Co zajímavého přinesl veletrh Expo Mokrá 2012 zájemcům o stavební a těžební stroje
V uplynulém týdnu se již podeváté sešli vystavovatelé z oboru těžební a zpracovatelské techniky na Mezinárodním demonstračním veletrhu strojů Expo Mokrá. Třídenní akce i letos poskytla prostor všem vystavovatelům názorně předvést, co umějí jejich stroje. Bohužel toho využila jen hrstka z nich a většina expozic byla statická.
Nejakčnější byl stánek Atlas Copco, na kterém dostaly hlavní slovo drticí nůžky a drticí lžíce, jež si na sobě v pravidelných intervalech prohazovalo pásové rypadlo Liebherr R 934. Demonstrovaly se i skalní vrtačky jak již zmíněné značky Atlas Copco, tak i výrobce jménem Sandvik. Co se praktických ukázek práce strojů týká, prezentovaly se zde ještě pily na kámen Echidna a tím tento výčet opravdu končí.
Všechno ostatní bylo statické. Tedy až na možnost lákavého svezení různými modifikacemi nové Tatry Phoenix a dalšími speciály značky, stejně jako projížděk na užitkových motocyklech Agados Rahier a čtyřkolkách Arctic Cat. Tyto terénní jízdy byly vítaným zpestřením jinak poněkud strnulého veletrhu.
Na druhou stranu, ne vše je možno předvádět – menší expozice přímo na stáncích se tak dostaly více do popředí. Mě osobně zaujala expozice firmy Tamtron, která sloučila svůj vážní systém pro rypadla se systémem nivelace do jednoho funkčního celku. Mou pozornost rovněž upoutal nenápadný stánek progresivní české firmy Partner MB, která se specializuje na sledování stavebních strojů, a za tímto účelem používá patentovanou sondu vlastní konstrukce.
Ze zástupců typické stavební techniky jsem si povšiml strojů značek Caterpillar, Liebherr, Volvo, Kramer Allrad, Mecalac, Menzi Muck, Golem a XCMG. Většina z nich sice byla na veletrhu „neoficiálně“ v rámci prezentace jiných firem, nic to ale nemění na tom, že jste je zde mohli vidět a dokonce pohovořit s jejich zástupci.
Ke stálicím veletrhu tradičně patří expozice tří nejvýznamnějších domácích výrobců přídavných zařízení – firem Nekr, Renomag a Triga. Zapomenout nemohu ani na slovenskou firmu VS-Mont a její návěs VSPT, který z osmikolového náklaďáku udělá desetikolový kolos o nosnosti 24 t, jejž lze poté legálně provozovat na pozemních komunikacích. I takto chytře lze obejít zákony.
Kdo se zajímá o nové emisní limity, mohl si přijít na své u stánku motorářské firmy Cummins, která na svých motorech používá všechny možné systémy (filtr pevných částic, oxidační katalyzátor i Ad Blue) a může tak nestranně hodnotit, který ze systémů je pro jaký účel nejvhodnější.
Na závěr si neodpustím zmínku o sympatické „erární“ dvojce nakladačů Komatsu WA600-6 a UNC 060 – nejakčnějších strojích veletrhu, které před ním i v jeho průběhu srdnatě dosypávaly a rovnaly kamenivo tam, kde se návštěvníci a vystavovatelé doslova topili ve vodě. I tak byl první den veletrhu deštivě divoký, ve středu a ve čtvrtek už ale bylo fajn.
- « Předchozí
- 1
- 2
Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.