Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Výroba
  • /
  • Výroba velkých demprů Terex ve skotském Motherwellu

Výroba velkých demprů Terex ve skotském Motherwellu

06.07.2011 10:06

Tentokrát se podíváme do Skotska. Konkrétně do města Motherwell, kde se nalézá „bašta“ firmy Terex – výrobní závod na kloubové a pevné dempry. Vyrábí se zde nejen stroje, které znáte z našich staveb a lomů, ale i ty, které u nás nikdy neuvidíte – majestátní stotunoví obři.

Montážní linka pevných demprů

Továrna byla zbudována v roce 1950, tehdy ještě jako Euclid Great Britain. Značka Terex se začala používat v roce 1968, v době, kdy byl závod vlastněn firmou General Motors. Od roku 1987 je Terex na GM nezávislý. Roku 1999 začala velká expanze, kdy Terex postupně kupuje neuvěřitelných padesát společností, včetně firem jako Finlay, Powerscreen, Fermec, Schaeff, Fuchs, Benford nebo ASV. Zatímco tyto společnosti jsou součástí Terexu dodnes, jiných se nedlouho po nákupu opět zbavuje (O&K Mining, Atlas, Tatra).

Jádro výrobního programu Terex ale vždy tvořily velké dempry z Motherwellu. Pracuje na nich 380 zaměstnanců na ploše 28.000 m², celých 95 % produkce jde na export. V nejlepších letech se zde ročně vyrobí 1300 demprů, krize však srazila výrobní počty dolů. V roce 2009 činila produkce pouhých 250 kusů, avšak loni to bylo již 350 a letos se očekává 700 kusů. Příští rok by se měla výroba opět stabilizovat na 1100 – 1200 kusech.

V prostorné hale se vyrábějí kloubové dempry společně s pevnými, ovšem jejich výrobní linky jsou oddělené. Mezi nimi se nachází koridor se skladem montážních dílů, ze kterého jdou součástky na obě strany ke kloubovým i pevným demprům. Svařované konstrukce se z velké části vyrábějí v samotném závodě, stejně jako mnoho jiných dílů - například nápravy pevných demprů. Montážní pracoviště jsou vybavena vizuálním a zvukovým zařízením pro nahlášení případných problémů. Když dojde při montáži k nečekanému zádrhelu, stiskem tlačítka na ovládacím panelu se celým závodem rozezvučí skladba „Help“ od Beatles. Výroba jednoho dempru od prvního svaru do finální montáže zabere týden až deset dní dle typu.

Foto: Ondřej Hájek

Zobrazit jako slideshow

  • Ocelové plechy na pozadí pálicích strojů Esab Numorex NXB 8000

  • Ohraňovací lis

  • Sestavování korby

  • Svařování dna korby

  • Korba pevného dempru TR45

  • Korba pevného dempru TR80

  • Korba pevného dempru TR100

  • Brusič si nasazuje výstroj

  • Broušení svarů korby

  • Broušení svarů korby

  • Převoz korby po závodě

  • Svařený a obroušený rám

  • Svařovací robot

  • Svařování rámu

  • Ustavený rám pevného dempru

  • Největší pevný dempr TR100 v zákaznické barvě bez korby

  • Pevný dempr TR100 bez korby

  • Pevný dempr TR100 bez korby

  • Montážní linka pevných demprů

  • Montážní linka pevných demprů

  • Montážní linka pevných demprů

  • Sklad součástek

  • Kabina osazená na rámu

  • Montážní linka pevných demprů

  • Montáž elektroinstalace v kabině

  • Příprava motoru Detroit Diesel k montáži na rám

  • Motor Detroit Diesel

  • Rámy pevných demprů po opískování a nalakování

  • Montážní linka kloubových demprů

  • Montážní linka kloubových demprů

  • Montážní linka kloubových demprů

  • Sklad náprav ZF

  • Odpružená přední náprava kloubových demprů

  • Vysokozdvižný vozík Cesab Drago H 300

  • Montážní úsek, kde se kompletují nápravy

  • Montáž nápravy kloubového dempru

  • Reproduktory a svítidla výstražného systému

  • Montáž nápravy kloubového dempru

  • Korba po laku

  • Pracovník montážní linky kloubových demprů

  • Pracovník na montážní lince kloubových demprů

  • Kloubový dempr TA250

  • Řidič vysokozdvižného vozíku Cesab Drago

  • Kloubový dempr TA250

  • Pracovníci montážní linky kloubových demprů

  • Finální montáž kloubového dempru TA400

  • Finální montáž kloubového dempru TA400

  • Finální montáž kloubového dempru TA400

  • Kloubový dempr TA400

  • Kloubový dempr TA250

  • Příprava výstražných samolepek

  • Kloubový dempr TA300

  • Finální montáž kloubového dempru TA400

  • Kloubový dempr TA400

  • Pevný dempr TR100

  • Testovací jízda kloubového dempru TA300

  • Největší pevný dempr TR100

  • Největší pevný dempr TR100

  • Největší pevný dempr TR100

  • Dodávka Mercedes-Benz Sprinter zákaznické podpory firmy Terex

  • Řada kloubových a pevných demprů u brány závodu

  • Zákaznické centrum

  • Vchod do zákaznického centra

  • Účastníci zájezdu u TR100

  • A jde se domů

  • Volá mě Scotland Yard - chce vidět fotky :)

  • Ve Skotsku je dobře - v baru Biddy Mulligans v Edingburghu

  • V baru Biddy Mulligans obstarávají hudební kulisu živí hudebníci

Komentáře

Luděk Hurych, 07. červenec 2011 04:47:07

Počty kusů – Ty počty kusů jsou tedy ohromující, u tak velikých strojů...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist