Obchvat Zvole komplikují pozůstatky ložiska železné rudy
„To je těžká práce v té skále, viďte,“ lituji Miloše Dostála, strojníka UDS 214. „Kdepak skála, toto je ještě mnohem horší… železná ruda je to!“ Se svou údéeskou tak může jen zahlazovat stopy po buldozeru, který tvaruje zářez jižního úseku obchvatu kolem obcí Zvole a Vlachov na Šumpersku.
Ani pro pásový dozer, konkrétně Caterpillar D6N XL firmy Strabag, to ale není žádná legrace. Příčný náklon stroje je při práci výrazný, ovšem vzhledem ke své stabilitě má ještě rezervu. Horší je, že při svých pojezdech neustále uklouzává dolů ze svahu. Chce to velkou trpělivost. Strabag pracuje i přes víkend, 10 hodin denně, i když oproti Eurovii, která má na starosti severní úsek stavby, je výrazně v předstihu. Eurovii tak nezbývá než pracovat i v noci.
Kromě Strabagu a Eurovie CS jsou dodavateli tříkilometrové přeložky silnice I/44 Vlachov – Rájec též IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a D. I. S. Brno. Z významných subdodavatelů zemních prací můžeme jmenovat firmy Vladimír Dostál, PB SCOM nebo Terrabau, přičemž další firmy jsou zmíněny u příslušných fotografií.
Za tip na fotoreportáž děkuji Antonínu Syrovému.
Foto: Ondřej Hájek
Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.