Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Naživo
  • /
  • Bagry zachraňují dálnici D8

Bagry zachraňují dálnici D8

09.12.2014 18:46

Pásové rypadlo Caterpillar 345B LME nakládá sklápěč za sklápěčem hlínou a kamením. V areálu lomu v Dobkovičkách je ale jen na návštěvě. Spolu s dalšími stroji tu pracuje na odstranění sesuvu, který loni v červnu zasypal část rozestavěné dálnice D8 na Litoměřicku.

Renault 420.40 PR 8X4 S3 odjíždí s nákladem

S odklízením začalo v druhé polovině listopadu sdružení firem pod vedením společnosti Eurovia CS. Pokud se vše vydaří, řidiči vyjedou na dálnici na konci roku 2016. „Mrzí mě, že jsme nemohli začít dřív. Mrazy budou práci komplikovat,“ strachuje se stavbyvedoucí z Eurovie Radek Pelc.

Caterpillar na konci serpentiny ve svahu ale vypadá, že se nezastaví. Jen co jeden sklápěč vjede za levou stranu kopce, z pravé už vyjíždí další s prázdnou korbou. „Nezastavujeme, máme zpoždění,“ žertuje z okýnka řidič. Podle Pelce dodržují řidiči v této lokalitě vlastní pravidla jízdy. „Cesty jsou úzké a naložená auta těžko brzdí. Navíc se naše stroje často potkávají s auty kamenolomu. Snažíme se jezdit okruhem. Jednou stranou nahoru, druhou dolu,“ popisuje Pelc.

Ke strojům, které pracují v nižší části sesuvu, se podle něj nyní nedostaneme. Za to mě ale bere k úseku, kde na krajnici pracuje kolové rypadlo Volvo EW 160 C a vibrační ježkový válec Wacker RT 820. „Rypadlo nabírá podklad z náklaďáku a sype ho na krajnici. Tam se udusá lopatou a já to přejedu ježkem,“ popisuje týmovou práci jeden ze strojníků. To už ale Pelc dostává zprávu, že se musí vrátit zpět k lomu. „Tady se pořád něco děje. Například nedávno tu byl ministr financí Andrej Babiš a nový ministr dopravy Dan Ťok. No uvidíme, kolikrát se ještě ministři v křeslech vystřídají, než bude dálnice hotová,“ usmívá se stavbyvedoucí.

Text a foto: Anna Fajkusová

Zobrazit jako slideshow

  • Pásové rypadlo Caterpillar 345B LME nakládá materiál

  • Čekání na materiál

  • Pásové rypadlo Caterpillar 345B LME společnosti Eurovia čeká na prázdný sklápěč

  • Kolové rypadlo Volvo EW 160 C

  • Kolové rypadlo Volvo EW 160 C nabírá materiál

  • Kolové rypadlo Volvo EW 160 C společnosti Eurovia

  • Vibrační ježkový válec Wacker RT 820 v pozadí se sklápěčem MAN TGS 35.440

  • Odjezd sklápěčů společnosti Eurovia

  • Pásové rypadlo Caterpillar 345B LME společnosti Eurovia

  • Kolový nakladač Caterpillar 938G Series II společnosti Eurovia

  • Avia A31 společnosti Kámen Zbraslav

  • Renault 420.40 PR 8X4 S3 společnosti Eurovia a pásové rypadlo Caterpillar 345B LME

  • Kolové rypadlo Volvo EW 160 C společnosti Eurovia nabírá materiál

  • Kolové rypadlo Volvo EW 160 C společnosti Eurovia a sklápěč MAN TGS 35.440

  • Kamenolom v Dobkovičkách

  • Sklápěč MAN TGS 35.440 společnosti Kühnel autodoprava

  • Odklízení sesuvu

  • Smykem řízený nakladač Locust L 752 společnosti Kámen Zbraslav

  • Kolové rypadlo Volvo EW 160 C udusává krajnici

  • Pásové rypadlo Caterpillar 345B LME a Mercedes Benz Actros 3344

  • Vibrační ježkový válec Wacker RT 820 společnosti Eurovia

  • Renault 420.40 PR 8X4 S3 odjíždí s nákladem

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist