Veletrh Expo Mokrá 2016: Fotoreportáž z akce
Minulý čtvrtek skončil 11. ročník mezinárodního demonstračního veletrhu Expo Mokrá. Pojďme se podívat, kdo a co na něm demonstroval, a proč jste tam měli být.
Co je to za pána na úvodní fotce?
To je pan Vítězslav Švácha, který s povinnou přilbou na hlavě srdečně vítal návštěvníky expozice firmy Net Huštěnovice. Ochotně poinformoval, co kdo potřeboval vědět, a hlavně s úsměvem nutil lidi vyzkoušet si stroje na vlastní kůži. Tak by to mělo být všude, ale to by veletrh musel trvat místo tří dnů nejméně týden :)
Kdo demonstroval nejvíc?
Byl to strojník místního úencéčka, který obratně projížděl mezi stánky a upravoval a kupil štěrk na výstavních plochách. Dokonce neváhal po vzoru komiksových hrdinů vjet do hlavního cateringového stanu, aby zasypal velkou kaluž u výdeje gulášku.
A teď vážně.
OK :) Z vystavovatelů veletrh Expo Mokrá letos nejvíc rozhýbala firma Atlas Copco ve spolupráci se svým obchodním zastoupením AC Noka. Veletrhu doslova s nadhledem vévodila pásová rypadla Komatsu PC490 a Liebherr R922 s hydraulickými přídavnými zařízeními Atlas Copco a Hartl. Do toho přizvukovala lomová vrtačka Smartroc T45 a třešinkou na dortu bylo zrušení červené dodávky Ford Transit novým modelem šrotových nůžek Atlas Copco SC 2500.
Zatímco se v nižší etáži proháněly dva druhy vozidel – stavební sklápěče Tatra Phoenix a kloubový dempr Terex TA300, tuzemská firma Resta názorně prezentovala recyklační pásové stroje v sestavě čelisťový drtič – kuželový drtič – třídič. Právě dieselelektrický třídič THH5 byl absolutní novinkou. Na základě požadavků zákazníka vzniknul během pouhých tří měsíců těsně před Expem.
Většina vystavených strojů stála na svých místech bez hnutí po celou dobu výstavy, ale v případě zájmu jste se mohli podívat alespoň do kabiny nebo pod kapotu.
Kdo zabral největší plochu?
Nejvíce území na výstavě si vydobyla firma Renomag, jejíž pestrobarevný stánek ukázal průřez celým výrobním i obchodním sortimentem. Překvapením číslo jedna se stalo hydraulické kladivo vlastní značky Renomag, které navazuje na kladiva Miller, a záhy ho doplní další kladiva všech běžných hmotnostních kategorií.
Z dalších výrobců lžic a lopat můžeme zmínit firmu Triga, která ukázala novou svahovku se zakrytovanými hydraulickými válci, a slovenský Metalport, jenž se chce letos soustředit na vylepšení a doplnění dalších velikostí své inovativní podkopové lžíce s integrovaným drapákem. Ze Slovenska dorazili i zástupci slovenské filiálky Menzi-Muck se lžícemi a drapáky nejen na svá vlastní kráčivá rypadla.
Co dalšího bylo k vidění?
Pneu, pneu, pneu. Expo Mokrá je názornou encyklopedií současné produkce pneumatik na stavební stroje. Kdo se chce zorientovat v mimosilničních pneumatikách a jejich nejnovějších trendech, pro toho je veletrh jako stvořený.
Michelin se na stánku firmy Čemat, svého nového výhradního zastoupení, blýsknul revoluční pneumatikou Michelin Bibload Hard Surface 460/70 R24, která, přestože je určená na tvrdý povrch, nabízí současně dobrou trakci při jízdě nesoudržným terénem. Disponuje vskutku zajímavým dezénem, který uprostřed tvoří pravidelné šestiúhelníky ve značných rozestupech.
Další novinky v expozici Čemat patřily značce Solideal. Ta rozšiřuje řadu svých prémiových pneumatik na tvrdé povrchy SKS 775 o rozměry na smykem řízené nakladače a taktéž vyvinula plnopryžové odpružené pneumatiky s třikrát delší životností vzorku SKS 793s.
Mitas doplnil řadu radiálních pneumatik ERD-45 na pevné dempry o největší model na ráfky o velikosti 33, zatímco radiální pneumatiky na kolové nakladače nyní nabízí i ve zvětšené šířce 29.5. Největší vychytávkou jsou ale pneumatiky, které konečně řeší problém zemědělců. Ti totiž museli kvůli pneumatikám se šípovým vzorem na své nakladače osazovat větší ráfky 26, nyní však mohou ponechat stávající 25 a osadit na ně pneumatiky Mitas EMR-01 20.5 R 25. Tyto pneumatiky navíc nezvyšují šířku stroje, takže končí komplikace s převozem i nedostačujícími blatníky.
Na trh radiálních stavebních pneumatik se vrací Continental Barum. Čeká sice ještě na další menší rozměry svých nových nakladačových pneumatik, už teď se ale může pochlubit integrovanými senzory snímání tlaku přímo v pneumatikách. Tyto senzory jsou výsledkem vlastního vývoje, pro zákazníka jsou zdarma a baterie v nich vydrží 5 let.
Samozřejmostí byli i dodavatelé ochranných a trakčních řetězů v čele s firmou Pewag a celá spousta dalších strojů a zařízení. Můžete si je prohlédnout na pětasedmdesáti fotkách v galerii.
Kdy se koná příští ročník veletrhu?
Opět za dva roky v červnu.
Napsal a nafotil: Ondřej Hájek
Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.