reklama
reklama

Téma: Lanove bagry

Autor

Zpráva


pan T

pan  T
Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 199

31. prosinec 2020 12:11:29

Weimar T172:
Vypadá to na lanový systém používaný u drapáků na podvozcích Unex-drapákový koš je ovládán dvěma lany přez kladky.Jedním se koš zdvihá a spouští,a druhým se koš otvírá a zavírá.
Ale je to jen moje domněnka.Přkládám detail drapákového koše Unex 303,podobnost tam nějaká bude


Radek Lakmayer

Členem od: 30.11.2020
Příspěvků: 2

31. prosinec 2020 13:09:51

Podobnost je, ovšem velmi malá. U T172 je jen jedno lano které dělá oboje. Ještě je tam mechanizmus s brýlemi, který do toho dost kecá. Takže začnu celý pracovní cyklus. Máte drapák ve vzduchu, rozevřený, a brýlový mechanizmus postavený na délku. Uvnitř drapáku je ještě od brýlového mechanizmu taková noha. Spustíte drapák na zem. Noha se země dotkne ještě dřív než lopata. Tím noha zvrtne brýlový mechanizmus. Jedete s lanem nahoru. Jelikož je brýlový mechanizmus zvrtlý, místo toho, aby jel do vzduchu drapák, začne lano stahovat kladky podobné jako na foto k sobě a tím svírat drapák. Poté, co dojedou oba kufry na sebe a už nemají kam dál, začne to jet celé nahoru. Na rameni visí ještě za jedno lanko otevírací mechanizmus drapáku. Poté co drapák dojede na něj, zahákne se. Tím přestanete jet s lanem nahoru a můžete začít jet dolu. Ale jelikož je drapák zaháknutý v háku, tak místo toho, aby jel zas dolů, se začne rozevírat. Poté, co se rozevře nadoraz, se brýlový mechanizmus postaví zase do lajny. Přestanete jet s lanem dolů a kousek s ním popojedete zase nahoru. Drapák se vyhákne z háku a nyní můžete jet s celým rozevřeným drapákem dolů na zem a opakovat další cyklus. Tátrum jak sviňa že? Vzhledem k tomu, že si to nedovedete asi představit, pusťte si videa na youtube, je jich tam pár, kde je vidět nakládka v akci.


Jiří Třasák

Členem od: 09.03.2013
Příspěvků: 13

12. leden 2021 19:19:58

Odpověď na pan T 07. říjen 2020.
Svým příspěvkem jsem reagoval na tu fotografii, kde je vidět násada zavěšená na koši rýpadla. Takhle jde skutečně vysunout násadu s lopatu ven. Výložník se nepokládá až do vodorovna, jak jste špatně pochopil, ale jen tak, aby násada při couvání rýpadla vyjela ven z kolébky. Na strojích E25 jsem pracoval 40 let, takže když napíši, že to jde, tak to mám několikrát odzkoušeno.


pan T

pan  T
Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 199

20. leden 2021 16:31:09

Jiří Třasák:
Díky za příspěvek k tématu,věřím že to jde,pokud to z praxe máte vyzkoušeno,za dobu kdy jsem rypadla opravoval -cca 13 let jsem to neviděl,ani od starších kolegů neslyšel,alespoň v naší firmě-povrchovém lomu,kde rypadel bylo poměrně dost,takže je to nová informace.Zdravím..


Bagr DH431

Členem od: 04.11.2010
Příspěvků: 31

24. leden 2021 19:25:46


Železniční stanice Budapest-Angyalföld.

V 70. nebo 80. letech.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 431

24. leden 2021 19:46:09

Bagr DH431, szép fotó! Köszönöm!
Pekná fotka, ďakujem!


Jiří Třasák

Členem od: 09.03.2013
Příspěvků: 13

27. leden 2021 10:56:21

pan T (20. leden 2021 16:31:09)

Podobných fint jak si ulehčit práci a nečekat až přijede dílna je více. Další podobný fígl je, když řidiči rýpadla praskne zdvihové lano a on položí lopatu na zem a jde domů. Kdyby se mělo zdvihové lano měnit při výložníku zvednutém to 45 stupňů, tak by na to muselo být více lidí a pěkně by se nadřeli. Proto to jde položit tak, že pokud je za rýpadlem dost místa, tak se začne couvat a lopata se při tom začne naklánět. Za stálého pokládání výložníku, couvání stroje a vysouvání lopaty se postupně výložník dostane co nejníže a pak je již výměna zdvihového lana lehká. Je dobré lopatu vysunout tak, aby konec násady nedosáhl na brzdu výsunu. Mimochodem. Jednou se stalo, že hned ráno měli poruchu dva stroje E25 a na jednom bylo prasklé zdvihové lano. Výše popsaným způsobem jsem položil výložník a nechal si přivézt lano a na pláň před rýpadlem jsem ho s řidičem traktoru nasmyčkoval. Když odjel tak jsem sám nejdříve zakotvil levou stranu. Poté jsem zakotvil i druhou stranu a zavolal jsem dispečinku, že mám poruchu odstraněnou. Sám jsem tedy provedl výměnu zdvihového lana za 30 minut bez dílny, které by to trvalo ve 4 lidech 1 hodinu.


pan T

pan  T
Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 199

31. leden 2021 13:19:04

Mám podobné zkušenosti
před prací na opravách v dílnách jsem 4,5 roku dělal "provozáka"v lomu.Na provozní poruchy dílny nejezdily,pokud nebyla potřeba větší technika,takže těžní lano jsem měnil sám s bagrákem-přivezlo se buldozerem za bagr,roztáhlo se,konec se prostrčil otevřeným víkem v podlaze u olejového čerpadla otoče do strojovny,a nekonečnou smyčkou z lanka pr.4-5 mm se nad lanovým bubnem navázalo na původní lano vymotané z bubnu-u strany pásové spojky.pokud bylo lano přetržené,podvázal se konec vázcím drátem aby se více nerozplétalo a navázalo ,pak se na první stupeň plynule namotalo nové lano přez závěs lžíce(bylo třeba dohlídat aby kraj nového lana nezachytl při najíždění do závěsu za hranu závěsu),prostřední rolnou špičky až na buben u strany kabiny.přivázalo se provazem nad bubnem,a staré lano se motorem vymotalo před podvozek-mezerou mezi výložníkem,kde se odtáhlo buldozerem,nebo naložilo bagrem do vozu na výkliz.poté se nové lano namotalo motorem,cca 6 závitů u strany kabiny,poté ukotveno na druhé straně.po úplném namotání se dosáhlo toho,že mezera mezi násadou a lanem byla stejná .pokud to šlo,nic se nesmyčkovalo ručně,ale motorem zdvihu.
Pokud to šlo dobře,nemusel se výložník ani moc povolovat,důležité bylo jen aby závěs ležel na násadě
Různé finty byla asi v každém provozu,a dědily se od zkušenějších kolegů.
Ta situace s couváním byla nutná u následníků E25.Unexů 302 a 303-ta mají dvě zdvihová lana,na každou stranu jedno,a samostatný závěs na každé straně-tam postupy u E 25 nefungují,a zdvihové lano se tam závěsem dalo protáhnout a upevnit na špičce ze střechy pojízdné dílny,nebo ze žebříku,který měly bagry na stroji .


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 1797

04. květen 2021 13:34:26

Zdravím všechny, kdo se pohybují nebo kdy pohybovali v okolí lanových bagrů. Nevíte někdo, jestli by bylo reálné pronajmout si někde takovéto rypadlo na pár měsíců?


Přidat příspěvek k tématu

Kladiva a pásy Renomag
reklama