Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Naživo
  • /
  • Dálnice Nová Hospoda

Dálnice Nová Hospoda

12.09.2009 20:44

Dnes Vám přinášíme fotoreportáž z nově vznikajícího dálničního úseku Třebkov (Nová Hospoda) - Mirotice v jižních Čechách.

Nakládání kloubového dempru Volvo A30D pásovým rypadlem Caterpillar 330D LN

Tento úsek dálnice vzniká mezi výše jmenovanou lokalitou s názvem Nová Hospoda, kde se nachází krom jiného velká mimoúrovňová křižovatka, spojující hlavní silniční tahy vedoucí od Plzně, Písku a Strakonic směrem na Prahu a obcí Mirotice, kde by měla dálnice v dalších letech následně pokračovat směrem na Prahu.

Sama křižovatka, která byly v médiích dosti probírána, ať vzhledem ke svému rozsahu, ceně 1.277.114.806,- Kč, či vůbec jejímu smyslu, je dosti zajímavým stavebním dílem. Určitě ale splnila svůj účel a vyřešila v této lokalitě dopravní situaci na několik desetiletí dopředu. Pojďme ale k dálničnímu úseku.

Jak již bylo řečeno dálniční úsek v délce cca 5,8 km je veden od zmiňované křižovatky volným rovinatým terénem podél původní silnice I. třídy směrem na Prahu.

Náklady na výstavbu jsou plánovány na 1,196 miliardy Kč. Pro rok 2009 je na stavbu vyčleněno 446 milionů Kč, z toho je 394 milionů Kč z OPD a 70 milionů Kč z úvěru od EIB. Realizace je plánována v období 24. leden 2008 až listopad 2010. Stavba byla slavnostně zahájena 22. dubna 2008.

Asi největším problémem, kromě nutnosti provedení 3 mostů na trase, 3 nadjezdů, 2 mostů na přeložkách, podchod, přeložky silnic III. třídy a výstavby doprovodné silnice v celkové délce 740 m a opěrné zdi byl kopec, který stál komunikaci v cestě. V tomto úseku musela být komunikace přímo „zasekána“ do kopce. Vzhledem ke skalnatému podloží byl kámen a hornina zpětně využita jako podkladní vrstvy pro budoucí komunikaci.

Vzhledem k rozsahu stavby, objemu přemístěné horniny i nutnosti stávající kámen před použitím zpracovat, je zde využíváno opravdu velké množství techniky na jednom místě. Značky jako Volvo, Caterpillar v různých tonážích jsou zcela běžné. Podívejte se tedy prosím alespoň na pár fotografií pro Vaši představu a nechte se vtáhnout do světa velké mechanizace a silných strojů.

Text a foto: Jan Krch

Zobrazit jako slideshow

  • Celkový pohled na situaci, vlevo původní silnice I. třídy

  • Detailní pohled na přepravovaný materiál

  • Detailní pohled na přepravovaný materiál

  • Dozer Komatsu 41P při urovnávání nové podkladní vrstvy

  • Dozer Komatsu 41P při urovnávání nové podkladní vrstvy

  • Dozer Komatsu 41P při urovnávání nové podkladní vrstvy

  • Dozer Komatsu 41P při urovnávání nové podkladní vrstvy

  • Dozer Komatsu 41P při urovnávání nové podkladní vrstvy

  • Hloubení kanalizační rýhy rypadlonakladačem JCB 4CX, naložení na Tatru 815 S3 – sklápěč

  • Přejezd dvou kloubových demprů Volvo A30D

  • Kloubový dempr Volvo A30D

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30D

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30E

  • Kloubový dempr Volvo A30D

  • Kloubový dempr Volvo A30D

  • Kloubový dempr Volvo A30D

  • Kloubový dempr Volvo A30D

  • Kloubový dempr Volvo A30D je do terénu dobře vyzbrojen

  • Kloubový dempr Volvo A30D při rozjezdu

  • Kloubový dempr Volvo A30D při sklápění materiálu pro další podkladní vrstvu

  • Kloubový dempr Volvo A30E při sklápění materiálu pro další podkladní vrstvu

  • Kloubový dempr Volvo A30D při sklápění materiálu pro další podkladní vrstvu

  • Kloubový dempr Volvo A30E při sklápění materiálu pro další podkladní vrstvu

  • Při sklápění materiálu

  • Kabina kloubového dempru Volvo A30D

  • Kabina kloubového dempru Volvo A30D

  • Kabina kloubového dempru Volvo A30D

  • Nakládání kloubového dempru Volvo A30D pásovým rypadlem Caterpillar 330D LN

  • Nakládání kloubového dempru Volvo A30D pásovým rypadlem Caterpillar 330D LN

  • Nakládání kloubového dempru Volvo A30D pásovým rypadlem Caterpillar 330D LN

  • Nakládání kloubového dempru Volvo A30D pásovým rypadlem Caterpillar 330D LN

  • Pásové rypadlo Caterpillar 330D LN

  • Pásové rypadlo Caterpillar 330D LN

  • Pásové rypadlo Caterpillar 330D LN

  • Pásové rypadlo Caterpillar 330D LN

  • Pásové rypadlo Caterpillar 330D LN

  • Pásové rypadlo Caterpillar 330D LN a kloubový dempr Volvo A30D firmy Trnovský. V popředí pásové rypadlo Komatsu PC300 firmy Polanský.

  • Lopata pásového rypadla Caterpillar 330D LN

  • Mercedes není malé auto, ale Caterpillar by jistě vyhrál ))

  • …Ještě očistit a spát. ))

  • Kabina pásového rypadla Caterpillar 330D LN

  • Kabina pásového rypadla Caterpillar 330D LN

  • Pohled řidiče pásového rypadla Caterpillar 330D LN

  • Pásové rypadlo Kobelco SK 250 NLC, 25 tun

  • Pásové rypadlo Komatsu PC300 firmy Polanský

  • Pásové rypadlo Komatsu PC300 firmy Polanský

  • Pásové rypadlo Komatsu PC300 firmy Polanský

  • Pásové rypadlo Komatsu PC300 firmy Polanský

  • Pásové rypadlo Komatsu PC300 firmy Polanský

  • Pásové rypadlo Komatsu PC300 firmy Polanský

  • Pásové rypadlo Volvo EC360B

  • Pásové rypadlo Volvo EC360B

  • Pásové rypadlo Volvo EC360B

  • Pásové rypadlo Volvo EC360B

  • Pásové rypadlo Volvo EC360C L s bouracím kladivem

  • Pásové rypadlo Volvo EC360C L s bouracím kladivem

  • Pásové rypadlo Volvo EC360C L s bouracím kladivem. V pozadí rypadlonakladač Komatsu WB 93S

  • Hydraulické bourací kladivo Arrowhead S330 v akci

  • Převoz dalšího pásového rypadla Komatsu PC 210 LNS na staveniště

  • „Těžká zbraň v záloze“ - dozer Caterpillar D9

  • „Těžká zbraň v záloze“ - dozer Caterpillar D9

  • „Těžká zbraň v záloze“ - dozer Caterpillar D9

  • „Těžká zbraň v záloze“ - dozer Caterpillar D9

  • „Těžká zbraň v záloze“ - dozer Caterpillar D9

  • Spleť ramen pásových rypadel

  • Trojice pásových rypadel různých značek

  • Grejdr O&K F156.6A firmy Eurovia

  • Grejdr O&K F156.6A firmy Eurovia

  • Válec Hamm Hammtronic 3414 při hutnění nové podkladní vrstvy

  • Válec Hamm Hammtronic 3414 při hutnění nové podkladní vrstvy

  • Válec Hamm Hammtronic 3414 při hutnění nové podkladní vrstvy

  • Kabina válce Hamm Hammtronic 3414

  • Kabina válce Hamm Hammtronic 3414

  • Vibrační válec Stavostroj VV 113

  • Finišer firmy Akord - stavební a obchodní společnost

  • Mobilní drticí linka Terex Pegson XA400

  • Mobilní drticí linka Terex Pegson XA400

  • Mobilní vrtná souprava Ingersoll-Rand LM 500C

  • Mobilní vrtná souprava Ingersoll-Rand LM 500C

  • Mobilní vrtná souprava Ingersoll-Rand LM 500C

  • Mobilní vrtná souprava Ingersoll-Rand LM 500C

  • Mobilní vrtná souprava Ingersoll-Rand LM 500C

  • Mobilní vrtná souprava Ingersoll-Rand LM 500C

  • … to se to pojede. ))

  • Pohled na část dálnice

  • Pohled na část dálnice, včetně provedených podkladních vrstev před finálním dokončením

  • Konec pracovní doby

Komentáře

Ondřej Hájek, 19. prosinec 2009 14:30:48

Re: upozorneni – Klobouk dolů před Vašimi znalostmi! Moc děkuji za Vaše postřehy, popis strojů je opraven. Ještě jednou díky! happy

bin ladin ., 12. říjen 2009 20:42:25

upozorneni – na strane 3 pasove Volvo se lzici je take 360 a ne 330 a dozer neni CAT 10 ale CAT 9

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist