Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
Články
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • První foto
  • /
  • Přehled nejnovějších strojů (říjen 2021)

Přehled nejnovějších strojů (říjen 2021)

08.10.2021 09:52

Na pozadí uvádění modernizovaných strojů stála i v říjnu emisní norma EU Stage V. Ale také jsme byli svědky představení zcela nových modelů a též nových generací těch největších strojů. Pojďte se podívat na to nejlepší z uplynulého měsíce.

JCB 245XR  

JCB 245XR

Stále oblíbenější rypadla kategorie 22 – 26 tun s krátkou zádí mezi sebe přivítala nového hráče. JCB 245XR vychází z konvenčního modelu 220X, od kterého přebírá i jeho plnohodnotnou kabinu o šířce 1 m. Poloměr otáčení zádě 1720 mm je však oproti 220X o 40 % menší.

Hodí se tak pro stavbu a údržbu silnic, práce na inženýrských sítích, provoz v městské zástavbě a na dalších staveništích, kde není místa nazbyt. Pohání ho motor JCB Dieselmax 448 bez recirkulace výfukových plynů a můžete si vybrat mezi mono a děleným výložníkem.

Caterpillar D11 XE

Elektrický systém pojezdu bez mechanické převodovky se dostal také do nové generace největšího dozeru firmy Caterpillar, kterým je 100 tunový D11 XE. Díky tomu je přenos výkonu na podložku konstantní, hrnutí je plynulé a manévrovatelnost větší.

Modulární design elektropojezdu má o 60 % méně pohyblivých součástí, přesto sdílí mnoho dílů s mechanickými modely, což je výhodné pro servis i zásoby dílů na skladě.

D11 XE půjde do sériové výroby, až Caterpillar dokončí náročné testy, které v současnosti probíhají na zkušebním polygonu v Peorii v americkém státě Illinois.

Komatsu PW98MR-11

Kolové midirypadlo se zkrácenou zádí PW98MR-11 překlenuje mezeru mezi kompaktními a běžnými stavebními stroji. Vyhovuje emisní normě EU Stage V, aniž by bylo nutné tankovat AdBlue. Tato kombinace je v současné době na trhu stavebních strojů ojedinělá.

Řada funkcí se nově přesunula přímo na joysticky. Například na pravém joysticku lze nyní přepnout jeho funkci z ovládání výložníku na řízení podvozkové radlice. O 10 % se zvýšil průtok v přídavném hydraulickém okruhu, který lze navíc nastavovat na monitoru v kabině, a přepínání mezi jednosměrným a obousměrným průtokem probíhá automaticky.

Caterpillar MH3026 Material Handler

Nové rameno překládkového rypadla Caterpillar MH3026 o hmotnosti 26,4 – 29,2 t disponuje dopředným dosahem 13 metrů, díky čemuž lze z jednoho místa přeložit víc materiálu. A také rychleji, jelikož došlo též k 20% zvýšení krouticího momentu otoče.

Modernizovaná kabina Next Generation s joystickovým řízením poskytuje větší prostor a lepší výhled díky nepřítomnému volantu. Strojník zde nalezne chytré funkce E-fence (zabránění pohybu za hranici definovanou strojníkem) a Cab Avoidance (zamezení střetu drapáku s kabinou).

Case 580SV / 590SV / 695SV

Nová řada rypadlonakladačů Case SV zaujme širší kabinou se zdvojenými zadními sloupky. Nabízí čtyřikrát objemnější odkládací prostory i více místa pro kolena během otáčení sedačky. V lépe odhlučněné kabině budou strojníci těžit i z příhodnějšího rozložení ovládacích prvků, například z volby směru jízdy na páce nakladače.

Nový čtyřválec FPT F36 se vyznačuje následnou úpravou výfukových plynů Compact Hi-eSCR2, která byla vyvinutá speciálně pro traktorbagry. Vstřikování močoviny doplňuje mírná recirkulace výfukových plynů a optimalizovaný filtr pevných částic.

Wacker Neuson ET145

Wacker Neuson osadil své největší rypadlo novým motorem Perkins 904J-E36TA, který vyhovuje emisní normě EU Stage V. Jedná se o kompaktní čtyřválec o výkonu 55,4 kW, díky čemuž si vystačí s oxidačním katalyzátorem a filtrem pevných částic bez nutnosti vstřikování močoviny.

Kromě výměny motoru nezasáhly toto 15tunové pásové rypadlo výraznější změny. ET145 stále nabízí zajímavý poměr mezi výkonem, pohyblivostí a stabilitou. Až pět přídavných hydraulických okruhů, ze kterých tři lze individuálně nastavit, umožňuje použití širokého spektra přídavných zařízení.

Wacker Neuson WL60 / WL70

Také osvědčené kolové nakladače WL60 (74,4 kW) a WL70 (100 kW) nyní dostaly nové motory. Jsou to stejné motory Perkins 904J-E36TA jako u rypadla ET145, ovšem protože jsou naladěné na vyšší výkony, přidávají k oxidačnímu katalyzátoru a filtru pevných částic též vstřikování močoviny.

Ostatní vlastnosti zůstávají nezměněny. Jedná se o univerzální stroje o hmotnosti 6 a 7 tun s lopatami objemu 1 a 1,1 m³, které umožňují snadný provoz hydraulicky poháněných přídavných zařízení vpředu i vzadu. Díky tomu lze nakladače využívat na různé práce po celý rok.

Hitachi ZX135W-7 / ZX150W-7 / ZX155W-7

Sedmá řada kolových rypadel Hitachi přichází s novým designem kabiny s přehlednými kruhovými ovladači a navýšením úložných prostor. Displej je odolnější vůči odleskům a nabízí čitelnější uživatelské rozhraní.

Modely ZX135W-7, ZX150W-7 a ZX155W-7 pokrývají hmotnostní kategorii od 14,5 do 17,6 tun. Typ ZX135W-7 konstrukčně vychází z modelu ZX155W-7, má i stejný motor, ale vzhledem ke krátké zádi i přídi je vhodný do stísněných prostor.

Hitachi ZX175W-7 / ZX180W-7

Zatím největší modely kolových rypadel Hitachi sedmé generace pokrývají oblast od 17 do 19,5 tun. ZX175W-7 je kompaktní model, který se přesto může chlubit velkými rypnými a zvedacími silami.

Zajímavost – stisk tlačítka na joysticku přepne motor do volnoběhu a současně ztlumí rádio.

Unikátní inovace – dva zabudované senzory neustále monitorují kvalitu motorového a hydraulického oleje.

Doosan DX170W-7 / DX190W-7

Kolová rypadla Doosan DX170W-7 (17,7 t) a DX190W-7 (18,3 t) obdržela přepracovaná podkopová ramena. Strojníkům zpříjemní práci automatická parkovací brzda, joystickové řízení nebo odpružení lžíce při převozu materiálu.

Oba modely disponují zadním protizávažím o hmotnosti 3,2 tuny, ale větší DX190W-7 může být vybaven i protizávažím 3,7 tuny. To je vhodná volba, pokud rypadlo při práci využívá naklápěcí rotátor.

Doosan DX235LCR-7

Doosan DX235LCR-7 je inovované rypadlo se zkrácenou zádí o hmotnosti 24,3 t. Tvar zadního protizávaží byl upraven kvůli lepšímu servisnímu přístupu. V nabídce je i těžší protizávaží pro firmy, které potřebují manipulovat s těžkými břemeny jako je potrubí nebo betonové prefabrikáty.

Na osmipalcovém dotykovém displeji lze procházet různé nabídky a pracovní režimy. Můžete třeba vyzkoušet nový režim Fine Swing Mode, který omezuje rázy na počátku a na konci natočení výložníku. Nebo režim pro hydraulická přídavná zařízení, který eliminuje zpětný tlak, což umožňuje jejich přesnější ovládání.

Doosan DX140LC-7 / DX140LCR-7

Obě nová pásová rypadla Doosan DX140LC-7 (hmotnost 14,6 t) a DX140LCR-7 (15,9 t) pohání stejný čtyřválcový motor Doosan D34 o výkonu 87,2 kW, který vyhovuje emisní normě EU Stage V, aniž by musel recirkulovat výfukové plyny.

Hydraulická soustava obou modelů těží ze změněného hydraulického rozvaděče a ovládacího systému SPC3 Smart Power Controls nové generace. Zatímco však DX140LC-7 je běžné rypadlo, DX140LCR-7 disponuje zkrácenou zádí o jednom z nejmenších poloměrů na trhu. Jeho nově tvarované protizávaží výrazně usnadnilo servisní přístup.

Doosan DL420CVT-7

Název nového kolového nakladače DL420CVT-7, jehož lopata může dosahovat objemu až 4,5 m³, napovídá, že je vybaven bezstupňovou převodovkou CVT. Ta kombinuje výhody hydrostatického a mechanického pohonu, tj. plynulost a příznivou spotřebu jak při krátkých pracovních cyklech, tak i delších přejezdech.

Motor Scania DC09 o výkonu 240 kW při 1800 ot/min vyhovuje emisní normě Stage V, aniž by musel recirkulovat výfukové plyny. Pro snížení emisí používá AdBlue v kombinaci s oxidačním katalyzátorem a filtrem pevných částic.

Hitachi EX2000-7

Přestože má téměř 200 tun, patří nové Hitachi EX2000-7 v těžebních rypadlech Hitachi sedmé generace k těm menším. Je postaveno na bázi předchozího modelu EX1900-6, ovšem odolná nosná konstrukce odpovídá designu nové série EX-7 a zcela nově vyvinutý hydraulický systém zase středním a menším rypadlům.

Hydraulický systém má detailní kontrolu nad ovládáním otoče a každého válce na rameni zvlášť. Z menších rypadel převzal také možnost volby pracovních režimů: vysoce výkonný režim HP, výkonný režim PWR a ekonomický režim ECO. Výsledkem nové hydrauliky je významné snížení spotřeby paliva – od 19 % v režimu HP až po 40 % v režimu ECO.

Hitachi EX8000-7

Největší hydraulické rypadlo Hitachi je současně jedním z největších na světě. V nové generaci váží přes 830 tun a může mít lžíci objemu 43 až 48 m³, která jedním nabráním naloží přes 75 tun materiálu. Pod kapotou pracují dva obří motory současně a zákazník si může vybrat mezi Cummins QSKTA60 a MTU 12V4000 C3, oba s výkonem 2x 1450 kW.

Nový hydraulický systém strojník ovládá prostřednictvím elektronických joysticků a inteligentního multifunkčního displeje, který zahrnuje i sklonoměr. Dalším bezpečnostním prvkem je táhlo visící z podvozku, kterým lze ze země vypnout motor.

Mecalac 106MRail / 136MRail

Dvoucestná rypadla 106MRail (9 475 kg) a 136MRail (12 830 kg) vycházejí z pásových strojů MCR. Jsou navrženy pro většinu servisních a údržbových prací na kolejích. Jsou také ideální pro práce v tunelech a stísněných prostorách.

Nejmenší 106MRail je nástupcem modelu 8MCR Rail-Road a mimo využití své extrémní kompaktnosti se uplatní i jako obratný pomocník větší kolejové mechanizace. 136MRail najde své místo na státních drahách, protože může být vybaven pneumatickou brzdou a upraven pro tažení přivěšených vozů.

Mecalac 156MRail

Z vlastních výrobních linek sjíždí i třetí nový dvoucestný stroj Mecalac. Dvoucestné kolové rypadlo 156MRail (16 360 kg) doplnilo loni představený model 216MRail (20 350 kg).

Model 156MRail je vhodný pro městské, podzemní a soukromé tratě. Vyhovuje požadavkům pro práce na kolejích, kde nejsou vyžadovány nákladné a komplexní systémy v souladu s normou EN15746. K tomu je určen větší typ 216MRail. Oba stroje nabízejí vysoký stupeň volnosti pohybu, zvláště při práci pod překážkami ve výšce, například pod trolejovým vedením.

Kubota KX019-4 LPG

Vůbec první minirypadlo na LPG. To je dlouho očekávaný model KX019-4 LPG, který Kubota začala prodávat v Německu. Minirypadlo o hmotnosti 1755 kg nevypouští téměř žádné saze a v porovnání s dieselovými motory jen 5 % dusíkatých plynů a emisí uhlovodíků.

Jedna nádrž LPG dokáže pohánět tříválcový motor Kubota WG972 o výkonu 14,5 kW po celý pracovní den. Na rozdíl od nafty nemůže LPG vytéct a kontaminovat okolí. Před slunečním žárem a mechanickým poškozením chrání nádrž pevný kryt.

Kubota KX019-4 LPG se nabízí bez prosklené kabiny, pouze s přístřeškem. Na trhy střední a východní Evropy se stroj chystá v prosinci.

Hidromek HMK 65 ZT

Kompaktnost nového pásového midirypadla Hidromek HMK 65 ZT o hmotnosti necelých 7 tun podtrhuje volitelný dělený výložník. S ním je rypadlo o 150 kg těžší, ale poloměr otáčení přídě se sníží o 1 cm na 2770 mm. Záď v obou případech opisuje kružnici o poloměru 1075 mm.

Čtyřválec Kubota V2607-TE5B splňující normu EU Stage V poskytuje výkon 45 kW. Rypadlo je vybaveno řídicím systémem Opera s integrovaným ovládáním klimatizace, přičemž sedadlo je navíc čalouněné speciální protipotivou textilií s aktivní uhlíkovou vrstvou.

Hidromek HMK 235 LCSR

Hidromek představil i pásové rypadlo HMK 235 LCSR patřící do nové série H4. Má hmotnost 26 630 kg, zkrácenou záď s poloměrem otáčení 1855 mm a je dodáváno s děleným výložníkem. Pohání ho čtyřválcový motor Isuzu-4HK1X o výkonu 127,4 kW.

Ergonomicky přepracovaná kabina disponuje lepším výhledem a prostorem, upravenými pojezdovými pedály a novými joysticky. Ovládací systém Opera poskytuje přehled o provozních údajích, volbu pracovních režimů, automatický powerboost, stejně jako nastavení průtoků oleje v přídavné hydraulice. Zpětnou kameru lze doplnit o kameru sledující rameno.

Sany SY75C / SY135C / SY215C

Evropskou normu Stage V splňují i tři nové pásové bagry Sany. Všechny modely dostaly ovládání přes dotykový displej a bezpečnostní kamery volitelně s přisvětlením.

Midirypadlo SY75C o hmotnosti 7,3 t se vyznačuje přepracovaným interiérem a, stejně jako v SY135C (15,1 t), si v něm můžete zatelefonovat nebo poslechnout hudbu prostřednictvím Bluetooth.

Konzoly joysticků propojené se sedadlem najdete nyní v modelu SY215C (22,6 t). Nově má také dva přídavné okruhy, jejichž parametry lze na displeji předvolit pro jednotlivá zařízení.

Rokbak RA30 / RA40

Rokbak je nová značka skupiny Volvo Group pro kloubové dempry Terex Trucks ze skotského Motherwellu. V nabídce má dva modely – RA30 (dříve Terex Trucks TA300) a RA40 (dříve Terex Trucks TA400). Oba těží z unikátního nezávislého zavěšení předních kol, které umožňuje hladkou jízdu po nerovném terénu.

Rokbak RA40 má nosnost 38 tun a je poháněný motorem Scania D13 o výkonu 331 kW. Příznivý poměr výkonu k hmotnosti zaručuje rychlý převoz těžkých materiálů po všech typech nezpevněných komunikací i mimo ně. Menší Rokbak RA30 na své korbě převeze navršený objem 17,5 m³ a pohání ho motor Scania DC9 s výkonem 276 kW.

MB MB-G350 / MB-G450

Sortýrovací drapáky MB-G350 pro minirypadla 1,3 – 2,6 tun a MB-G450 pro minibagry od 3 do 6 tun se vyznačují velkým rozevřením čelistí a rotační hlavou, kterou lze díky volitelnému elektrickému kitu uplatnit i u strojů s jedním přídavným okruhem. Alternativně je možné zvolit provedení bez rotace.

Malé sortýrovací drapáky jsou vhodné především na manipulaci s kulatinou, kamením nebo stavební sutí, na ukládání kamenů při výstavbě kamenných zdí, úklid větví a další práce s předměty různých tvarů a velikostí.

MB MB-G1000

Pro rypadla od 18 do 20 tun se hodí nový drapák MB-G1000. Disponuje dvěma novými funkcemi. První je duální motor pro větší sílu otáčení a uzavírání. Druhou tvoří vyvažovací ventily na hydraulickém válci, které zajišťují vyšší přesnost při manipulaci.

Model MB-G1000 lze vybavit různým příslušenstvím. Jmenovat lze sadu pro zlepšení úchopu při manipulaci s těžkými a velkými materiály, multifunkční břit s ozubením na jedné straně, sadu s gumovými profily pro manipulaci s hranatými bloky a křehkým materiálem a sadu pro zakrytí celého těla drapáku pro manipulaci se sypkým materiálem.

Volvo CX01

Koncept jednobubnového vibračního válce Volvo CX01 nemá kabinu, protože byl navržen pro dálkové ovládání pomocí dotykové obrazovky nebo zcela autonomní řízení. Buben je rozdělen na dvě poloviny a disponuje samovyvažovacím řídicím systémem. Stroj využívá GPS a je schopný provádět analýzu povrchu, na jejímž základě rozhodne, jak a kde ho bude hutnit.

Je poháněn hybridním řešením klasického naftového motoru se systémem ukládání energie. Nabízí tak možnost klasického, plně elektrického nebo hybridního pohonu. Tento model je nejnovějším přírůstkem v rodině prototypů Volvo Concept Lab, které posunují hranice konvenčních stavebních strojů.

Zobrazit jako slideshow

  • Case 580SV, 590SV, 695SV - kabina

  • Case 580SV, 590SV, 695SV - kabina

  • Case 580SV, 590SV, 695SV - kabina

  • Case 580SV

  • Case 695SV a 580SV

  • Case 695SV

  • Case 695SV

  • Case 695SV

  • Caterpillar D11 XE

  • Caterpillar D11 XE

  • Caterpillar D11 XE

  • Caterpillar MH3026 Material Handler - kabina

  • Caterpillar MH3026 Material Handler

  • Caterpillar MH3026 Material Handler

  • Hitachi EX2000-7 s podkopovou lžící

  • Hitachi ZX135W-7

  • Hitachi ZX135W-7

  • Hitachi ZX150W-7 kabina shora

  • Hitachi ZX150W-7 kabina

  • Hitachi ZX150W-7

  • Hitachi ZX150W-7

  • Hitachi ZX150W-7

  • Hitachi ZX150W-7

  • Hitachi ZX155W-7 a ZX135W-7

  • Hitachi ZX155W-7

  • Hitachi ZX155W-7

  • Hitachi ZX155W-7

  • Hitachi ZX155W-7

  • Hitachi ZX175W-7

  • Hitachi ZX175W-7

  • Hitachi ZX180W-7

  • Hitachi ZX180W-7

  • Hitachi ZX180W-7

  • Hitachi ZX180W-7

  • Hitachi ZX180W-7

  • Hitachi ZX180W-7

  • JCB 245XR

  • JCB 245XR

  • JCB 245XR

  • JCB 245XR

  • JCB 245XR

  • JCB 245XR

  • Mecalac 106MRail

  • Mecalac 106MRail

  • Mecalac 136MRail

  • Mecalac 136MRail

  • Mecalac 216MRail

  • Mecalac 216MRail

  • Mecalac 216MRail

  • Wacker Neuson WL60

  • Doosan DL420CVT-7

  • Doosan DL420CVT-7

  • Doosan DL420CVT-7

  • Doosan DL420CVT-7

  • Doosan DX170W-7

  • Doosan DX170W-7

  • Doosan DX170W-7

  • Doosan DX170W-7

  • Doosan DX170W-7

  • Doosan DX190W-7 - kabina

  • Doosan DX190W-7

  • Doosan DX190W-7

  • Rokbak RA40

  • Hidromek HMK 65 ZT

  • Hidromek HMK 65 ZT

  • Hidromek HMK 235 LCSR

  • Hidromek HMK 235 LCSR

  • Hidromek HMK 235 LCSR

  • Sany SY75C

  • Sany SY75C

  • Doosan DX140LC

  • Doosan DX140LC

  • Doosan DX140LC

  • Doosan DX140LC

  • Doosan DX140LC

  • Doosan DX140LCR a DX235LCR

  • Doosan DX140LCR

  • Doosan DX140LCR

  • Doosan DX235LCR

  • Doosan DX235LCR

  • Doosan DX235LCR

  • Doosan DX235LCR

  • Kubota KX019-4 LPG

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist