Rychlá noční demolice mostu přes pražskou Jižní spojku
Je pátek osm hodin večer a právě byla uzavřena pražská Jižní spojka. Do nedělního odpoledne se má zbourat přes ni vedoucí železobetonový most v ulici Ke Garážím, aby uvolnil místo mostu novému. Nelehkého úkolu se ujímá známá demoliční firma Švestka. Nasazuje šest strojů a tři auta v nonstop provozu.
Už v pátek během dne na demolovaný most naváží recyklát, který hned po uzavření Jižní spojky přesouvá pod něj. Vytváří tak ochranný polštář, který ochrání povrch silnice před kusy demolovaného mostu. Nakládacím strojem na mostě je pásové rypadlo Liebherr R 934 HDS 7, dopravními prostředky jsou tři sklápěče MAN 8x8, materiál pod mostem rozhrnuje kolový nakladač Liebherr L 576.
Na části komunikace, která je již zavezena recyklátem, se začíná bourat. Z jedné strany pracuje demoliční rypadlo Caterpillar 330B L s nůžkami Krupp 4000 společně s rypadlem Hyundai R320LC-7 s kladivem Krupp 2300. Ze strany druhé pak demoliční rypadlo Komatsu PC 450 s nůžkami Krupp 4000, které po úplném navezení recyklátu doplňuje Liebherr R 934 HDS 7, který sjel z mostu a vyměnil lžíci za kladivo Krupp 2300.
Nejdříve se bourají římsy mostu, potom se most zhruba uprostřed předělí. Dle vyjádření statika by po tomto předělu nemělo dojít ke zhroucení mostu, a tak rypadla pokračují na kompletní demolici středního mostního pole nad silnicí. Poté se bagry zakusují do krajních polí za pilíři, aby nakonec srovnaly se zemí i samotné pilíře.
Pro všechny případy vyčkávají v záloze další rypadlo Komatsu PC 340NLC a servisní mechanici.
Dnes by měly být práce hotovy a provoz na Jižní spojce obnoven.
Foto: Ondřej Hájek
Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.