Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Výroba
  • /
  • V Kopřivnické výrobě si Tatra musí pro motor zacouvat

V Kopřivnické výrobě si Tatra musí pro motor zacouvat

05.01.2015 11:29

Před 116 lety vyjelo z kopřivnické automobilky první nákladní auto. Nyní má za sebou společnost Tatra Trucks další významný krok. Jedná se opět o novinku – zahájení výroby vozidel modelové řady Tatra Phoenix s motory emisní specifikace Euro 6.

Na podvozku pracuje několik lidí současně

Jak slavné české náklaďáky vůbec vznikají, jsme se vydali podívat s vedoucím marketingu společnosti Jiřím Kašpárkem.

Do haly vcházíme zadním vchodem vedle obrovských červených vrat, odkud Tatry vyjíždějí z finální montáže. „V současné době je to 4 až 6 vozidel za den. To je méně než obvykle. To proto, že už přestáváme s výrobou Euro 5 a výroba Euro 6 ještě není v plném proudu,“ vysvětluje Kašpárek. Zrovna teď podle něj konstruktéry zaměstnává zakázka na 80 aut pro slovenské hasiče. „Vyhráli jsme výběrové řízení. Hasiči i vojáci jsou našimi častými zákazníky,“ dodává.

Za vchodem je na podstavcích vyrovnáno přes deset kabin ve třech řadách. „Ty jsou ještě pro vozy 810. Kabiny pro nové Euro 6 jsou až o něco dál. My ale půjdeme od začátku, tedy od podvozku, kde výrobní proces začíná,“ upozorňuje Kašpárek a vede nás ke kolejím, které vedou halou. „V kolejnicích jezdí vozíky, na které stavíme nápravy. Ty se poté spojují centrální nosnou rourou,“ ukazuje Kašpárek vznik světového unikátu, který v Tatře vznikl před více než devadesáti lety.

Zajímavé je, že nápravy se za sebe řadí pozpátku. Z podvozkové linky do lakovny tak Tatra v podstatě nacouvá. Nejprve je ale potřeba podvozek umýt a odmastit. Po nalakování je opatřen povrchovou úpravou a mechanici ho osadí převodovkou, přičemž odpruží všechny nápravy. Odtud míří na karosovací linku, kde se práce okamžitě ujímá trojice mužů v červených kombinézách. „Na podvozek nasadí rám, motor a kabelové svazky. Tady už vidíte podvozek pro Tatru Euro 6 s novým uložením předního stabilizátoru. Tady zase pracovníci montují nadstandardní motor pro vojenskou zakázku,“ upozorňuje Kašpárek.

Na řadu přichází nasazení kabiny, která se vybaví sedadly a čalouněním. „Vůz zbývá naplnit provozními kapalinami a vyslat na finální montáž. Na diagnostiku, kde nahráváme software, už dojede Tatra po svých,“ uzavírá Kašpárek.

Foto a text: Anna Fajkusová

Zobrazit jako slideshow

  • Jiří Kašpárek (vlevo) ukazuje novinářům nápravy na podvozkové lince

  • Kabina pro Tatru 810

  • Montážní dělníci osazují podvozek

  • Montážní dělníci při práci s podvozkem

  • Motory Paccar pro vozy Tatra Phoenix Euro 6

  • Podvozek před lakováním

  • Montáž podvozku na podvozkové lince

  • Nosná roura s nápravami v lakovací lince

  • Podvozek již osazený motorem

  • Podvozek po lakování čeká na obutí

  • Pohled do výrobní haly

  • Pracovnice ve vysokozdvižném vozíku Yale

  • Na podvozku pracuje několik lidí současně

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist