reklama
Kladiva a pásy Renomag
reklama

Pásový mininakladač ASV RCV boduje osobitým stylem

Stojíte před nutností nasadit malý nakladač do neschůdného terénu? V nouzovém případě můžete kola svého smykem řízeného nakladače obalit pásy, ale pokud to se zdoláváním nezpevněného terénu myslíte vážně, je čas zabývat se myšlenkou pořízení nakladače pásového.

Výrobci smykem řízených nakladačů odvozují "pásáčky" ze svých kolových strojů, existují však firmy, které kolové typy nevyrábí vůbec a specializují se pouze na pásová provedení. Jednou z nich je americký výrobce ASV.

Jeho nejnovější model s označením RCV, který by měl jít do výroby ve druhém čtvrtletí tohoto roku, je prvním kompaktním pásovým nakladačem vůbec, který byl již od počátku konstruován s ohledem na vertikální zdvih výložníku. Důraz byl kladen na dobrý výhled vzad, což je oblast, kterou doposud výrobci pásových mininakladačů nebrali zcela v potaz.

Nakladač je dlouhý 3880 mm, široký 1753 mm a váží 4753 kg. S nosností to u tohoto druhů strojů není zatím zcela jasné. Norma SAE zná pouze smykem řízené nakladače nebo pásové nakladače. Pro smykem řízené nakladače je maximální nosnost dána jako 50 % překlápěcího zatížení, kdežto u pásových nakladačů je to pouhých 35 %. Proto někteří výrobci při udávání nosnosti raději stroj vydávají za klasický kolový smykem řízený nakladač. Zůstaňme tedy u překlápěcího zatížení, se kterým se nedá manipulovat, a které u tohoto nakladače činí 3629 kg.

Jako pohonná jednotka slouží čtyřválcový dieselový motor Perkins 1104C-44 bez turba, o objemu 4,4 l a výkonu 64 kW. Pásový podvozek je zavěšen na dvou torzních tyčích pro lepší kontakt se zemí a pohodlnější jízdu. Pásy šířky 457 mm jsou gumové. Život podvozku vdechly dva konstantní hydromotory, díky nimž nakladač dociluje maximální rychlosti 9,7 km/h.

Příspěvkem firmy ASV do celosvětového boje za neustálé zvyšování komfortu strojníků je mimo jiné standardně montovaný hydraulický rychloupínač přídavných zařízení (je kompatibilní s ostatními americkými výrobci), ovládání otáček motoru pomocí ručního i nožního plynu a automatické vyrovnávání dna lopaty, které lze vypnout.

Společnost ASV (All Seasons Vehicle = vozidlo pro všechna období) založili v roce 1983 ve městě Marcell v americké Minesotě Gary Lemke a Edgar Hetteen, odborníci na sněžné skútry. V roce 1998 do ASV vstoupil Caterpillar, který roku 2001 začal používat podvozky ASV na svých pásových mininakladačích. V současnosti Caterpillar vlastní 25 % ASV.

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

    reklama