Vlastní zkušenosti při několikeré demontáži...
27. říjen 2020 19:05:56
Home made, made in China (?):
https://www.facebook.com/groups/3...574827497/permalink/941648019692413/
29. listopad 2020 12:24:07
Zaujímavé video, tunelárske bagre Landsverk:
http://www.videoarkivet.no/websit...Adx_Bf9SOmhDkeguQSYPqPhMp0SmYidzmhAM
03. prosinec 2020 17:40:05
Srdečně Vás zdravím kolegové! Jakožto sběrateli IFA techniky do mé sbírky v říjnu přibyl lanový nakladač Weimar T 172. Zajímalo mne, jestli je ještě v této republice nějaký další můj kolega, který by vlastnil funkční kus, nebo jsem již poslední mohykán? Za tímto účelem jsem oslovoval různé skupiny na facebooku a nic, zatím to vypadá že jsem již opravdu sám, a tak zkouším štěstí ještě zde. Chudák stál v křoví už 30 let a ani netušil že se ještě dočká renesance. A dnes už má zpátky chybějící věci jako motor apod. a už se mi i po dvorku hýbe vlastní silou! Moc rád bych poznal nějakého kolegu, se kterým bych si vyměňoval třeba zkušenosti.
09. prosinec 2020 09:56:30
Když se sejde parta nadšenců pro staré stroje.
28. prosinec 2020 11:08:02
Ten Weimar má dobře řešený bezhydraulicky drapák. Nechceš nám to trochu popsat?
28. prosinec 2020 11:58:36
No jo, to by mě taky zajímalo!
28. prosinec 2020 16:11:41
Neviděl jsi Ondro někdy samosverny drapák pro lanové bagry a jeřáby?